Web Analytics Made Easy - Statcounter

مونسان با تقدیر از حضور مطلوب اداره کل میراث فرهنگی گیلان در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته از در حال اجرا بودن بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، غرفه اداره کل میراث فرهنگی گیلان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته میزبان «علی‌اصغر مونسان» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مونسان در این بازدید با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته شور و نشاط خوبی ایجاد کرده است گفت: از وجود این همه زیبایی و جاذبه‌های خوب در کشور متحیرم.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه گردشگری کشور انجام شده و بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجرا است.

 

وی ضمن تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران اداره کل میراث فرهنگی گیلان و فعالان صنایع دستی و گردشگری به قابلیت‌های طبیعی و تاریخی گیلان و غنای فرهنگی آن اشاره و اعلام کرد: بسیاری از گردشگران، گیلان را به سبب مواهب خدادادی مقصد سفر تعیین می‌کنند از این رو  استان در فصول مختلف سال باید آمادگی پذیرایی هر نوع گردشگری را داشته باشد.

 

مونسان درخشیدن هنر دست و تعدد محصولات بومی محلی هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان را از جلوه‌های نمایشگاهی دانست و تجاری‌سازی و ایجاد نمایشگاه تخصصی در تهران را گامی در راستای توسعه این صنعت معرفی کرد.

 

وی از حضور خود در گیلان به منظور افتتاح هتل ۴ ستاره شهرزاد لاهیجان در اسفند سال جاری خبر داد.

 

در ادامه این بازدید «شهرود امیرانتخابی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نیز ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های انجام شده، گیلان را یکی از قطب‌های مهم گردشگری معرفی کرد و  گفت: استان گیلان برای نوروزی متفاوت در سال ۹۸ آماده است.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن ایام فاطمیه نماز جمعه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وزیر ارشاد چهل سالگی انقلاب فاطمیه حادثه تروریستی هنرمندان صنایع دستی گیلان گردشگری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه

ایسنا/سمنان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه از کشف‌ و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز و ادوات آن در شهرستان سرخه خبر داد.

حسن عربی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به گزارش‌ مردمی با همکاری پلیس امنیت انتظامی شهرستان سرخه از خودروی عبوری دریکی از روستاهای این شهرستان، یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز کشف و ضبط شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان سمنان، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: به دلیل اینکه دستگاه فلزیاب برای کشف اشیای تاریخی مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از این دستگاه نیاز به دریافت مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد و در غیر این صورت آن دستگاه غیرمجاز شناخته می‌شود.

عربی افزود: چنانچه دستگاه فلزیاب در حفاری غیرمجاز به‌قصد کشف اموال فرهنگی تاریخی مورداستفاده قرار گیرد، علاوه بر ضبط دستگاه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مرتکب به یک تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی مصوب دوم خرداد ۱۳۷۵ محکوم می‌شود.

او گفت:  بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه گفت: هم‌وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با حفظ امانت‌داری از سامانه خبری به شماره ۳۱۰۷۵ اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان پس از تأیید صحت‌وسقم گزارش با هماهنگی نیروی انتظامی به محل مراجعه کنند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • ‌اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه