Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ محمد سعید کریمیان در حاشیه بازدید از مرکز انتقال خون سقز و دیدار با فرماندار این شهرستان اظهار کرد: امسال اهدای خون در شهرستان سقز با رشد چشمگیری مواجه بوده است و تا 23 بهمن داوطلبین اهدای خون هشت هزار و 486 بار به مرکز انتقال خون سقز با هدف اهدای داوطلبانه خون مراجعه کرده اند که از این تعداد هفت هزار و 398 مراجعه توسط آقایان و یک هزار و 88 مراجعه نیز توسط بانوان نوع دوست سقزی ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در هشت سال اخیر 28 هزار و 847 واحد خون کامل از اهداکنندگان سقزی دریافت شده است که 26 هزار و 242 واحد آن توسط آقایان اهداکننده خون و 2 هزار و 605 واحد نیز توسط بانوان سقزی به بیماران کردستانی نیازمند اهدا شده است.

کریمیان با بیان اینکه میزان نیاز به خون و فرآورده های آن بر اساس برش های استانی شبکه خونرسان کشور تعیین شده است، افزود: انتقال خون کردستان 100 درصد نیاز مراکز درمانی استان را پاسخ داده است و همواره تلاش می کند تا ذخایرخون و فرآورده های خون را به میزان دست کم 5 تا 9 روز نیاز معمول بیمارستان ها تامین نماید.

وی گفت: خون های اهدایی شهروندان سقزی روزانه طی دو سرویس اختصاصی به مرکز استان منتقل می شود و از هر واحد آن دست کم سه فرآورده مختلف تولید شده و بر اساس درخواست مراکز درمانی توزیع می شود.

کریمیان دلیل ارسال خون های اهدایی به سنندج را نبود امکانات فرآوری خون در مرکز اهدای خون سقز برشمرد و اذعان کرد: باوجود پیگیری های فراوان و حتی درخواست کمک از خیرین سقزی بودجه مورد نیاز راه اندازی واحد فرآوری و سردخانه مرکز انتقال خون سقز تاکنون تامین نشده است.

مدیرکل انتقال خون استان اضافه کرد: عمده خون مورد نیاز 17 بیمارستان مصرف کننده خون در استان از طریق اهداکنندگان داوطلب در دو شهرستان سنندج و سقز تامین می شود و الزامی برای خونگیری در تمامی شهرستان ها و مصرف در همان شهرستان وجود ندارد و انتقال خون خود را موظف به تامین نیاز صد درصدی بیماران می داند.

کریمیان با اشاره به آمار مصرف خون در دو بیمارستان امام خمینی (ره) و تامین اجتماعی سقز گفت: بر اساس درخواست های دریافت شده از این دو بیمارستان امسال 4 هزار و 696 واحد فرآورده خون به این دو مرکز درمانی ارسال شده است که سهم بیمارستان امام 3 هزار و 610 واحد و سهم بیمارستان تامین اجتماعی یک هزار و 86 واحد بوده است.

وی در خصوص توزیع انواع فرآورده های خون نیز اظهار کرد: فرآورده های خون ارسالی به سقز در سال جاری 2هزار و 781 واحد فرآورده های گلبول قرمز، یک هزار و 315 واحد فرآورده پلاسمایی و 600 واحد فرآورده پلاکتی بوده است.

محمد سعید کریمیان در خصوص منابع انسانی شاغل در انتقال خون سقز، گفت: دو کارشناس زن با هدف میزبانی شایسته از بانوان اهداکننده خون در مرکز انتقال خون حضور دارند و چهار پرسنل مرد نیز به صورت تمام وقت انجام وظیفه می کنند.

کریمیان افزود : باوجود برگزاری دو مرحله آزمون استخدامی در سال های اخیر هیچ پزشکی در این آزمون ها شرکت نکرد و نیروی پزشک همچنان در قالب قرارداد و یا دیگر روابط کاری با اداره کل تامین شده و در انتقال خون سقز خدمت رسانی می کنند.

مدیرکل انتقال خون کردستان از اهداکنندگان خون خواست حضوری مستمر در مرکز انتقال خون داشته باشند و خاطرنشان ساخت: از اهداکنندگان گرامی که به دلیل شلوغی مرکز و فعالیت آن تنها در شیفت صبح دل آزرده می شوند پوزش می خواهم و این نکته را یادآور می شوم که تامین خون و فرآورده های آن فرآیندی تخصصی است و اولویت سازمان انتقال خون رعایت حداکثری استاندارد ها برای تامین سلامت خون است.

اداره کل انتقال خون کردستان دارای دو مرکز فعال در شهرستان های سنندج و سقز است و سالانه میزبان بیش از30 هزار داوطلب اهدای خون است که با واسطه حضور آنان خون و فراورده های 17 مرکز درمانی را تامین می کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتقال خون کردستان سقز انتقال خون کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال خون گلستان آماده خونگیری از شهروندان در شب‌های قدر است

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان دکتر فاطمه محمدی اظهار کرد: در شب های قدر ۱۹٫۲۱٫۲۳ مرکز اهدای خون ثابت گرگان، گنبدکاووس،و شب۲۳ علی‌آبادکتول از ساعت ۷:۳۰ شب آماده دریافت خون از مردم هستند.
وی بیان کرد: همچنین در شب‌های قدر، شش تیم سیار در حاشیه اماکن متبرکه و محل اقامه دعای شب‌های احیا مستقر شده و نسبت به دریافت خون علاقمندان اقدام می‌کنند.
وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، تیم سیاردرشب های قدر۱۹٫۲۱٫۲۳ امام‌زاده عبدالله و مصلی گرگان، شب ۱۹ شهرستان مینودشت و شهر سرخنکلاته و ۲۱ رمضان در شهرستان گالیکش وشهر سرخنکلاته ، ۲۳ ماه رمضان در روستای نودیجه و شهرستان کلاله مستقر هستند و به خون‌گیری می‌پردازند.
مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: مردم استان سال گذشته ۷۵ هزار ۷۲۲ نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار مراجعه کردند که از این تعداد ۶۶ هزار و ۵۲ نفر موفق به خون‌دهی شدند.
وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۸۹۶۴ نفر باراول ، ۱۵۵۶۴نفر باسابقه ، ۴۱۸۷۹ نفر مستمر بودند .
دکترمحمدی ادامه داد: سال گذشته از مجموع اهداکنندگان ۶.۵ درصد معادل ۴ هزار و۲۸۹ نفر زن و مابقی مرد بودند.
وی افزود: ذخیره خونی گلستان در حال حاضر ۱۰ روز است.
وی در پایان از مردم شریف استان خصوصا اهدا کنندگان ایثار گر خون تقدیر کرد و گفت: شما بار دیگر با اهدای بی دریغ خون خود ، پیام ایثارو همدلی را در مراکزو تیم های سیار خونگیری دراستان درسال ۱۴۰۲ زنده کردید و خون شما چون آب حیات در رگهای بیماران و نیازمندان به خون جاری شد .

دیگر خبرها

  • ظرفیت تامین آب شهر و روستاهای حاشیه بزمان سیستان و بلوچستان افزایش یافت
  • انتقال خون گلستان آماده خونگیری از شهروندان در شب‌های قدر است
  • افزایش ظرفیت تامین آب شهر و روستا‌های حاشیه بزمان
  • ضبط ۸ هزار و ۸۰۰کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • اجرای پویش «نذر خون» در استان سمنان/ مراکز آماده پذیرایی است
  • معدوم سازی بیش از ۱۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در نهبندان
  • حدود ۷۵ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند
  • رشد ۷ درصدی اهدای خون در اصفهان / شاخص اهدای خون بانوان به ۳.۵۱ درصد رسید
  • اهدای ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان
  • ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان اهدا شد