Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@11:25:20 GMT

آقای مسئول، برخورد با گرانفروشی مرغ پیش‌کش

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۹۴۵۴

آقای مسئول، برخورد با گرانفروشی مرغ پیش‌کش

رویداد۲۴ ماجرای گرانی گوشت و مرغ در هفته‌های گذشته به گلوله‌ای برفی تبدیل شده که هر روز بزرگتر می‌شود و به نظر می‌رسد نه سیاست دولتی‌ها و نه حتی گفتاردرمانی‌های‌شان، نتوانسته در مقابل آن چندان کارساز باشد و هر روز رکورد جدیدی در قیمت‌ها ثبت می‌شود.

هفته گذشته بود که رسانه‌های کشور به نقل از عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار کشور و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند: «با توجه به قیمت مصوب، هیچ خرده فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کند و در صورت مشاهده با متخلف برخورد قانونی می‌شود»؛ اظهاراتی که با چاشنی تهدید «برخورد با متخلفان» این امید را زنده کرد که مسئولان دولتی قصد دارند بعد از مدت‌ها، سر و سامانی به این بازار بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما گزارش‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد قیمت‌ها در مرغ‌فروشی‌ها و در سطح خرده‌فروشی بدون توجه به اظهارات دبیر ستاد تنظیم بازار کشور و معاون وزیر صمت، همچنان مسیر قبلی خود را طی می‌کند و هر کیلوگرم مرغ گرم در خرده فروشی‌ها، بین ۱۳ هزار و ۹۰۰ تا ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

 این بی توجهی مرغ‌ها به خط و نشان‌های دولتی‌ها سابقه‌دار است و پیش از این هم، درحالیکه ستاد تنظیم بازار قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم را ۹,۸۰۰ تومان و قیمت مرغ منجمد ۸,۹۰۰ تومان را تعیین کرده بود، قیمت مرغ در بازار خرده‌فروشی، در کانال ۱۳ هزار تا ۱۴ هزار تومان در نوسان بود. این بی توجهی بازار به مصوبات و دستورالعمل‌های دولتی درحالی است که مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در واکنش به قیمت بالاتر از مصوبه دولتی در بازار گفته بود: «ما از ابتدا هم با قیمت‌گذاری ۹۸۰۰ تومانی مخالف بودیم».

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مرغ گوشت سیاست دولت بازار خرده فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه یکپارچه خودرو حذف می شود؟ | ما مسئول تعیین قیمت پژو پارس نیستیم

دریافت 18 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سیدرضا فطمی امین در ادامه افزود: در خصوص افزایش قیمت پژو پارس هم مسئول تعیین قیمت خودرو شورای رقابت است وزارت صمت سیاست گذار نیست ما فقط مجری هستیم.

کد خبر 846422 منبع: مهر برچسب‌ها سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر مهم اقتصاد بازار خودرو - ایرانی خودرو

دیگر خبرها

  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • سامانه یکپارچه خودرو حذف می شود؟ | ما مسئول تعیین قیمت پژو پارس نیستیم
  • عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات
  • اولین پس‌لرزه به مراسم عروسی دختر مسئول عالی‌رتبه در هتل لاکچری
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس
  • بازار پرنده فروشان کابل (عکس)
  • قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • بازار مهریز زیر ذره بین بازرسان
  • مهلت ثبت‌نام کتاب‌فروشی‌ها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد