Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونس دلفی، ملی‌پوش ایرانی شارلوای بلژیک گفت که موفقیت دو بازیکن ایرانی شاغل در لیگ این کشور به او اعتماد به نفس داده است. ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یونس دلفی گفت: از زمانی که مذاکره برای انتقالم آغاز شد می‌خواستم با جدایی از فوتبال ایران به تیمی در اروپا بپیوندم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدفم فقط بازی در اروپا بود و  وقتی به تیم شارلوا آمدم احساس بسیار خوبی داشتم. همچنین تاثیر بسیار خوبی از فلیسه مازو (سرمربی) در نخستین نشست گرفتم.

بازیکن ایرانی شارلوا ادامه داد: پس از پایان جام جهانی  جوانان 2017 تیم‌های زیادی از جمله پی‌اس‌وی آیندهوون هلند تمایل خود را برای جذب من اعلام کردند. مشکل این است که بسیاری از واسطه‌ها در این انتقال منافعی داشتند و موضوع بسیار پیچیده شده بود. چشم‌انداز تیم هلندی مرا خیلی مطمئن نکرد و در نهایت ترجیح دادم شارلوا را انتخاب کنم که پیشنهاد بسیار بهتری داده بود. پیشنهادهای زیادی در ایران داشتم اما وقتی که موفقیت‌های کاوه رضایی و علی قلی‌زاده در شارلوا را دیدم می‌خواستم از آنها پیروی و از شانسم استفاده کنم.

دلفی افزود: فقط 18 سال دارم و 2 سال از زمانی که در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی ایران بازی کردم می‌گذرد. این فرصت را پیدا کردم تا با بسیاری از افراد و بازیکنان دیگر تیم‌ها صحبت کنم اما برای نخستین‌بار با آمدن به شارلوا احساس کردم چیزی بسیار قوی در یک هسته حرفه‌ای قرار دارد. در کمتر از حضور یک‌ هفته‌ای در شارلوا احساس بسیار خوبی داشتم و با وجود مشکل زبان، همه به گرمی به من خوشامد گفتند. تمام چیزهایی که درباره فضای عالی تیم شارلوا شنیدم حقیقت داشتند. از همان روز نخست فهمیدم رقابت‌ها در بلژیک از نظر فیزیکی سطح بالاتری دارند و انتظار سرمربیان نیز از بازیکنان بالا است.

وی با اشاره به نخستین فصل حضورش در فوتبال ایران گفت: چند اتفاق مهم رخ داده بودند. در آغاز در فهرست بازیکنان زیر 23 سال قرار داشتم و در نخستین بازی‌ها به میدان نرفتم. اولویت من بازی در تیم ملی بود و زمانی که به جایگاهم در تیمم دست یافتم مذاکراتی برای انتقال آغاز شد اما مشکل اصلی، سنم بود. در نتیجه زمینه انتقالم آسان نبود.

دلفی درباره بازی در ترکیب اصلی تیم شارلوا برابر اوستنده در ژوپیلر لیگ بلژیک اظهار داشت: فکر نمی‌کردم در جمع 11 بازیکن اصلی قرار بگیرم زیرا همبازیانم گفته بودند ابتدا باید با تیم هماهنگ شوم. از فرصتی که سرمربی شارلوا به من داده بود شوکه شدم. این مسئله باعث شد در زمین تمام تلاشم را بکنم. امیدوارم سرمربی از نمایش من راضی بوده باشد. با وجود مشکل زبانی در روزهای اخیر احساس می‌کنم چیزهای زیادی در ارتباط با بازیکنان و دیدگاه‌های تاکتیکی سرمربی در میدان یاد گرفتم. در زمین فوتبال بیش از هر چیز ارتباط زبانی مهم است. شخصا از خودم انتظار بسیار زیادی دارم و فکر می‌کنم بیشتر از چیزی که انجام دادم می‌توانم نشان دهم.

وی عنوان کرد: من سرباز سرمربی و تیمم هستم. در شارلوا برای هماهنگی با فرامین سرمربی هستم و برای من نظرات سرمربی زمانی که بازی می‌کنم مهم است. اگر سرمربی مرا از زمین بازی بیرون کشید این تصمیم اوست و حتی اگر بخواهد در میدان بمانم حتی با یک پا باید بازی کنم. تکرار می‌کنم که من یک سرباز هستم.

بازیکن ایرانی شارلوا خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم زیاد درباره خودم و کارهای خوبی که انجام می‌دهم صحبت کنم. مسئولیت من نشان‌دادنم در زمین بازی است و دیگران قضاوت خواهند کرد. همیشه نخستین بازی سخت است زیرا تحت‌فشار بودم و میل زیادی داشتم تا بهترین بازی را انجام دهم. مسئله مهم این است که سرمربی اشتباهات من را دیده باشد و به من برای اصلاح آنها کمک کند. می‌دانم وقتی فرصت بازی به من می‌رسد با حمایت همبازیانم می‌توانم بهتر شوم. امیدوارم با شارلوا به دیدارهای مرحله پلی‌آف ژوپیلر لیگ بلژیک بروم و 5 بازی فینال‌گونه پیش‌رو داریم.

فلیسه مازو: از یونس دلفی بسیار راضی هستیم

 

انتهای پیام/

R7858/P/S3,27,1410/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان دادم که ژاوی باید دوباره به من اعتماد کند

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و یکم لالیگا روبروی کادیز به میدان رفت و موفق شد این تیم را با گلی که فلیکس وارد دروازه حریف کرد از پیش رو بردارد و سه امتیاز مهمی را در آستانه دیدار برابر رئال مادرید به دست آورد. 

فلیکس برخلاف چند هفته ابتدایی که به صورت قرضی از اتلتیکو مادرید به بارسلونا پیوسته بود، در چند هفته اخیر فرصتی برای حضور در ترکیب اصلی تیمش پیدا نکرده و از این موضوع ناراحت بود اما حالا امیدوار است که با درخشش در این بازی شرایط برایش تغییر کرده باشد. 

این ستاره پرتغالی پس از پایان بازی شب گذشته در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:« ما با تمام وجود تلاش می‌کنیم، چه در ترکیب اصلی باشیم و چه نه. البته که وقتی از اول بازی کنید فرصت بیشتری برای اثبات خودتان دارید. ما تا آخر به این تیم باور داریم و تا جایی که ممکن باشد برای قهرمانی در لالیگا خواهیم جنگید. 

مهم‌ترین اتفاق کسب پیروزی بود و ما توانستیم این کار را انجام دهیم. حالا باید به بازی روز سه‌شنبه فکر کنیم. من به سرمربی نشان دادم که او می‌تواند روی من حساب کند، درست مثل کاری که اوایل این فصل کرد. با احترام به کادیز باید بگویم که ما وسط مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برابر پاریس هستیم. استراحت نکردن سخت است اما خوب رقابت کردیم.»

دیگر خبرها

  • سرمربی پیشین پرسپولیس:سرپیچی از دستور شاهزاده عربستان عامل اخراجم شد
  • روزهای سخت مورایس؛ شرایط سپاهان پایدار می‌شود؟
  • سرمربی سایپا و مربی خیبرخرم آباد تا اطلاع ثانوی محروم شدند
  • حسن‌زاده: بیانیه‌ها در شان فوتبال ایران نیست
  • خمس خواستار جدایی از تراکتور شد
  • تراکتور چگونه قهرمان فوتبال ایران می‌شود
  • نشان دادم که ژاوی باید دوباره به من اعتماد کند
  • افسری: از 23 هفته لیگ یک بار هم سرمربی ما از کوره در رفته/ برابر استقلال خوزستان غایبی نداریم
  • دل دروازه‌بان استقلالی با نساجی است
  • حضور قلعه‌نویی در باشگاه آلانیا اسپور+ عکس