Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:07:21 GMT

انتخابات ریاست جمهوری نیجریه یک هفته به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۹۴۴۹

انتخابات ریاست جمهوری نیجریه یک هفته به تعویق افتاد

رییس کمیسیون انتخابات نیجریه چند ساعت قبل از آغاز به کار حوزه‌های رای‌گیری اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار بود امروز شنبه برگزار شود، یک هفته به تعویق افتاد.

به گزارش ایسنا، محمود یاکوبو، رئیس کمیسیون مستقل ملی انتخابات ملی نیجریه ساعات اولیه امروز به خبرنگاران گفت: این تأخیر برای برگزاری یک انتخابات آزاد و عادلانه لازم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کمیسیون به این نتیجه رسید که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی دیگر ممکن و عملی نیست. در نتیجه کمیسیونرها تصمیم گرفتند تا انتخابات ریاست جمهوری و مجمع ملی را به شنبه آینده یعنی ۲۳ فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی (۴ اسفندماه) موکول کنند.

محمدو بوهاری، رئیس جمهور نیجریه با یک رقابت انتخاباتی شدید در برابر "آتیکو ابوبکر" تاجر و معاون سابق رئیس جمهور که اصلی‌ترین نامزد اپوزسیون نیجریه محسوب می‌شود، در بزرگترین اقتصاد، تولید کننده ارشد نفت و پرجمعیت‌ترین کشور قاره آفریقا مواجه است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز انتخابات ریاست جمهوری نیجریه در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ میلادی نیز به خاطر مسائل لجستیکی و امنیتی به تعویق افتاده بودند.

پیش از آنکه رئیس کمیسیون ملی انتخابات نیجریه این اطلاعیه را مطرح کند، بیانیه‌هایی منتشر شده بود که در آنها نسبت به آزاد بودن و عادلانه‌بودن این انتخابات ابراز نگرانی شده بود.

یکی از مقامات این کمیسیون به خبرگزاری رویترز گفت: بر اساس گزارش‌ها برخی برگه‌های نتیجه و تعدادی از برگه‌های رأی مفقود شده‌اند. ما می‌خواهیم تمامی ابزارهای حساس و مهم انتخابات را ردگیری کنیم و متوجه شویم که چه داریم و چه چیزی مفقود شده است.

یکی از مقامات دولت نیجریه گفت: مشروعیت کل این روند زیر سوال خواهد رفت و برنده انتخابات ممکن است قدرت و اختیار اخلاقی برای برعهده گرفتن امور کشور را نداشته باشد.

یکی از دیپلمات‌های غربی نیز گفت: توزیع ابزارهای مهم و حساس از جمله اوراق رأی و برگه‌های نتایج در برخی نقاط به تعویق افتاده است.

نیجریه همچنین با بی‌ثباتی دست و پنجه نرم می‌کند. مقامات در کل روز تدابیر امنیتی را در اکثر بخش‌های این کشور در آستانه برگزاری این انتخابات در بزرگترین دموکراسی قاره آفریقا تقویت کرده بودند؛ جایی که در آن انتخابات قبلی نیز به خاطر خشونت، ارعاب رای‌دهندگان و تقلب در انتخابات مخدوش شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان