Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-18@10:35:20 GMT

نشست ورشو 'ولنتاین' اعراب و اسرائیل بود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۹۳۴۷

خرداد:  یک روزنامه نگار عراقی، نشست شکست خورده ورشو را تلاشی برای تبادل حرف های عاشقانه میان اعراب و رژیم صهیونیستی دانست.به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، 'میثم العطوانی' روز شنبه در یادداشتی در خبرگزاری 'براثا'ی عراق نوشت: کشورهای عربی بجای آن که در بدعتی به نام روز والنتاین نسبت به یکدیگر اظهار محبت و دوستی کنند، جشنشان را به ورشو بردند، جایی که نشستی به ریاست نخست وزیر رژیم صهونیستی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر همین اساس است که جیسون گیبنرلات نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در این مذاکرات، درباره این نشست می گوید که 'امروز یک واقعیت جدید را آغاز می کنیم' بدون آنکه از ماهیت یا جزییات چنین 'واقعیت'ی سخن بگوید. وزیر خارجه بحرین در این نشست گفته که ایران یک تهدید بزرگ برای امنیت منطقه و حل نشدن درگیری اعراب و اسرائیل است اما مشخص نیست آل خلیفه که به دامن رژیم صهیونیستی در ورشو رفته، از کدام اختلاف و درگیری میان اعراب و اسرائیل سخن می گوید.سخنان وزیر خارجه بحرین در این کنفرانس، یک اعتراف آشکار به این مساله است که کشورهای عربی شرکت کننده، موضوع فلسطین را معامله کردند تا در مقابل آن محبت و دوستی اسرائیل را بدست آورند و اربابانشان (آمریکا) را از خود خشنود کنند. نویسنده عراقی با اشاره به سخنان و تحرکات وزرای خارجه چند کشوری عربی شرکت کننده در کنفرانس ورشو نوشت: رهبران عرب این گونه رسوایی های خود را تکرار می کنند و کرنش خود را با پوششی از الفاظ قومیت عربی، می پوشانند و مساله فلسطین را با اسرائیل معامله می کنند تا جایی که نتانیاهو بیاید و بگوید: 'ما تاریخ ساز هستیم'. العطوانی در پایان اضافه کرد: اما رهبران عرب فراموش نکنند که همچنان انسان های شریفی وجود دارند که همچون گذشته جان خود را در راه مساله فلسطین داده و می دهند.کنفرانس «صلح و امنیت در خاورمیانه» در حالی در ورشو به پایان رسید که ایالات متحده تقریبا به هیچ یک از اهداف ضدایرانی که از آن انتظار داشت دست پیدا نکرد.آمریکا در ورشو با گرفتن ژست حامی ثبات جهانی، نقش اصلی در برگزاری کنفرانس به اصطلاح امنیت خاورمیانه را به خود گرفته بود. واشنگتن با وجودی که به دلیل اعتراض کشورها موضوع ایران را از عنوان نشست حذف کرده بود، اما نتوانست سیاستمداران قابل توجهی را از کشورهای مطرح جهان به لهستان بکشاند. کاخ سفید با کنار هم قراردادن این چهره های درجه دو سیاسی نتوانست به جهانیان نشان دهد که در مقابل ایران جبهه ای منسجم را تشکیل داده است.  برچسب ها: نشست ورشو ، ولنتاین ، اعراب ، اسرائیل

منبع: خرداد

کلیدواژه: نشست ورشو ولنتاین اعراب اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نشست کابینه جنگ اسرائیل

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پنجمین نشست خود را درباره ایران به پایان رساند.

به گزارش مشرق، نشست روز سه‌شنبه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی درباره نحوه پاسخ به حمله تلافی‌جویانه ایران به مواضع نظامی این رژیم به پایان رسید.

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان این خبر را داد و به جزئیات این نشست اشاره‌ای نکرد.

این نشست که از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت محلی آغاز شده بود، پنجمین دور از نشست‌های کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پس از حمله تلافی‌جویانه ایران بود.

سی‌ان‌ان نوشته رهبران منطقه‌ای و همچنین متحدان و شرکای تل‌آویو خواستار خویشتن‌داری رژیم صهیونیستی شده‌اند.

امروز نیز شبکه ان‌بی‌سی خبر داده بود انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است.

«سرلشکر محمد باقری» رییس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هشدار داده «چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و جای دیگری انجام دهد، عملیات بزرگتری انجام خواهد شد».

دیگر خبرها

  • پیام اسرای فلسطینی از «سلاخ‌خانه» اسرائیل برای اعراب و جهان
  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود
  • میدل‌ایست‌آی: نتانیاهو قمار کرد اما ضربت راهبردی از ایران خورد
  • پایان نشست کابینه جنگ اسرائیل
  • حمید دباشی، استاد دانشگاه کلمبیا: اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی ندارند/ نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس بیندازید که از کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل حمایت کرد
  • چرا اردن به اسرائیل کمک کرد؟
  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای به جرم قتل زن جوان در روز ولنتاین