Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به حملات اخیر اسرائیل به مواضع سوریه گفت: معادله نظامی در منطقه به ضرر اسرائیل رقم خورده است و آن ها نمی توانند شرایطی که سوریه به سمت قدرتمندتر شدن حرکت می کند را تحمل کنند.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تحرکات اخیر اسرائیل در سوریه به شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: اسرائیلی ها به دو علت سعی می کنند که زمینه یک حملاتی را علیه حزب الله لبنان و همچنین سوریه فراهم کنند و در واقع تحرکاتشان نشان دهنده قصد شومشان برای حمله به سوریه و حزب الله و نیروهایی از حزب الله است که در سوریه مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: علت اولی که بسیار مهم، اساسی و راهبردی بوده این است که، از زمان تضعیف و شکست داعش و گروه های تکفیری در سوریه، معادله نظامی به ضرر اسرائیل رقم خورده است و آن ها نمی توانند شرایطی که سوریه به سمت قدرتمندتر شدن حرکت می کند را تحمل کنند.

 

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: اسرائیلی ها سعی می کنند با انواع و اقسام روش های مختلف، زمینه کاهش قدرت سوریه را فراهم کنند؛ یکی از این روش ها زدن پایگاه های نظامی سوریه و متحدین این کشور در سوریه است.

 

قنادباشی افزود: اسرائیلی ها درصدد این هستند که نگذارند نیروهای متحد سوریه در سوریه باقی بمانند و از طرفی نیز پایگاه های اصلی شان را مورد حمله قرار می دهند تا توان سوریه را کاهش دهند؛ یعنی کاری که پیش از این داعش آن را انجام می داد و خیالشان راحت بود، اما در حال حاضر با توجه به تضعیف و خروج داعش از سوریه ناراحت هستند و می خواهند خودشان وارد شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی طی امسال و در یک ماه اخیر نیز چندین بار فرودگاه سوریه، مناطق و پایگاه هایی که متعلق به حزب الله و سوریه بود را موشک باران کرده است.

 

کارشناس مسائل منطقه اشاره کرد: قصد دیگر رژیم صهیونیستی از عملیات های نظامی اخیر در سوریه، بحث انتخابات اسرائیل است که زمان آن نزدیک است؛ نتانیاهو می خواهد با یک جنجال آفرینی افکار و آرا را به نفع خودش تغییر دهد، یعنی اینگونه وانمود کند که او امنیت را در اسرائیل حاکم کرده است و باید سر قدرت باقی باشد و همچنین در سرکوب دشمنان نیز می تواند به خوبی عمل کند و کار خودش را می داند و همچنان به دنبال این است که از این فرصت استفاده کند.

 

سخنان رهبر حزب الله یک اولتیماتوم بود

جعفر قنادباشی به صحبت های اخیر سیدحسن نصرالله اشاره کرد و گفت: رهبر حزب الله فقط یادآوری کرد و نمی توان صحبت های او را بعنوان تهدید تلقی کرد.

 

وی در ادامه گفت: رهبر حزب الله در صحبت های خود اشاره کرد که معادله مثل سال های قبل نیست؛ حزب الله در حالی رژیم صهیونیستی را در جنگ 33 روزه شکست داد که در مرزها می جنگید ولی در حال حاضر حزب الله توانمند تر و قوی تر از پیش شده است.

 

کارشناس مسائل منطقه در ادامه به دیگر اظهارات رهبر حزب الله اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حزب الله توانمندتر از گذشته شده است و به جایی رسیده است که اگر اسرائیل بخواهد حمله کند، شرایط متفاوت خواهد بود و نیروهای حزب الله همه جای اسرائیل را می توانند بزنند.

