Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های متنوعی در جهت آشنایی مردم اعم از جوانان، هنرمندان و عموم مردم با مفاهیم قرآنی دارد.

وی افزود: آزمون سراسری قرآن کریم با شرکت بیش از 200 و ده هزار نفر در روزهای آینده برگزار می‌شود و ثبت‌نام متقاضیان برای شرکت در این آزمون به پایان رسیده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: این آزمون زمینه‌ای برای خودآزمایی همه افرادی است که با قرآن کریم در عرصه حفظ، قرائت و مفاهیم قران کریم ارتباط دارند.

وی با بیان این‌که عترت یکی از جنبه‌هایی است که مغفول واقع شده و در دو سال اخیر به این موضوع پرداخته‌اند ادامه داد: برای ترویج این دو کتاب شریف این موضوع را در قالب مسابقات نهج‌‎البلاغه و صحیفه سجادیه به‌ آزمون گذاشته‌ایم و کلاس‌هایی که برای تعلیم و آموزش صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در سراسر کشور برگزار می‌شود مورد حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد است.

خسروی بیان کرد: در زمینه هنر قرآنی نیز جشنواره‌ ملی پوستر آیات امروز با حضور هنرمندان خوش ذوق قم برگزار شد که زمینه بسیار خوبی است تا استعدادهای نهفته هنری شکوفا و طراحی‌های زیبا با محتوای قرآنی ارائه شود.

وی ادامه داد: من معتقد نیستم که اگر هنر قرآن است باید به صورت مکشوف و با کلمات و آیات قرآن کار کنیم بلکه می‌توان مفاهیم قرآنی را در شکل و قالب‌های غیرمستقیم مانند مفهوم عدالت، ایثار، آزادی و ایمان به جامعه منتقل کرد و این بهترین نوع کار هنری است.

مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر حفظ قرآن کریم گفت: ایشان حفظ قران کریم را وسیله انس با قرآن می‌دانند بنابراین حفظ قرآن کریم باید توام با فهم قرآن باشد و لذا در زمینه حفظ موضوعی فعالیت مناسب‌تری باید انجام شود و تلاش ما زمینه سازی برای گسترش حفظ قرآن کریم است.

خسروی با اشاره به این‌که رهبر انقلاب اسلامی با هفدف‌گذاری برای تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم، قله را نشان دادند و باید به این رقم برسیم افزود: برای رسیدن به قله همت مردم و مسئولین لازم است که زمینه بیشتری را فراهم کنند.

وی هدف از برگزاری جشنواره آیات و مراسم‌ مشابه را قرآنی‌تر کردن فضای جامعه و اشتغال‌زایی دانست و بیان کرد: زمینه را فراهم می‌کنیم تا جوانان در زمینه‌های خوشنویسی، نقاشی و سفالگری و.. آثاری را خلق کنند که با خلق این آثار فضای جامعه را قرآنی‌تر کنند هم‌چنین خوداین موضوع، نوعی اشتغال‌زایی است تا این‌گونه به اقتصاد فرهنگ کمک کنند و در‌آینده بتوانند در رشته‌های مختلف جامعه و زندگی خود را بهره‌مند سازند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: آزمون سراسری قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز در نشست خبری گفت:  این دوره از آزمون‌ها در سه مقطع ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم برگزار و مرحله اول آن، جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت همزمان در سراسر کشور به صورت کتبی و شامل ترجمه و حسن حفظ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صاحب قرانی افزود:  نام نویسی این آزمون از طریق پایگاه  تلاوت از دوم اسفند ۱۴۰۲  آغاز شد و تا پانزدهم اسفند  ادامه داشت.

وی گفت: محل‌های برگزاری آزمون نیز در ۹۹ حوزه در سراسر کشور بدون شرط سنی برپا خواهد شد و اتباع غیر ایرانی می‌توانند در آزمون نیز ثبت‌نام کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود:آزمون‌ها نیز در چهار مرحله  و مرحله دوم آزمون به صورت شفاهی دو  دو نوبت در سال انجام  می‌شود.

حجت السلام والمسلمین صاحب قرانی گفت: به کسانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم و قبول می‌شوند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

 هم اکنون بیش از ۴۰ هزار حافظ بالای ۵ جز و استاد در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود