Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: راه ارتباطی 150 روستای این استان بر اثر بارش برف مسدود شده و بازگشایی آنها از ساعاتی پیش توسط راهداران آغاز شده است.

دانش زندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بارش برف از روز گذشته در برخی مناطق این استان آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، اظهار داشت: این بارش ها باعث بروز برخی مشکلات در جاده های استان از جمله مسدود شدن راه ارتباطی 150 روستا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: بررسی راه های روستاهای مسدود شده دیگر نیز همچنان ادامه دارد ولی روستاهایی که ارتباط آنها قطع است در شهرستان های بانه، سقز و مریوان واقع شده اند و راهداران مشغول بازگشایی این مسیرها هستند.
زندی افزود: تلاش می شود با بسیج تمام امکانات راه ارتباطی این روستاها امروز بازگشایی شود و در نهایت تا عصر در صورت پایدار بودن وضعیت جوی این عملیات به اتمام برسد.

** تردد در سه محور کردستان با زنجیر چرخ امکانپذیر است
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: تداوم بارش برف در شمالغرب استان باعث شده تردد در سه محور مریوان - سقز، سروآباد - اورامان و مریوان - باشماق تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر باشد.
زندی اضافه کرد: بارش برف در این سه محور همچنان ادامه دارد و در بقیه محورها نیز تردد عادی در جریان بوده اما در ارتفاعات دید به علت مه گرفتگی کاهش یافته است.
وی یادآور شد: از آغاز بارش برف در کردستان، راهداران علاوه بر برف روبی حدود هشت هزار کیلومتر باند از راه های بین شهری، 921 دستگاه خودروی گرفتار در برف را نیز نجات داده و رها سازی کردند.
زندی تاکید کرد: سامانه 141 اعلام وضعیت جاده ها در هر 2 ساعت یکبار به روز رسانی می شود و مسافران می توانند به منظور مدیریت سفر از این سامانه اطلاعات لازم را کسب کنند.
به گزارش ایرنا، کردستان دارای 725 راهدار شامل 475 راهدار رسمی و 250 راهدار بخش خصوصی است که حدود 600 تن از این راهداران شامل 350 نفر با استفاده از 300 دستگاه ماشین آلات برف روب در جاده های بین شهری و 250 نفر نیز با 200 دستگاه ماشین آلات در جاده های فرعی و روستایی استان مستقر می شوند.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
3034/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بارش برف راه روستايي راهداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد بلندنظر، عصر چهارشنبه با اشاره به طغیان ۳ رودخانه ملنتی، شور و هلیل در جیرفت گفت: همچنان سیلاب بر بستر این رودخانه‌ها جاری است و با توجه به به ادامه بارش‌ها هم امکان انتقال سیلاب از بالادست به این رودخانه‌ها هم وجود دارد.

وی گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی از بخش‌های تابعه جیرفت سیلاب به مزارع گندم و پیاز کشاورزان و حوزه بخش مرکز و اسماعیلی وارد و سبب خسارت به محصول کشاورزان شده است که با توجه به فروکش کردن سیلاب میزان خسارت‌های رسیده با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی در منطقه برآورد و اعلام می‌شود.

فرماندار جیرفت، گفت: در حال حاضر راه ارتباطی بیش از ۳۸ روستا در جیرفت به علت بارش شدید باران مسدود و دچار خسارت شده است که نیاز به دستگاه سنگین جهت بازگشایی دارد.

وی از امداد رسانی نیروهای شهرداری جیرفت توسط لودر به مردم و رانندگان ۸ دستگاه خودرو و موتور سیکلت که در محور منطقه بند سراجی با طغیان رودخانه برخورد کرده بودند خبر داد و گفت: خوشبختانه هیچ گونه تلفات انسانی را تا کنون در جیرفت شاهد نبودیم.

کد خبر 6081438

دیگر خبرها

  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • راه ارتباطی ۱۲ روستای بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد مسدود شد
  • طغیان رودخانه راه ارتباطی ۱۲روستای بخش جبالبارز جنوبی رامسدودکرد
  • سیل راه ارتباطی بیش از ۸۰ روستای نیکشهر را مسدود کرد
  • طغیان رودخانه‌ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد
  • طغیان رودخانه ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد
  • مسدود شدن محور ارتباطی ۲۵ روستای بخش جلگه چاه هاشم دلگان
  • راه ارتباطی سی و سه روستا به قصرقند مسدود شد
  • راه ارتباطی ١٠ روستا بر اثر بارش شدید باران در جنوب کرمان قطع شد
  • مسدود شدن راه ارتباطی 5 روستا