Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-15@05:10:33 GMT

نشست ورشو، کمپ دیویدی دیگر: فرشاد محسن ازده

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۹۶۹۵

نشست ورشو، کمپ دیویدی دیگر: فرشاد محسن ازده

تهران-ایرنا- نشست ضد ایرانی ورشو که از آغاز با ماهیت تقابلی براندازانه نظام سیاسی ایران براساس تفکرعبری - آمریکایی طراحی و عنوان شد در واقع تداوم سلسله توطئه های سالیان گذشته تل آویو علیه تهران- بزرگترین حامی جبهه مقاومت- برای اغوای رهبران مرتجع عرب منطقه با هدف تضعیف مقاومت بود.

هیجان زدگی نتانیاهو از بنیاد کردن چنین نشستی با رویکرد ستیزه جویانه علیه ملت ایران در پوشش و بهانه دستیابی برای 'صلح و امنیت خاورمیانه' و اظهارات صریح او از بکار بردن جنگ با ایران مصداق عینی طرح ریزی توطئه موساد و شاباک از این نشست شرم و شوم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طنز نمایش نشست سیاه ورشو با عنوان صلح در خاورمیانه وقتی عیان می شود که اغلب کشورهای جنگ افروز و حامیان مالی و تسلیحاتی آنان و نیز عاملان اصلی ناامنی منطقه خاورمیانه در شمایل صلح بانان در آمده و از نسل کشی ها در یمن ، سوریه ، عراق ، فلسطین و افغانستان چشم پوشیدند و ناقوس مرگ را که خود از چند دهه اخیر در این منطقه به صدا در آوردند، نمی خواهند بشنوند.
طالبان ، القاعده ، داعش ، جبهه النصره ، جیش العدل ، جیش الاسلام، جیش المجاهدین ، جیش الفتح، تحریر الشام و غیره مخلوق خالقان نشست ورشو هستند که دست کم طی دو دهه اخیر صلح و امنیت را از مردم این منطقه ربودند و مرگ را به جای زندگی ، آوارگی را به جای سرپناهی و غربت را به جای وطن برای آنها رقم زده و مردمان این منطقه را به سرنوشت ادبار نشاندند.
حضور نمایندگانی از اسراییل ، آمریکا و برخی کشورهای مرتجع عربی منطقه نظیر سعودی ها در این نشست که جهانیان همچنان شاهد آتش جنگ افروزی آنها در فلسطین ، عراق ، افغانستان و یمن هستند و هر روز کشتار مردم بی پناه به وسیله جنگ افزارهای آمریکایی با دستان سعودی ها و اسراییلی ها و نیز گروه های تروریستی پرورش یافته آنان را شاهدند، خودعلامت سوالی بزرگ در اذهان آزادی خواهان و مدافعان حقوق بشر خواهد بود که میزبانان امنیت خاورمیانه همان خون آشامان دیروز و امروز این منطقه اند.
نمایش ورشو پیش از آنکه اجتماع به اصطلاح حامیان صلح و امنیت منطقه خاورمیانه باشد صحنه شوی سیاستمداران ورشکسته در نشست ورشو بود که با سیاست های مداخله گرایانه و جنگ طلبانه بانیان این نشست یعنی اسراییل ، آمریکا و سعودی آرامش را از این منطقه ربودند و هیچگاه نیز خود به قوانین بین المللی تن در ندادند.
ایالات متحده آمریکا که از 2017 میلادی دست به گریبان رهبری فردی معلوم الحال و دارای شخصیتی متغیر و غیرقابل پیش بینی است مستاجران کاخ سفیدش سعی دارند ناکامی های داخلی خود را در آنسوی مرزها - انهم به واسطه تنیدگی منافع شان با تل آویو و تحمیل هزینه ها بر دوش ریاض - یعنی در خاورمیانه جستجو کنند.
اما واقعا در این نشست همه مسایل همانطوری که کاخ سفید وهمپیمانان آن علیه ایران می خواستند ، پیش رفت؟ تردیدی نیست که پاسخ به آن منفی است چرا که نخست آنچه را که در آغاز برای این نشست در نظر گرفته بودند ، یعنی اعمال سیاست یک جانبه گرایی آمریکا در دنیا با عدم حضور قدرت های بزرگی چون روسیه، چین ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کشورهای موثر منطقه ای ترکیه ، عراق ، سوریه و ایران در این نشست ضمن اینکه سطح آن را از یک نشست عالی به یک دورهمی تقلیل داد ، موجب عمیق تر شدن شکاف اروپا با آمریکا به عنوان متحد اصلی این کشور نیز شد.
از سوی دیگر همزمانی چهارمین نشست رهبران سیاسی سه کشور روسیه ، ترکیه و ایران در سوچی روسیه با نشست ورشو که در امتداد روند صلح آستانه در مورد سوریه و از قضا از پرمناقشه ترین و بحث برانگیزترین موضوع سال های اخیر خاورمیانه هم به شمار می رود ، سبب شد تا بر هژمونی آمریکا در این وزن کشی دو قطبی بر سر خاورمیانه سایه سنگینی بیافکند به نحوی که نشست ورشو را بتوان یک نشست نافرجام در این خصوص نامید.
ولی با این همه در مورد هدف پنهان نشست ورشو که از آن می شود کمپ دیویدی دیگر نام برد و از این موضوع نمی توان غافل شد تلاش مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا و جرد کوشنر مشاور ارشد و داماد یهودی تبار ترامپ برای آشکار کردن مناسبات رهبران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و مرتجع منطقه با اسراییل و قبولاندن معامله قرن به فلسطینی ها و حصول اطمینان خاطر برای امنیت اسراییل از اعراب است.
در این میان تنها دستاویزی که امریکایی ها و صهونیست ها به آن چنگ زدند القای خطرناک بودن ایران برای امنیت منطقه خاورمیانه بود تا از این طریق بتوانند برخی از کشورهای عرب را با اسراییل همراه و در نهایت نیات سیاسی خود را در جهت تامین منافع اسراییلی ها اجرا کنند حال انکه خود به خوبی واقف اند ایران برای تامین امنیت منطقه خاورمیانه از جمله درعراق و سوریه چه هزینه های سنگینی را پرداخته است.
اگر این حیلت آمریکایی ها را دستاورد قابل توجه برای تامین منافع اسراییل در نشست ورشو بدانیم باید گفت تمامی هیاهوی بین المللی که برای برپایی این نشست از سوی کاخ سفید طی چند ماه گذشته به راه افتاده بود ، پروپاگاندایی ظاهری برای یک هدف پنهانی و آنهم کمپ دیویدی دیگر برای صلح پایدار بین اسراییل و فلسطین بود.
البته بیانیه پایانی نشست ورشو که در آن به پیشنهادهای جدید ماه های آتی از سوی جرد کوشنر و مایک پمپئو اشاره و تاکید شده که اعراب و اسراییل نیز دیدگاه مشترکی را پی خواهند گرفت این گمانه را تقویت می کند نشست ورشو نشست مقدماتی صلح اعراب و اسراییل بود نه صلح خاورمیانه که در سایه سیاست های ایران هراسی و به بهانه تهدیدهای امنیتی ایران برای منطقه خاورمیانه در لهستان برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نشست ورشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض یک فرمانده به سبک ادامه جنگ ایران و عراق/ نظر محسن رضایی چه بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حاج کاظم نجفی رستگار در نخستین روزهای بهار سال ۱۳۳۹ در شهرری به‌ دنیا آمد. مانند دیگر کودکان هفت سالگی به مدرسه رفت و تا کلاس سوم دبیرستان درسش را ادامه داد. پس از آن در صف عناصر انقلابی قرار گرفت.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز غائله کردستان و تحرکات نیروهای ضد انقلاب، همراه نیروهای «شهید دکتر مصطفی چمران» راهی کردستان شد و آموزش‌های چریکی را در آن‌جا فرا گرفت.

او پس از بازگشت از کردستان و آموختن فنون نظامی و جنگ شهری از سوی شهید چمران و جاویدالاثر «حاج احمد متوسلیان»، در «پادگان توحید» به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد و بعد از مدتی به «فیروزکوه» رفت و کلاس‌های آموزش احکام دینی و مسائل نظامی را برای جوانان و نوجوانان برپا کرد.

