Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@19:39:46 GMT

دهن کجی مرغ به قیمت مصوب

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۹۶۴۳

دهن کجی مرغ به قیمت مصوب

درحالیکه دبیرستاد تنظیم بازار و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود، «هیچ خرده‌فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از ۱۱۵۰۰ تومان عرضه کند»، مرغ گرم در تهران همچنان بی‌توجه به این قیمت مصوب، راه خودش را می‌رود.

 ماجرای گرانی گوشت و مرغ در هفته‌های گذشته به گلوله‌ای برفی تبدیل شده که هر روز بزرگتر می‌شود و به نظر می‌رسد نه سیاست‌ دولتی‌ها و نه حتی گفتاردرمانی‌های‌شان، نتوانسته در مقابل آن چندان کارساز باشد و هر روز رکورد جدیدی در قیمت‌ها ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته بود که رسانه‌های کشور به نقل از عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار کشور و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند: «با توجه به قیمت مصوب، هیچ خرده فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از 11 هزار و 500 تومان عرضه کند و در صورت مشاهده با متخلف برخورد قانونی می شود»؛ اظهاراتی که با چاشنی تهدید «برخورد با متخلفان» این امید را زنده کرد که مسئولان دولتی قصد دارند بعد از مدت‌ها، سر و سامانی به این بازار بدهند.

اما گزارش‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد قیمت‌ها در مرغ‌فروشی‌ها و در سطح خرده‌فروشی بدون توجه به اظهارات دبیر ستاد تنظیم بازار کشور و معاون وزیر صمت، همچنان مسیر قبلی خود را طی می‌کند و هر کیلوگرم مرغ گرم در خرده فروشی‌ها، بین 13 هزار و 900 تا 15 هزار و 200 تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

 این بی توجهی مرغ‌ها به خط و نشان‌های دولتی‌ها سابقه‌دار است و پیش از این هم، درحالیکه ستاد تنظیم بازار قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم را 9,800 تومان و قیمت مرغ منجمد 8,900 تومان را تعیین کرده بود، قیمت مرغ در بازار خرده‌فروشی، در کانال 13 هزار تا 14 هزار تومان در نوسان بود. این بی توجهی بازار به مصوبات و دستورالعمل‌های دولتی درحالی است که مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در واکنش به قیمت بالاتر از مصوبه دولتی در بازار گفته بود: «ما از ابتدا هم با قیمت‌گذاری 9800 تومانی مخالف بودیم»./تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد

حجت الله بیرانوند گفت: با توجه به افزایش تقاضای مصرف در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز و در راستای تامین کالا به منظور تنظیم قیمت ها، از ابتدای سال گذشته تا اسفندماه هفت هزار تن برنج و شکر با نرخ مصوب دولتی برای عرضه در بازار عمومی به عاملیت‌های توزیع واگذار و مابقی نیز برای ماه مبارک رمضان و عید نوروز توزیع شد.

وی اظهار داشت: ۱۲۰ تن شکر برای تهیه زولبیا و بامیه با نرخ هر کیلوگرم درب انبار ۲۵۵ هزار ریال و برای مصرف کننده ۲۸۵ هزار ریال تامین شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم برنج دانه بلند هندی نیز درب انبار ۳۳۰ هزار ریال و برای مصرف کننده ۳۵۰ هزار ریال تعیین شده بود که با توجه به نیازسنجی بازار، مشکل یا کمبودی در تهیه این اقلام اساسی ایجاد نشد.

مصرف ۲۷۴ هزارتن گندم

بیرانوند همچنین تصریح کرد: ۲۷۴ هزار تن گندم طی سال گذشته برای مصارف نان، صنایع و صنوف آرد در لرستان توزیع شده و یک هزار و ۲۷۰ واحد نانوایی لواش، ۵۲۵ واحد نانوایی سنگک، ۴۱ نانوایی تافتون، ۱۴۱ نانوایی بربری و ۳۴ نانوایی ساجی در لرستان فعال است.

بیرانوند با بیان اینکه در حال حاضر قیمت آرد کامل (سبوس دار) آزاد است، ادامه داد: علاوه بر این، قیمت بالای آرد و نان سبوس دار، استقبال نانوایی‌ها را از این ماده غذایی سالم کم کرده است که اداره کل غله و خدمات بازرگانی آمادگی دارد در صورت مراجعه و درخواست نانوایی‌ها برای پخت نان سبوس دار، حمایت‌های لازم را انجام دهد.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۳ کارخانه آرد استان حدود ۱۰ واحد برای تولید آرد کامل با سبوس بالا اعلام آمادگی کرده اند، چراکه ماشین آلات آنها به روز و درصد سبوس گیری آنها قابل تنظیم است.

بیرانوند گفت: در صورت تولید عمده، آرد سالم به صورت یارانه‌ای در اختیار نانوایی‌های استان قرار می‌گیرد، بنابراین افزایش سبوس آرد در نانوایی‌ها به منزله افزایش قیمت نان نیست و نان پخت شده با همان قیمت سابق به فروش می‌رسد، چراکه تجربه پخت این نان در استان وجود دارد و تنها باید اقدامات لازم برای آگاهی و افزایش استقبال مردم اجرایی شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان همچنین سرانه مصرف نان در لرستان را ۱۲ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: به طور متوسط ماهانه ۲۵ هزار تن گندم در استان مصرف می‌شود که سه هزار تن سبوس آن گرفته و برای مصرف دام استفاده می‌شود، چراکه سبوس خام مصرف انسانی ندارد، در حالیکه می‌توان با سبوس گیری کمتری از آرد نانوایی، به ارزش غذایی نان‌های تولیدی اضافه کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • ۱۶ میلیارد تومان حراج خرده فروشی سازمان اموال تملیکی استان تهران ثبت شد
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت
  • حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل دخانیات