Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@09:18:35 GMT

اقدام نظامي عليه ايران، خودکشي خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۹۲۲۳

اقدام نظامي عليه ايران، خودکشي خواهد بود

خبرگزاري آريا- وزير خارجه در حاشيه کنفرانس امنيتي مونيخ: در ايران، مردم هستند که منبع مشروعيت و قدرت محسوب مي‌شوند.
به گزارش آريا، «محمد جواد ظريف»، وزير خارجه کشورمان در مصاحبه اختصاصي با شبکه خبري «ان‌بي‌سي» گفت اقدام نظامي عليه ايران، خودکشي خواهد بود.
او در اين مصاحبه که در حاشيه کنفرانس امنيتي مونيخ صورت گرفت، افزود: «ايران با بقيه کشورها متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمريکا بر حسب عادت با کشورهايي سر و کار دارد که براي منبع قدرت خود به بيرون از کشور متکي هستند. براي ما، اين مردم کشورمان هستند که منبع مشروعيت و قدرت محسوب مي‌شوند.»
به نوشته پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني ان بي سي، ظريف روز جمعه در مصاحبه با ريچارد اِنگِل خبرنگار ارشد ان بي سي، واشنگتن را به داشتن «وسواس بيمارگونه» در قبال کشورش (ايران) متهم کرد و به آمريکا و هم پيمانان اين کشور هشدار داد آغاز جنگ با ايران، «خودکشي» خواهد بود.
ظريف افزود: «همان فرقه اي» که در جنگ سال 2003 عراق نقش داشت، «دوباره مشغول شده اند» و براي راه انداختن جنگ عليه کشورش تلاش مي کنند.
وزير امور خارجه ايران گفت: «من نمي گويم دولت ترامپ، بلکه مي گويم افرادي در دولت ترامپ مي کوشند همان شرايط را ايجاد کنند و به اعتقاد من، شکست خواهند خورد.»
به گزارش ان بي سي، به نظر مي رسد ظريف در اين مصاحبه همچنين ايده مذاکره مجدد بر سر توافق هسته اي تاريخي سال 2015 ايران را که هدف آن مهار برنامه تسليحاتي اين کشور در ازاي کاهش تحريم ها بود، رد کرد. دولت ترامپ، پارسال از توافق هسته اي خارج و اين باعث شد که دولت آمريکا در تقابل با سران کشورهاي اروپايي و ناظران مستقلي قرار بگيرد که مي گويند ايران از مفاد توافق تبعيت کرده است.
ظريف در مصاحبه خود گفت نشست ورشو، «شکست بزرگي» بود، زيرا نشان داد که آمريکا درخصوص ايران، «کاملا در دنيا منزوي شده است.»
ظريف در پاسخ به اين سؤال که آيا ايران حاضر است در توافق هسته اي سال 2015 بازنگري کند، گفت او هيچ دليلي براي اين کار نمي بيند، زيرا توافق اوليه بسيار پيچيده است و با مذاکرات طاقت فرسا حاصل شد.
وي افزود: «توافق هسته اي ايران، نتيجه 13 سال مذاکره بود. آنچه ما به وجود آورديم، سند دو صفحه اي امضاء شده بين دونالد ترامپ و رهبر کره شمالي نبود، بلکه سندي 150 صفحه اي است».
به گزارش ان بي سي، اشاره ظريف به توافق پارسال دونالد ترامپ با کيم جونگ اون بود که بسياري از آن به عنوان توافقي مبهم و کوتاه انتقاد کرده اند.
ظريف همچنين به توافق هايي مانند پيمان منع موشک هاي ميان برد هسته اي، توافق تجارت آزاد آمريکايي شمالي و توافق آب و هوايي پاريس اشاره کرد که آمريکا از آن خارج شده است و گفت: «هر آنچه فکرش را بکنيد، آنها (آمريکايي ها) از آن خارج شده اند.»
يادآور مي شود شبکه ان‌بي‌سي نيوز در حال انتشار بخش‌ به بخش اين مصاحبه است و اين خبر تکميل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اقدام نظامي عليه ايران ظريف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصرار آلمان بر تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم علیه ایران

وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق» که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید، خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم علیه تهران شد.

به گزارش مشرق، آنالنا بربوک در گفت‌وگو با شبکه آ.ار.د آلمان ادعا کرد: من قویاً طرفدار گسترش آنها (تحریم‌ها) علیه ایران هستم، زیرا می‌توانیم ببینیم که اقدامات ایران در حال حاضر چقدر خطرناک است.

پیشتر نیز اورسولا فون‌درلاین رئیس کمیسیون اروپا موضع‌گیری مشابهی را اتخاذ و ادعا کرد که اتحادیه اروپا تشدید تحریم‌ها علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران را مد نظر قرار خواهد داد.

همچنین ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس دیروز (دوشنبه) در نشست مجلس عوام ادعا کرد که این کشور همسو با متحدان خود، تحریم‌های جدیدی را در پی اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی وضع خواهد کرد.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دیروز تصریح کرد: اقدام ایران کاملا مشروع و پس از مدت‌ها خویشتن داری در برابر حملات رژیم صهیونیستی انجام داده است و این نشان دهنده رفتار کاملا مسئولانه و حرفه‌ای ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: توصیه ما به همه حامیان رژیم صهیونیستی این است که قدردان ارزش اقدام مسئولانه و متناسب ایران باشند و به جای انتخاب الفاظ نامناسب در ارتباط با ایران رژیم غاصب را از شرارت بیشتر که تبعات و آثار غیر قابل محاسبه آن بیش از همه برای همین رژیم خواهد بود بر حذر بدارند.

او درباره اقدام برخی دولت‌های غربی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران گفت: رویکرد آنان مسئولانه نبوده و به ایران بدهی دارند. اما در خصوص هرگونه تحریم جدید اگر قصدی داشته باشند سازنده نخواهد بود و کمک به روابط دوجانبه نخواهد کرد. ایران در موضوع هسته‌ای مسئولانه عمل کرده و تعهدات خودش را مبتنی بر توافق هسته‌ای و پادمان ادامه خواهد داد. در ارتباط با سیاست‌های اقتصادی اروپا، ایران مایل به ارتقا روابط بر اساس احترام منقابل و منافع مشترک است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد
  • «وعده صادق» تنها یک اقدام تنبیهی علیه اسرائیل بود
  • زارعی: رژیم اسرائیل برای اقدام علیه ایران محدودیت زیادی دارد
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اسرائیل بدون چراغ‌ سبز آمریکا اقدامی نخواهد کرد
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • چرا اسرائیل هیچ گزینه خوبی برای پاسخ به ایران ندارد؟
  • اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود
  • اصرار آلمان بر تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم علیه ایران