پس از مدتی حاج کاظم را به‌ عنوان فرمانده یکی از گردان‌های تیپ رسول‌الله(ص)، که فرمانده آن احمد متوسلیان بود، انتخاب کردند و بعد از ۶ ماه فعالیت، «مسئولیت واحد عملیات» را در پادگان توحید پذیرفت و تا شروع جنگ در این سمت باقی ماند. حاج کاظم در این زمان طی مأموریتی جهت توانمندسازی نیروهای «حزب‌الله»، به‌عنوان فرمانده گردان به جنوب لبنان اعزام شد و مسئولیت تعدادی از عملیات‌ها را برعهده گرفت.

وی در راه آماده‌سازی شیعیان لبنان از هیچ کوششی فروگذار نکرد. بازگشت او با تشکیل تیپ دوم سپاه تهران مصادف شد که این تیپ به‌ نام مبارک «سیدالشهدا(ع)» مزین شد و با جمعی از یاران و دوستانش، فرماندهی عملیات تیپ را عهده‌دار شد.

در مهرماه سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و چند روز بعد به جبهه رفت. تا اینکه پس از حضور مداوم در جبهه در جریان عملیات «بدر»، روز پنجشنبه ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۳ هنگام اذان ظهر در شرق دجله (منطقه هورالهویزه) در حال شناسایی منطقه، همراه چند نفر از فرماندهان تیپ سیدالشهدا (ع) به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر این فرمانده شهید بعد از ۱۳ سال همچون سید و سالار شهیدان، قطعه قطعه به وطن بازگشت.

سخنان محسن رضایی درباره شهید رستگار

محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسدارن و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی که سال ۱۳۸۹ بیان کرده است توضیح می‌دهد: در عملیات «خیبر» تیپ ۱۰ سیدالشهدا (ع) وارد عمل شد. پس از آن عملیات، ابهاماتی در بین فرماندهان پدید آمد، چون عملیات‌هایی که پس از فتح خرمشهر مثل «رمضان»، «والفجر مقدماتی» «والفجر ۱» و خیبر به نتایج مطلوبی نرسیده بود.

در بین برخی فرماندهان همچون شهید رستگار و شهید «حمید بهمنی» (مسئول عملیات تیپ۱۰ سیدالشهدا) ابهاماتی به وجود آمده بود که باید به همین سبک به جنگ ادامه دهیم یا سبک دیگری را برگزینیم؛ بنابراین، نظراتی در سپاه تهران شکل گرفت که این نظرات مدتها درباره نحوه ادامه عملیات‌ها مطرح بود.

یک گروه سیاسی هم با محوریت «اکبر گنجی» در پادگان امام حسین (ع) بود که تلاش کردند، از این اعتراضات به سود خودشان بهره ببرند؛ برای همین، در منطقه ۱۰ سپاه که مرکزش تهران بود و پادگان حضرت ولیعصر(عج) اعتراضاتی شکل گرفت. پس از اینکه امام راحل پیامی دادند، امتحان سختی شکل گرفت. آنهایی که مانند شهید رستگار و شهید بهمنی ولایی و پیرو امام (ره) بودند به فرمان امام تمکین کردند و به جبهه برگشتند و جنگیدند و گروهی دیگر امثال اکبر گنجی که از همان آغاز هم امام(ره) را قبول نداشتند سپاه را ترک کردند و به جبهه هم نیامدند.

رضایی با برشمردن شاخصه‌های فرماندهی و اخلاقی شهید رستگار می‌گوید: زندگی شهید رستگار نشان می‌داد که این شهید بزرگوار یک ولایتی آزاده بود و در عین اینکه ولایت‌پذیر بود، اشکالات و معایبی را که در صحنه جنگ و نبرد می‌دید، آشکارا طرح می‌کرد و در حقیقت، شهید رستگار به معنای واقعی یک ولایتی آزاده بود.

آزادمنشی و آزادگی او مبنای ولایت‌پذیری او بود. به همین دلیل بود هر مطلبی را که حق می‌دانست، پیگیری و دنبال می‌کرد و هر مطلبی که امام می‌فرمودند را نصب العین و راهنمای خود قرار می داد.

متن وصیتنامه شهید کاظم نجفی رستگار به شرح زیر است:

«بسم ‌الله ‌الرّحمن الرّحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ستایش خدای عزوجل را که مرا از امت محمد صلّی الله علیه و آله و سلّم و شیعه علی علیه السّلام قرار داد و سپاس خدای را که با آوردن حق از ظلمت به روشنایی و از طاغوت نجاتم داد و مرا از کوچک‌ترین خدمتگزاران به اسلام و انقلاب اسلامی قرار داد.

امیدوارم که خداوند متعال رحمت خود را نصیب بنده گناهکار خود بفرماید و مرا به آرزوی قلبی خود، یعنی شهادت فی سبیل‌الله برساند که تنها راه نجات خود می‌دانم و آرزوی دیگرم این است که اگر خداوند شهادت را نصیب بنده گناهکار خود کرد، دوست دارم با بدنی پاره پاره به دیدار الله و ائمه معصومین به‌ خصوص سیدالشهدا علیه السّلام بروم.

من راهم را آگاهانه انتخاب کردم و اگر وقتم را شبانه‌روز در اختیار این انقلاب گذاشتم، چون خود را بدهکار انقلاب و اسلام می‌دانم و انقلاب اسلامی گردن بنده حق زیادی داشت که امیدوارم توانسته باشم جزء کوچکی از آن را انجام داده باشم و مورد رضایت خداوند بوده باشد.

پدر و مادر و همسر و برادران و خواهران و آشنایانم مرا ببخشند و حلالم کنند و اگر نتوانستم حقی که بر گردن من داشتند ادا کنم، عذر می‌خواهم. برای پدر و مادر و خواهران و برادرانم از خداوند طلب صبر می‌نمایم و امیدوارم تقوا را پیشه خود قرار دهند.

از همسرم عذر می‌خواهم که نتوانستم حقش را ادا کنم و چه‌ بسا او را اذیت فراوان کردم و از خداوند طلب اجر و رحمت برای او می‌کنم که در مدت زندگی صبر زیاد به خاطر خداوند انجام داد و رنج‌های فراوان کشید.

از تمام اقوام و آشنایان و دوستان طلب حلالیت و التماس دعا دارم؛ به علت وضعیت جنگ مدت سه سال که در جبهه بودم، نتوانستم امر واجب خدا یعنی روزه را انجام بدهم. همچنین در رابطه با خرید خانه به مبلغ ۲۲۳ هزار تومان از علی تاجیک و ۶۵ هزار تومان از حسین کاوکدو و ۱۰ هزار تومان از حاج محمد علی دولابی قرض کردم و مبلغ ۳۰ هزار تومان از همسرم که خانه برای همسرم است و موتورم را برای جبهه در نظر گرفتم.

والسلام

کاظم نجفی رستگار

ساعت ۹ شب مورخ ۳ اسفند ۱۳۶۲

شرق بصره (جفیر)»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884306

دیگر خبرها

  • اعتراض یک فرمانده به سبک ادامه جنگ ایران و عراق/ نظر محسن رضایی چه بود؟
  • فرشاد مومنی: وزارت صمت تا سال گذشته، ۱۱۱ مجوز برای راه اندازی بنگاه‌های تولید خودرو داده!
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: حمله زمینی به رفح قریب الوقوع است
  • هشدار فرشاد مومنی ؛ سونامی خطرناک در راه ایران است!
  • هشدار فرشاد مومنی؛ سونامی خطرناک در راه ایران است!
  • محسن رضوانی: نگاه‌ها به شنا، شیرجه و واترپلو باید تغییر کند
  • گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره ایران چه می‌گوید؟
  • جدیدترین گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا: ایران به تهدید منافع، متحدان و نفوذ ایالات متحده در خاورمیانه ادامه خواهد داد
  • نفوذ پرسرعت غرب آسیا در سیاست خارجی روسیه و تدابیر کرملین برای انطباق با شرایط جدید
  • ایران برنامه‌های واشنگتن در منطقه را بر هم زده است