Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@17:51:10 GMT

طلا باز هم رکورد شکست

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۹۵۶۰

ساعت24-رویترز نوشت: پس از آنکه انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا این احتمال را تقویت کرد که فدرال رزرو سیاست پولی انقباضی خود را متوقف خواهد کرد، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم در طی ۲ هفته گذشته رسید.

پس از آنکه انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا این احتمال را تقویت کرد که فدرال رزرو سیاست پولی انقباضی خود را متوقف خواهد کرد، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم در طی ۲ هفته گذشته رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی بود که به دلیل تداوم کمبود عرضه به بالاترین رقم خود رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۷۶ درصد افزایش به ۱۳۲۲ دلار و ۴۹ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با ۰.۶۲ درصد افزایش به ۱۳۲۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

تای وونگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «با تقویت احتمال پایان یافتن سیاست انقباضی بانک مرکزی آمریکاقیمت طلا رشد قابل توجهی کرده است. اکنون که بانک مرکزی آمریکا افزایش نرخ بهره را متوقف کرده، فشار روی بقیه کشورها برای افزایش نرخ بهره کم شده است.»

کاهش نرخ بهره موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود و ضمن پایین آوردن ارزش دلار، خرید فلز زرد را برای دارندگان سایر ارزها ارزان تر می کند.

آماری های ناامید کننده از اقتصاد با مجموعه ای از گزارش های ضعیف اقتصادی از چین و اروپا همراه بوده است. این آمارها و گزارش ها موجب شده تا قیمت طلا تقویت شود.

آلاسدایر مکلئود تحلیلگر بازار طلا گفت: «رشد اقتصاد جهان به سرعت در حال کند شدن است و بنابراین سیاست های پولی در همه جای جهان انبساطی تر خواهد شد. بنابراین چشم انداز اقتصاد جهان تورمی تر خواهد شد و این به تقویت قیمت طلا کمک خواهد کرد.»

خبرگزاری شینهوا گزارش داده که ۲ اقتصاد بزرگ جهان اجماعی اصولی بر سر حل مسائل کلیدی در جریان مذاکرات تجاری اخیر دست یافته اند. مذاکرات تجاری آمریکا و چین هفته آینده در واشنگتن ادامه خواهد یافت.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در هفته‌های جاری، تولید و صادرات نفت ایران افزایش پیدا کرده و به بالاترین میزان خود در شش سال اخیر رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو- ندا زارعی: اعمال تحریم‌های نفتی جدید، برنامه‌ای است که دولت آمریکا بعد از حمله موشکی ایران به اسرائیل برای آن درنظر دارد. بعد از حمله مستقیم ایران در ۲۶ فروردین سال جاری با بیش از حدود صدها پهپاد، موشک کروز و بالستیک، دولت آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های جدیدی برای صادرات نفت ایران است تا علاوه بر جبران حمله ایران به اسرائیل، بتواند از این طریق کشور را تحت فشار قرار دهد.

 

اما خبری که در روز‌های اخیر درباره میزان صادرات نفت ایران و افزایش آن منتشر می‌شود، بسیار مهم است و حکایت از مقاوم شدن ایران در برابر تحریم‌های نفتی دارد.

هفته گذشته بود که اوپک گزارشی منتشر کرد مبنی بر افزایش میزان تولید نفت ایران در ماه مارس و اینکه جایگاه سوم تولیدکننده نفت بعد از عربستان و عراق، همچنان توسط ایران حفظ شده است. طبق این گزارش ایران در ماه مارس با افزایش ۲۸ هزار بشکه‌ای تولید نفت، تولید خود را به سه میلیون و ۱۸۸ بشکه نفت دور روز ارتقا داد.

 

حالا تنها بعد از گذشت چند روز بار دیگر گزارشی منتشر شده از روزنامه فایننشال تایمز که در آن به افزایش صادرات نفت ایران اشاره می‌کند. این رزنامه نوشته است که صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در ۶ سال گذشته رسیده و ۳۵ میلیارد دلار درآمد برای این کشور داشته است.

 

همچنین این روزنامه در گزارش خود با استفاده از داده‌های شرکت تحلیل انرژی ورتسکا، اظهار کرده است که تهران در ۳ ماه اول سال جاری میلادی به‌طور متوسط روزانه یک میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه نفت صادر کرده که عمده آن به چین بوده است. این رقم بالاترین میزان از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ به این سو به شمار می‌رود. علاوه بر این، فرناندو فریرا از گروه انرژی موسسه آمریکایی راپیدان نیز در این باره گفت است: ایران هنر دور زدن تحریم‌ها را پیدا کرده و صادرات آن به دو میلیون بشکه نزدیک شده است.

با وجود اینکه ایران در اوایل سال‌هایی که مورد تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار گرفته بود، وضعیت نامناسبی در زمینه تولید و صادرات نفت را تجربه کرد، حالا در این روز‌ها به عنوان سومین تولیدکننده نفت در بین کشور‌های عضو اوپک، وضعیت صادرات خود را نیز بهبود بخشیده است. به طوری که این موضوع با واکنش‌های بسیاری از سمت کشور‌های دیگر همراه بوده است.

دیگر خبرها

  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • رکورد ۷۵ ساله بارندگی در دبی شکست
  • شکسته شدن رکورد 77 بازی بدون شکست ژوزه مورینیو در استمفورد بریج (2014/4/19) / فیلم
  • لورکوزن ادامه می‌دهد: نیمه نهایی و رکورد
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • سالم الدوساری، موثرترین بازیکن لیگ قهرمانان
  • طلسم اصفهان: رکورد خاص ذوب آهن شکست!
  • تاج و تخت الهلال با کلی رکورد به باد رفت
  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا/ العین رکورد تاریخی الهلال را شکست
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود