Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@00:55:52 GMT

نشست ورشو، کمپ دیویدی دیگر: فرشاد محسن ازده

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۹۶۹۵

نشست ورشو، کمپ دیویدی دیگر: فرشاد محسن ازده

تهران-ایرنا- نشست ضد ایرانی ورشو که از آغاز با ماهیت تقابلی براندازانه نظام سیاسی ایران براساس تفکرعبری - آمریکایی طراحی و عنوان شد در واقع تداوم سلسله توطئه های سالیان گذشته تل آویو علیه تهران- بزرگترین حامی جبهه مقاومت- برای اغوای رهبران مرتجع عرب منطقه با هدف تضعیف مقاومت بود.

هیجان زدگی نتانیاهو از بنیاد کردن چنین نشستی با رویکرد ستیزه جویانه علیه ملت ایران در پوشش و بهانه دستیابی برای 'صلح و امنیت خاورمیانه' و اظهارات صریح او از بکار بردن جنگ با ایران مصداق عینی طرح ریزی توطئه موساد و شاباک از این نشست شرم و شوم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طنز نمایش نشست سیاه ورشو با عنوان صلح در خاورمیانه وقتی عیان می شود که اغلب کشورهای جنگ افروز و حامیان مالی و تسلیحاتی آنان و نیز عاملان اصلی ناامنی منطقه خاورمیانه در شمایل صلح بانان در آمده و از نسل کشی ها در یمن ، سوریه ، عراق ، فلسطین و افغانستان چشم پوشیدند و ناقوس مرگ را که خود از چند دهه اخیر در این منطقه به صدا در آوردند، نمی خواهند بشنوند.
طالبان ، القاعده ، داعش ، جبهه النصره ، جیش العدل ، جیش الاسلام، جیش المجاهدین ، جیش الفتح، تحریر الشام و غیره مخلوق خالقان نشست ورشو هستند که دست کم طی دو دهه اخیر صلح و امنیت را از مردم این منطقه ربودند و مرگ را به جای زندگی ، آوارگی را به جای سرپناهی و غربت را به جای وطن برای آنها رقم زده و مردمان این منطقه را به سرنوشت ادبار نشاندند.
حضور نمایندگانی از اسراییل ، آمریکا و برخی کشورهای مرتجع عربی منطقه نظیر سعودی ها در این نشست که جهانیان همچنان شاهد آتش جنگ افروزی آنها در فلسطین ، عراق ، افغانستان و یمن هستند و هر روز کشتار مردم بی پناه به وسیله جنگ افزارهای آمریکایی با دستان سعودی ها و اسراییلی ها و نیز گروه های تروریستی پرورش یافته آنان را شاهدند، خودعلامت سوالی بزرگ در اذهان آزادی خواهان و مدافعان حقوق بشر خواهد بود که میزبانان امنیت خاورمیانه همان خون آشامان دیروز و امروز این منطقه اند.
نمایش ورشو پیش از آنکه اجتماع به اصطلاح حامیان صلح و امنیت منطقه خاورمیانه باشد صحنه شوی سیاستمداران ورشکسته در نشست ورشو بود که با سیاست های مداخله گرایانه و جنگ طلبانه بانیان این نشست یعنی اسراییل ، آمریکا و سعودی آرامش را از این منطقه ربودند و هیچگاه نیز خود به قوانین بین المللی تن در ندادند.
ایالات متحده آمریکا که از 2017 میلادی دست به گریبان رهبری فردی معلوم الحال و دارای شخصیتی متغیر و غیرقابل پیش بینی است مستاجران کاخ سفیدش سعی دارند ناکامی های داخلی خود را در آنسوی مرزها - انهم به واسطه تنیدگی منافع شان با تل آویو و تحمیل هزینه ها بر دوش ریاض - یعنی در خاورمیانه جستجو کنند.
اما واقعا در این نشست همه مسایل همانطوری که کاخ سفید وهمپیمانان آن علیه ایران می خواستند ، پیش رفت؟ تردیدی نیست که پاسخ به آن منفی است چرا که نخست آنچه را که در آغاز برای این نشست در نظر گرفته بودند ، یعنی اعمال سیاست یک جانبه گرایی آمریکا در دنیا با عدم حضور قدرت های بزرگی چون روسیه، چین ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کشورهای موثر منطقه ای ترکیه ، عراق ، سوریه و ایران در این نشست ضمن اینکه سطح آن را از یک نشست عالی به یک دورهمی تقلیل داد ، موجب عمیق تر شدن شکاف اروپا با آمریکا به عنوان متحد اصلی این کشور نیز شد.
از سوی دیگر همزمانی چهارمین نشست رهبران سیاسی سه کشور روسیه ، ترکیه و ایران در سوچی روسیه با نشست ورشو که در امتداد روند صلح آستانه در مورد سوریه و از قضا از پرمناقشه ترین و بحث برانگیزترین موضوع سال های اخیر خاورمیانه هم به شمار می رود ، سبب شد تا بر هژمونی آمریکا در این وزن کشی دو قطبی بر سر خاورمیانه سایه سنگینی بیافکند به نحوی که نشست ورشو را بتوان یک نشست نافرجام در این خصوص نامید.
ولی با این همه در مورد هدف پنهان نشست ورشو که از آن می شود کمپ دیویدی دیگر نام برد و از این موضوع نمی توان غافل شد تلاش مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا و جرد کوشنر مشاور ارشد و داماد یهودی تبار ترامپ برای آشکار کردن مناسبات رهبران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و مرتجع منطقه با اسراییل و قبولاندن معامله قرن به فلسطینی ها و حصول اطمینان خاطر برای امنیت اسراییل از اعراب است.
در این میان تنها دستاویزی که امریکایی ها و صهونیست ها به آن چنگ زدند القای خطرناک بودن ایران برای امنیت منطقه خاورمیانه بود تا از این طریق بتوانند برخی از کشورهای عرب را با اسراییل همراه و در نهایت نیات سیاسی خود را در جهت تامین منافع اسراییلی ها اجرا کنند حال انکه خود به خوبی واقف اند ایران برای تامین امنیت منطقه خاورمیانه از جمله درعراق و سوریه چه هزینه های سنگینی را پرداخته است.
اگر این حیلت آمریکایی ها را دستاورد قابل توجه برای تامین منافع اسراییل در نشست ورشو بدانیم باید گفت تمامی هیاهوی بین المللی که برای برپایی این نشست از سوی کاخ سفید طی چند ماه گذشته به راه افتاده بود ، پروپاگاندایی ظاهری برای یک هدف پنهانی و آنهم کمپ دیویدی دیگر برای صلح پایدار بین اسراییل و فلسطین بود.
البته بیانیه پایانی نشست ورشو که در آن به پیشنهادهای جدید ماه های آتی از سوی جرد کوشنر و مایک پمپئو اشاره و تاکید شده که اعراب و اسراییل نیز دیدگاه مشترکی را پی خواهند گرفت این گمانه را تقویت می کند نشست ورشو نشست مقدماتی صلح اعراب و اسراییل بود نه صلح خاورمیانه که در سایه سیاست های ایران هراسی و به بهانه تهدیدهای امنیتی ایران برای منطقه خاورمیانه در لهستان برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نشست ورشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست تحلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،نشست تحلیل تحولات خاورمیانه از  طوفان الاقصی تا  وعده صادق با حضور حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن البغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان به همت گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه قم و مجمع جهانی قادمون برگزار می‌شود.
 

گفتنی است این نشست روز سه شنبه 4 اردیبهشت ساعت 10 صبح در محل دانشگاه قم، دانشکده فنی مهندسی، تالار شهید احمدی روشن برگزار می‌گردد.


انتهای پیام/



 

دیگر خبرها

  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • برگزاری نشست تحلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق
  • بندبازی اردن بین اسراییل و ایران
  • برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست/ به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • تاریخچه روابط اردن و رژیم صهیونیستی
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • مُهر پایان طوفان الاقصی و وعده صادق بر دوره آمریکایی خاورمیانه
  • ایران، خاورمیانه و گام بعدی حماس