 

قنادباشی عنوان کرد: در حقیقت رهبر حزب الله این واقعیت را در حالی گوشزد کرد تا یک عامل بازدارنده ای برای اسرائیلی ها باشد که وارد خطر نشوند و از طرف دیگر آمادگی حزب الله را اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: صحبت های سیدحسن نصرالله یک التیماتیوم بود و همه جهان آن را شنیدند، البته بشار جعفری هم، چنین سخنانی را قبلاً در سازمان ملل اعلام کرده بود که اگر اسرائیل فرودگاه دمشق را بزند ما هم فرودگاه تل آویو را می زنیم؛ حالا همین حرف را سیدحسن نصرالله به طور کامل تری بیان کرد اگر اسرائیل حمله کند، حزب الله قدرتمندتر شده است و حملات را محکم تر پاسخ خواهد داد و حزب الله به صورت نقطه زن می تواند تمام پایگاه های اسرائیل را بزند.

 

آمریکایی ها به طور کامل نیروهایشان را از سوریه خارج نخواهند کرد

قنادباشی در پاسخ به این سوال که "اسرائیل چه سیاستی را در سوریه دنبال می کند؟" گفت: در مسئله اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، در حقیقت آمریکایی ها به طور کامل نیروهایشان را از سوریه خارج نخواهند کرد ولی تعداد آن ها را کاهش می دهند و این امر سبب شده است که رژیم صهیونیستی نگران شود و احساس کند که زمینه قدرتمندتر شدن سوریه فراهم شده است و معادله قدرت به ضرر اسرائیلی ها بوده و حامی آنها یعنی آمریکا درحال خروج از سوریه است.

 

وی ادامه داد: اسرائیلی ها می خواهند تحرکاتی را انجام بدهند که آمریکایی ها پیش از این انجام می دادند، در واقع عملیاتی که اسرائیل می کند یا باید جایگزین عملیات تروریستی داعش شود یا ماهیت عملیات آمریکایی ها را داشته باشد.

 

خروج آمریکا باعث نگرانی اسرائیل در منطقه شده است

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: آمریکایی ها برای سرکوب داعش به سوریه نرفته بودند بلکه در سوریه داعش را تقویت کردند و کمک کردند تا داعش بتواند دولت سوریه را تضعیف کند و در حال حاضر هم خروج آمریکا باعث نگرانی اسرائیل در منطقه شده است.

 

قناد باشی به سفر لابی های صهیونیست به آمریکا اشاره کرد و گفت: اسرائیلی ها با انواع و اقسام لابی ها به آمریکا رفتند و درصدد این بودند تا مانع خروج نیروهای آمریکایی از سوریه شوند و به نوعی خواستند که نگرانی خود را از این مسئله به آمریکا اعلام کنند تا ترامپ به دلیل فشارهای داخلی و خارجی مجبور به خروج از سوریه نشود.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "محور مقاومت تا چه زمانی می خواهد در مقابل رفتار اسرائیل صبر کند و اقدامی نکند؟" گفت: سوریه و حزب الله مماشات کردند و در برابر حملات اسرائیل به مناطق نظامی سوریه پاسخ قاطعی ندادند، البته حملات اسرائیلی ها بی پاسخ نماند ولی دلیل اینکه متقابلاً پاسخ رژیم صهیونیستی را ندادند این بود که می خواستند کم کم به جایی برسند که اگر جنگی آغاز شد بتوانند کاملاً همه جای اسرائیل را بزنند.

 

قنادباشی در پایان گفت: این مدت تمام شد و محور مقاومت آماده تر از گذشته شده است و تمهیدات نظامی و ضرورت های مربوط به تجهیزات و آمادگی های نظامی سبب تا آن ها صبر کنند، ولی در حال حاضر این شرایط فراهم شده است که می توانند پاسخ متقابل بدهند و می شود گفت که شرایط کاملاً متفاوت از گذشته است و همه عوامل کمک کرده است که حزب الله و محور مقاومت در موقعیت بسیار قدرتمندی قرار بگیرد و قابلیت پاسخگویی سریع به اسرائیل را داشته باشند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ۱۹۹ طوفان‌الاقصی| حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه

حمله موشکی پایگاه‌های آمریکا در سوریه، عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی و حمله به رفح و شهادت ۲۶ فلسطینی دیگر از جمله محورهای مهم اخبار فلسطین است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در 199روز عملیات طوفان‌الاقصی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح ادامه دارد و شمار شهدای بمباران‌های رفح در جنوب نوار غزه در 24 ساعت گذشته به 26 نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه دیروز در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 34 هزار و 097 نفر و تعداد مجروحان هم به 76 هزار و 980 نفر رسیده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته، 5 مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن 48 نفر شهید و 79 نفر دیگر هم مجروح شدند.

