Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@13:45:36 GMT

آلمان خواستار همکاری در چارچوب مذاکرات آستانه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۹۴۱۲

آلمان خواستار همکاری در چارچوب مذاکرات آستانه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ از تلاش این کشور برای ایجاد همکاری نزدیکتر میان کشورهای دخیل در چارچوب آستانه و گروه متشکل از کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، انگلیس، اردن، مصر و عربستان خبر داد.

وی همچنین بر اهمیت دیپلماسی چندجانبه در مواجهه با چالش‌ها و بحران‌های پیش رو از جمله بحران سوریه، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماس در این باره گفت: در هفته جاری، با «گیر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، درباره اینکه چگونه می‌توان این کشورها و روند آستانه را به یکدیگر نزدیک‌تر کرد؛ صحبت کردم.

وی افزود: تلاش همه این بازیگران بر ایجاد کمیته قانون اساسی و اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت متمرکز است.

گفتنی است نشست رؤسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه به عنوان کشورهای ضامن آتش‌بس سوریه، روز پنجشنبه در شهر سوچی و در چارچوب مذاکرات آستانه تشکیل شد.

کشورهای ضامن آتش‌بس سوریه همواره تاکید کرده‌اند که مذاکرات آستانه جایگزینی برای مذاکرات ژنو تحت رهبری سازمان ملل نیست بلکه مکمل آن است.

کد خبر 4543127 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اجلاس آستانه سوریه هایکو ماس کنفرانس امنیتی مونیخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم

محمد مخبر و نخست وزیر سوریه در یک مکالمه تلفنی، راه‌های گسترش همکاری‌های مشترک اقتصادی و توسعه روابط فی مابین تهران و دمشق را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، وی بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در تماس تلفنی حسین عرنوس، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه‌های مقاومت را نشان داد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم، ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاری‌های اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافقات و قرارداد‌های امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد.

توجه بیشتر به توسعه همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محور‌های این گفتگوی تلفنی بود.

نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.

حسین عرنوس از عملیات اخیر سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به عنوان پاسخ دندان شکن به اقدامات رژیم صهیونیستی یاد کرد و با تبریک این رشادت به دولت و ملت ایران افزود: جمهوری اسلامی تنها تأسیسات و زیرساخت‌های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار نداد بلکه این اقدام شجاعانه موجودیت رژیم صهیونیستی و اعتبار آن و متحدان این رژیم را زیرسوال برد و به چالش کشید.

نخست وزیر سوریه از آمادگی کامل ارتش و نیرو‌های مسلح این کشور برای حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و مقابله با اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: ارتش سوریه آماده است به تجاوزات و اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ دندان شکن دهد.

وی از عزم و اراده جدی دولتمردان جمهوری اسلامی برای پیگیری و اجرایی شدن اسناد و توافقات فیمابین دو کشور تقدیر و بر توسعه روند همکاری‌های مناسب دو کشور در زمینه تجارت آزاد و همچنین امور بانکی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن
  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو
  • آلمان: ما خواستار حفظ آرامش پس از حمله ایران هستیم
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشورهای عضو شانگهای برقرار شود