Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:54:44 GMT

برف راه ارتباطی ده ها روستای استان اردبیل را بست

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۹۰۶۶

برف راه ارتباطی ده ها روستای استان اردبیل را بست

اردبیل- ایرنا- بارش برف سنگین همراه با کولاک شدید راه ارتباطی ده ها روستای استان اردبیل از جمله 130 روستای شهرستان خلخال را بست.

به گزارش ایرنا ، هم اکنون بارش برف همراه با وزش باد شدید در اردبیل و سایر شهرستان های استان ادامه دارد و گذر از جاده های ارتباطی بویژه گردنه های برفگیر و کوهستانی استان به سختی و با استفاده از زنجیر چرخ انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بارش برف و سرمای هوا همچنین موجب اعلام تعطیلی مدارس در برخی از مناطق استان اردبیل در روز شنبه از سوی آموزش و پرورش شد.
روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل در اطلاعیه ای اعلام کرد که تمام مقاطع تحصیلی در اردبیل ، سرعین ، نمین ، نیر ، هیر ، گرمی مغان ، مشگین شهر ، ارشق ، لاهرود و کوثر در روز شنبه تعطیل می باشد.
همچنین در خلخال و خورش رستم مقاطع پیش دبستانی ، ابتدایی و متوسطه دور اول و در شاهرود و انگوت نیز پیش دبستانی و ابتدایی به علت بارش برف تعطیل‌‌ است.
کلاس های درس در برخی مراکز دانشگاهی استان اردبیل نیز تعطیل می باشد.
بارش برف که از عصر جمعه در بخشی از مناطق مرکزی و شمال استان آغاز شده همچنان ادامه دارد و ارتفاع آن به بیش از 25سانتیمتر نیز رسیده است.
مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اردبیل نیز اعلام کرد که بارش برف در اغلب جاده های کوهستانی استان در جریان بوده و با توجه به لغزنده بودن آنها داشتن زنجیر چرخ و دیگر امکانات زمستانی برای رانندگان ضروری است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال نیز به ایرنا گفت: ارتفاع برف در برخی از راه های کوهستانی این شهرستان به بیش از 60 سانتیمتر رسیده است.
محمد قربانی افزود: بازگشایی راه های ارتباطی مسدود شده روستایی این شهرستان با بکارگیری گروه های راهداری آغاز شده و به مسافران توصیه می شود تا آرام شدن شرایط جوی از مسافرت های غیر ضروری خودداری کنند.
او بیان کرد: راهداران مستقر در راهدارخانه الماس شب گذشته برای بازنگهداری این گردنه سخت شب سختی را پشت سر گذاشته و علاوه بر برفروبی ، بازگشایی و نمک پاشی راه ها، سرنشینان ده ها خودرو گرفتار در برف و کولاک بین راه را که به علت محدودیت دید قادر به ادامه راه نبودند، نجات داده و به مقصد هدایت کردند.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از هوای بسیار متغیر برخوردار است. هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در جاده های ارتباطی این استان قرار دارند.
7119/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بارش برف راه ارتباطي اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر

روستای انارک از توابع شهرستان چوار استان ایلام است. این روستا طبیعت کوهستانی دارد و اغلب در طول سال با بارش‌های برف و باران همراه است. این بارش‌ها موجب گشته در فصل بهار و تابستان از طبیعت سرسبزی برخوردار شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم طبیعت بهاری این روستا را به نمایش درآورد.

منبع: شهروند خبرنگار - ایلام

بیشتر بخوانید:

خودنمایی بهار در دل طبیعت منطقه بن رود قمصر + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم
  • خروش رودخانه فصلی در روستای سانیج+فیلم
  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • فیلمی از وقوع سیلاب بر اثر بارش باران در روستای نایه
  • تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات