Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشن ملل در «چله انقلاب» همراه با سفیران صلح و دوستی با حضور مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد و میهمانان خارجی در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، دانشجویان خارجی و بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران را در قالب جشنی با عنوان «چله انقلاب» گرامی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سعی می‌کنیم دانشجویان بین الملل در دانشگاه فردوسی مشکلی نداشته باشند  محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم گفت: از دانشجویان کشور‌های دیگر که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند انتظار داریم نکات و دستاورد‌های خوبی را که در ایران به دست می‌آورند به عنوان هدیه به کشور خود انتقال دهند.  

کافی خطاب به دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: من با تحصیل‌کردن در خارج از کشور آشنا و به تمامی مشکلات آن واقف هستم. در دانشگاه فردوسی تمام سعی خود را خواهیم کرد که مشکلی نداشته باشید، اما به هر حال باز هم سختی‌هایی وجود خواهد داشت. خانواده‌های عراقی علاقمند به تحصیل فرزندانشان در ایران هستند در ادامه این مراسم یاسر عبدالزهرا الحاج رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران نیز در این مراسم با اشاره به تحصیل پنج هزار دانشجوی عراقی در ایران گفت: دولت عراق به صورت هدفمند علاقه دارد تا دانشجویانش در ایران تحصیل کنند. همچنین خانواده‌های عراقی به دلیل تشابه فرهنگی زیادی که بین عراق و ایران وجود دارد علاقه‌مند هستند فرزندانشان در دانشگاه‌های ایران تحصیل کنند.  

عبدالزهرا الحاج اضافه کرد:  بدون شک نتایجی که جمهوری اسلامی در ۴۰ سال اخیر به دست آورده در همه ابعاد مهم بوده، ولی مهمترین این نتایج پیشرفت‌های علمی و آکادمیک است که جمهوری اسلامی ایران به آن دست یافته است.   ۱۷۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه فردوسی زبان فارسی آموختند احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد هم نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های زبان فارسی گفت: زبان فارسی به عنوان یکی از بزرگترین زبان‌ها در تولید علم و محصولات فرهنگی جایگاه ویژه‌ای دارد.

قبول افزود: در همین راستا تاکنون هزار و ۷۰۰ دانشجو از ۲۱ کشور جهان زبان فارسی را در دانشگاه فردوسی آموخته اند و این رسالت برعهده دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی است که علاوه بر آموختن دروس علمی و تخصصی سفیران سخن فارسی در کشور‌های خود باشند.   وجود دانشجویان بین‌الملل منجر به شکوفایی علمی شده است مهرداد احمدزاده، معاون مدیرکل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم یکی دیگر از سخنرانان این همایش گفت: وجود دانشجویان بین‌الملل در سال‌های اخیر که منجر به شکوفایی علمی شده است، سبب شده که هم از نظر فرهنگی و هم از نظر علمی نیز بتوانیم خود را به جهانیان نشان دهیم؛  همچنین در پذیرش دانشجویان غیرایرانی باید سطح آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

احمدزاده بیان کرد:  شاید در گذشته، دانشگاه‌های دنیا اطلاعی از کشوری به نام «ایران» نداشتند، اما امروز با توجه به کسب رتبه‌های بالا و حائز اهمیت علمی و همچنین آشنایی جهانیان با فرهنگ ایرانی، به کشوری مطرح در دنیا  تبدیل شده است.

معاون مدیرکل سازمان امور دانشجویان بین‌الملل وزارت علوم تصریح کرد: در گذشته تنها در گزارش‌های  گردشگران از مهمان‌نوازی ما ایرانیان صحبت  به میان می‌آمد، اما اکنون ما میزبان شما هستیم و این رویداد نمادی از مهمان‌نوازی ما ایرانیان است؛ ما ملتی خوش‌استقبال و مهماندوست هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رای‌زنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه سفر به پاکستان با بیان اینکه حوزه فرهنگی در تعاملات ایران و پاکستان نقش محوری و پیشینی دارد و در پاکستان مزیت مطلق حوزه دیپلماسی، فرهنگی است، اظهار کرد: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رای‌زنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

وی افزود: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کرد که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرایی را آغاز می‌کنند.

اسماعیلی گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضاهای دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

کد خبر 747672

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • یولیا زوتوا: عروس ایرانی ها شدم و بسیار خوش شانس هستم
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • چرا زبان شکسپیر محو شد، اما سعدی نه؟ | زنجیره‌های پیوستگی زبان فارسی!