Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@01:32:35 GMT

افشای راز ربودن دانشجوی بنـگلادشی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۹۲۹۴

هفت عضو یک باند آدم‌ربایی که نقشه ربودن دانشجوی بنگلادشی را اجرا کرده بودند در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه ایران، حدود یک سال قبل چند مرد جوان با مراجعه به پلیس از ناپدید شدن همکلاسی بنگلادشی خود خبر دادند.آنها به افسر کلانتری گفتند: همکلاسی ما چند روزی است که خوابگاه دانشگاه را ترک کرده و بازنگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلافاصله تحقیقات دراین‌باره آغاز شد و مأموران آگاهی تهران بزرگ با ردیابی‌هایی که انجام دادند، موفق به شناسایی عاملان آدم‌ربایی شدند و هفت متهم اصلی پرونده که پنج بنگلادشی و دو ایرانی بودند را دستگیر کردند.

دانشجوی بنگلادشی پس از رهایی در شکایتش به پلیس گفت: من در قم درس می‌خوانم. چند روز قبل یکی از هموطنانم مرا به یک میهمانی در تهران دعوت کرد اما خیلی زود متوجه شدم این نقشه‌ای برای ربودن من بوده است. آنها می‌دانستند پدرم مرد ثروتمندی است و می‌خواستند با این کار از پدرم 200 میلیون تومان پول بگیرند.
بعد از صدور کیفرخواست علیه متهمان، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۲ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

متهمان پای میز محاکمه رفتند اما این در حالی بود که شاکی وکیل خود را برای طرح دعوی به دادگاه فرستاده بود و درخواست خود را مبنی بر اشد مجازات برای تمامی متهمان خواستار شد.

در این جلسه که به ریاست قاضی تولیت و مستشاری قاضی ملکی تشکیل شده بود، یکی از متهمان که ایرانی بود ماجرا را به این شکل تعریف کرد: ما قصد آدم‌ربایی نداشتیم.

شاکی قاچاقچی انسان است و با آوردن بنگلادشی‌ها به‌صورت غیر قانونی به ایران، کسب و کاری برای خودش درست کرده بود. یکی از متهمان پرونده که او در کارخانه‌ای در نزدیکی بنگاه پدر من کار می‌کرد سراغم آمد و گفت من می‌خواهم پولم را از این دانشجوی بنگلادشی بگیرم. او از برادرم پول گرفته بود تا وی را به ایران بیاورد اما وقتی برادرم منصرف شد و پولش را خواست وی گفته که پولش را پس نمی‌دهد. آن‌طور که من فهمیدم، این دانشجوی بنگلادشی 20 میلیون تومان از کسانی که می‌خواستند غیر قانونی به ایران بیایند دریافت می‌کرد و آنها را برای کار به کارخانه‌هایی که کارگرهای غیرقانونی و ارزان می‌خواستند معرفی می‌کرد.

بدین ترتیب با او در میدان افسریه قرار گذاشتیم. وقتی آمد به او گفتم که باید پول را پس بدهی اما او قصد فرار داشت که اجازه ندادیم و سوار خودرویی کرده و به یک خانه بردیم. نه او را کتک زدیم و نه شکنجه کردیم و در این مدت نیز او به ما تنها 500 هزار تومان پول داد و چند روز بعد هم پلیس ما را دستگیر کرد.

پس از پایان محاکمه قضات وارد شور شدند تا برای این هفت متهم پرونده تصمیم‌گیری کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آدم ربایی قاچاق انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: تامین خوابگاه یکی از شروط در زمان صدور مجوز جذب دانشجویان بین‌الملل برای دانشگاه‌های متقاضی کشور است.

هاشم داداشپور رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان بین‌الملل گفت: اگر دانشگاهی می‌خواهد در حوزه دانشجویان بین‌الملل فعال شود باید موضوع مربوط به ارائه خدمات خوابگاهی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: اگر دانشگاهی خوابگاه ندارد حتما باید مجموعه‌ای از واحد‌های مسکنوی را بررسی کرده و تحت نظازت خود قرار دهد و آن را به دانشجویان بین‌المللی ارائه دهد.

داداش پور با اشاره به فراهم کردن خوابگاه ازطریق خوابگاه‌های خودگردان و استیجاری گفت: یا دانشگاه خود خدمات خوابگاهی دارد که قطعا باید به دانشجویان بین‌المللی ارائه دهد یا خدمات خوابگاهی ندارد که در این شرایط باید واحد‌های خوابگاهی مناسب را تامین کند که از طریق آن دانشجویان بین‌اللملی که برای تحصیل به کشور ما می‌آیند دچار مشکل در حوزه خدمات رفاهی نباشد.

وی افزود: تامین خوابگاه یکی از شروط در زمان صدور مجوز جذب دانشجویان بین‌الملل برای دانشگاه‌های متقاضی کشور است.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: بخشی از خوابگاه‌های دانشگاه‌های ما استیجاری یا خودگران هستند اگر سیستم جذب دانشجوی بین‌الملل در کشور راه بیفتد خود به خود خوابگا‌های استیجاری یا خودگران رونق ییدا می‌کند؛ مردم خودشان در این حوزه  سرمایه گذاری می‌کنند  و در قبال ارائه خدمات منابع مالی دریافت می‌کنند.

داداش‌‌پور نظارت دانشگاه بر خوابگاه را الزامی دانست و گفت: در عین حال همه خوابگاه‌ها و واحد‌های استیجاری خارج دانشگاه باید زیر نظر دانشگاه مربوطه فعالیت کنند؛ تا بتوانیم ظرفیبت‌هایی را شکل بدهیم که در خدمت دانشجویان و دانشگاه‌ها باشد. 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • تلاش مردی در کالیفرنیای آمریکا برای ربودن یک خودروی در حال حرکت
  • دانشجوی کانادایی حامی فلسطین راهی بیمارستان شد
  • افشای اولین جزئیات درباره گلکسی S25 اولترا
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان
  • افشای علت جدایی سروش صحت و همسرش
  • افشای علت جدایی سروش صحت و همسرش/ این برنامه باعث جدایی ما شد
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