Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:47:45 GMT

نشست ورشو 'ولنتاین' اعراب و اسرائیل بود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۹۲۵۴

نشست ورشو 'ولنتاین' اعراب و اسرائیل بود

بغداد - ایرنا - یک روزنامه نگار عراقی، نشست شکست خورده ورشو را تلاشی برای تبادل حرف های عاشقانه میان اعراب و رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش ایرنا، 'میثم العطوانی' روز شنبه در یادداشتی در خبرگزاری 'براثا'ی عراق نوشت: کشورهای عربی بجای آن که در بدعتی به نام روز والنتاین نسبت به یکدیگر اظهار محبت و دوستی کنند، جشنشان را به ورشو بردند، جایی که نشستی به ریاست نخست وزیر رژیم صهونیستی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر همین اساس است که جیسون گیبنرلات نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در این مذاکرات، درباره این نشست می گوید که 'امروز یک واقعیت جدید را آغاز می کنیم' بدون آنکه از ماهیت یا جزییات چنین 'واقعیت'ی سخن بگوید.
وزیر خارجه بحرین در این نشست گفته که ایران یک تهدید بزرگ برای امنیت منطقه و حل نشدن درگیری اعراب و اسرائیل است اما مشخص نیست آل خلیفه که به دامن رژیم صهیونیستی در ورشو رفته، از کدام اختلاف و درگیری میان اعراب و اسرائیل سخن می گوید.
سخنان وزیر خارجه بحرین در این کنفرانس، یک اعتراف آشکار به این مساله است که کشورهای عربی شرکت کننده، موضوع فلسطین را معامله کردند تا در مقابل آن محبت و دوستی اسرائیل را بدست آورند و اربابانشان (آمریکا) را از خود خشنود کنند.
نویسنده عراقی با اشاره به سخنان و تحرکات وزرای خارجه چند کشوری عربی شرکت کننده در کنفرانس ورشو نوشت: رهبران عرب این گونه رسوایی های خود را تکرار می کنند و کرنش خود را با پوششی از الفاظ قومیت عربی، می پوشانند و مساله فلسطین را با اسرائیل معامله می کنند تا جایی که نتانیاهو بیاید و بگوید: 'ما تاریخ ساز هستیم'.
العطوانی در پایان اضافه کرد: اما رهبران عرب فراموش نکنند که همچنان انسان های شریفی وجود دارند که همچون گذشته جان خود را در راه مساله فلسطین داده و می دهند.
کنفرانس «صلح و امنیت در خاورمیانه» در حالی در ورشو به پایان رسید که ایالات متحده تقریبا به هیچ یک از اهداف ضدایرانی که از آن انتظار داشت دست پیدا نکرد.
آمریکا در ورشو با گرفتن ژست حامی ثبات جهانی، نقش اصلی در برگزاری کنفرانس به اصطلاح امنیت خاورمیانه را به خود گرفته بود. واشنگتن با وجودی که به دلیل اعتراض کشورها موضوع ایران را از عنوان نشست حذف کرده بود، اما نتوانست سیاستمداران قابل توجهی را از کشورهای مطرح جهان به لهستان بکشاند. کاخ سفید با کنار هم قراردادن این چهره های درجه دو سیاسی نتوانست به جهانیان نشان دهد که در مقابل ایران جبهه ای منسجم را تشکیل داده است.
خاورم *4**380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق نشست ورشو اعراب و اسرائيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، آندژی دودا، رییس جمهور لهستان می‌گوید که این کشور با هدف قرار گرفتن زیر چتر بازدارندگی تسلیحات هسته‌ای ناتو، آماده است تا از این تسلیحات در خاک خود میزبانی کند.

دودا با اشاره به آنچه تحرکات روسیه خوانده شده است، گفت: روسیه بیش از پیش در حال نظامی‌سازی منطقه کالینینگراد است و به‌تازگی هم تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده است.

وی تاکید کرد: اگر متحدان ما به عنوان بخشی از سیاست اشتراک‌گذاری تسلیحات هسته‌ای و با هدف تقویت امنیت جبهه شرقی ناتو، تصمیم به استقرار این ابزار بازدارنده در خاک اعضا(از جمله خاک ورشو) بگیرند، ما آمادگی آن را داریم.

رییس جمهور لهستان افزود: ما عضو پیمان آتلانتیک شمالی هستیم و علاوه بر این، از این نظر تعهداتی هم داریم و به زبان ساده، یک سیاست مشترک را دنبال و پیاده می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به روابط «صمیمانه» با دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، گفت که هفته گذشته با او در یک «جلسه خصوصی» شرکت کرده است.

کد خبر 6085247

دیگر خبرها

  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه
  • ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است
  • جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند
  • انتقاد معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • ایران آماده جنگ است اگر... | انتقاد تند معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • انتقاد معاون دبیرکل حزب‌الله از کشورهای عربی به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی برای دفع حمله ایران
  • برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی
  • اسرائیل تلاش می‌کند اردن را متحد خود و ضدایران نشان دهد/ افکار عمومی اعراب بیش از ایران اردن را تحت فشار قرار داد/ همسایگی با اسرائیل، اردن را آسیب‌پذیر کرده است/ اردن تلاش می‌کند از تنش در رابطه ایران و اسرائیل آسیب نبیند
  • بحرین میزبان نشست آینده سران اتحادیه عرب