روز 198 طوفان‌الاقصی|حمله پهپادی به جولان اشغالی

کاربران محترم مهمترین تحولات یکصد و نود و نهمین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

*****************************

 

09:00- شمار شهدای رفح در یک روز به 26 نفر افزایش یافت

منابع محلی فلسطین گزارش دادند، شمار شهدای بمباران‌های رفح در جنوب نوار غزه در 24 ساعت گذشته به 26 نفر رسید.

 

08:50- عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی

رسانه های رژیم صهیونیستی از عملیات ضد صهیونیستی در غرب قدس اشغالی خبر دادند.

بر اثر زیرگیری با خودرو در غرب قدس اشغالی، دو صهیونیست زخمی شدند.

 

08:22- حمله راکتی حزب الله به تجمع نظامیان اسرائیل در پایگاه الضهیره

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه اول خود اعلام کرد که رزمندگان مقاومت، امروز دوشنبه تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در اطراف پایگاه «الضهیره» هدف حملات موشکی خود قرار داده و تلفاتی بر رژیم اسرائیل وارد آورده است.

 

02:41- ارتش صهیونیستی سرنگونی پهپاد خود در لبنان را تأیید کرد

 سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز دوشنبه تأیید کرد که پهپادش بعد از اصابت موشک زمین به هوا در داخل لبنان سقوط کرده است.

ساعتی پیش حزب الله لبنان اعلام کرد که  پهپاد ارتش اسرائیل را در منطقه العیشیه رهگیری و منهدم کرده است.

 

02:17- نزدیک به 70 درصد صهیونیست‌ها ادعای پیروزی نتانیاهو را باور ندارند

شبکه 13 تلویزیون رژیم اسرائیل اقدام به برگزاری یک نظرسنجی کرده که بر اساس آن، 68 درصد اسرائیلی‌ها گفته‌اند ادعای نتانیاهو در مورد نزدیک بودن پیروزی در جنگ را باور ندارند.

 

02:01- زخمی شدن 6 فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها در کرانه باختری

 وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یورش دسته‌جمعی شهرک‌نشینان صهیونیست به روستای برقا در شرق رام الله منجر به زخمی شدن شش فلسطینی شده است.

 شهرک‌نشینان صهیونیست از ساعاتی پیش به این روستا در کرانه باختری یورش برده و مزارع و اموال فلسطینیان را به آتش کشیده‌اند.

 

01:29- ضرب الاجل آمریکا برای عربستان و رژیم صهیونیستی در پرونده عادی سازی روابط

هاآرتص مدعی شد آمریکا در پیامی به مقامات ارشد سعودی و عربستان پایان ماه می را به عنوان ضرب الاجل تلاش های خود در جهت عادی سازی روابط ریاض و تل آویو اعلام کرده است.

 

00:44- اسپوتینک: محل اسکان نیروهای آمریکا هدف حمله قرار گرفته است

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از خبرنگار خود مدعی شد که محل سکونت نظامیان آمریکا در پایگاه «خراب الجیر» هدف حمله قرار گرفته است.

 

00:29- جزئیات حملات موشکی به پایگاه‌های آمریکا در سوریه

بنا به گفته منابع تسنیم، دو پایگاه آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی عمر مورد اصابت چند موشک و پهپاد قرار گرفت.

 حملات فوق، بعد از توقف دو ماهه مورد حمله به پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه، انجام گرفت.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده/اسرائیل شکست خورده
  • نگرانی صهیونیست‌ها بعد از سرنگونی پهپاد هرمس توسط حزب‌الله
  • حزب‌الله با موشک مرکز نظامی «الضهیره» اسرائیل را به آتش کشید
  • روز ۱۹۹ طوفان‌الاقصی| حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک