Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@13:08:32 GMT

استراتژی جمهوری اسلامی کشور گشایی نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۹۷۰۳

استراتژی جمهوری اسلامی کشور گشایی نیست

آصفری با بیان این که استراتژی جمهوری اسلامی کشور گشایی نیست، گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی هم مانند گام اول به دنبال دخالت در دیگر کشورها نخواهیم بود.

«محمد حسن آصفری» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم در خصوص سیاست خارجی ایران، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استراتژی ایران در مقابل دولت های شرق و غرب، نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی رفتارهای خصومت آمیزی توسط آمریکایی ها و غربی و صهیونیست ها علیه ایران شاهد بوده ایم، افزود: استراتژی ایران استقلال و خود کفایی و مبارزه با هرگونه استبداد است و این مساله به مذاق غربی ها خوش نمی آید.

 

وی با اظهار این که در چهل سال گذشته هر تلاشی از سوی این کشورها صورت گرفته تا جلوی حرکت ملت ایران را بگیرند، یادآور شد: جنگ های خیابانی، جنگ تحمیلی، ترور شخصیت ها و مردم و تحریم های ناجوانمردانه علیه ما و تصویب قطعنامه ها همه به جهت این بوده که جلوی ایران را در مبارزه با استبداد بگیرند.

 

آصفری ادامه داد: هر زمانی که دولت مردان ما به صورت مستقل و محکم در مقابل زیاده خواهی های غرب ایستاده اند غربی ها مجبور به عقبگرد شدند و هرزمان که وادادگی داشته ایم غربی ها پیش آمده اند. استراتژی جمهوری اسلامی در دولت ها متفاوت بوده است و برخی از دولت ها نگاهشان ارتباط با غرب بود و بدون در نظر گرفتن مصلحت مردم این ارتباط را گسترش می داند. برخی ها هم محکم ایستاده اند و قطعنامه ها را نادیده گرفته اند و برخی ها هم روش اعتدال را در نظر داشته اند.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه خودشان در گام دوم تاکید دارند که ما نمی توانیم که مرز ببندیم و اجازه ارتباط با کشورهای دیگر را ندهیم زیرا در دنیایی هستیم که مهمترین ویژگی آن ارتباط با همسایگان است. ایشان به ایجاد ارتباط دو جانبه با همه کشورها تاکید کرده اند اما گفته اند ارتباطی که از سر مصلحت و خیرخواهانه باشد نه ارتباطی که به دنبال وا داداگی است.

 

وی به بخش دیگری از تاکیدات رهبری اشاره کرد و افزود: طبق نظر ایشان امروز جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای در دنیا یافته است و ما نباید واهمه داشته باشیم اگر کشوری با ما ارتباط نداشت آخر دنیا است. ما باید ارتباطمان از سر مصلحت اندیشی و دو سویه باشد و اجازه دخالت در امور داخلی کشور را به کسی ندهیم. همچنان که ما هم به دنبال دخالت در دیگر کشورها نیستیم.

 

کارشناس سیاست خارجی با تاکید براین نکته که استراتژی ما کشور گشایی نیست، تصریح کرد: طبق بیانات رهبری امروز باید انقلاب و جمهوری اسلامی با اتکا به مردم تلاش در راستای خود کفایی و ایستادگی در برابر استبداد و استکبار را ادامه دهد. ما سرجنگ با هیچ کشوری نداریم.

 

وی یادآور شد: در سیاست خارجی باید منافع ملت را از همه جیز مهم تر در نظر بگیریم و به جای پروتکل ها و قطعنامه ها ی آن ها با توجه به تمدن ایران برای جاهای دیگر ایده داشته باشیم و این ها تنها با جهاد خود کفایی و مدیریت جهادی امکان پذیر خواهد بود./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حادثه تروریستی حمله تروریستی انقلاب اسلامی فاطمیه ایام فاطمیه نماز جمعه بیانیه گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب آصفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی‌زاده صبح چهارشنبه در همایش گرامی‌داشت روز ارتش که در مجموعه صدف بجنورد برگزار شد، گفت: بدون شک ولایت پذیری، اخلاص و تعهد انقلابی از عوامل اقتدار، صلابت و پیشرفت‌های روزافزون نیروهای مسلح کشور به شمار می‌رود و در این میان برادران ارتشی ما ثابت کردند که همواره و در همه احوال نسبت به آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معتقد و متعهد هستند و تا پای جان در دفاع از این مرز و بوم ایستادگی خواهند کرد.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره بیش از ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی از تلاش‌های کلیه نیروهای مسلح کشور در راستای حفظ امنیت و حراست از کیان این مرز و بوم قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: ۸ سال دفاع مقدس بهترین میدان جهت تعریف توانمندی‌ها و در عین حال رشادت‌های ارتشیان جان بر کف ما بود که عاشقانه پا در میدان نبرد گذاشتند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک کشور عزیز ما به دست دشمن بیافتد.

حجت الاسلام براتی‌زاده ضمن مقایسه‌ی توانمندی‌ها، اقتدار و پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم افزاری نیروهای مسلح در ابعاد مختلف دفاعی با دیگر حوزه‌ها، مهمترین عامل موفقیت در این بخش‌ها را حرکت این دلاوران در امتداد ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه ولایت پذیری و اطاعت کامل از ولایت مطلقه فقیه و رهبری بیان کرد.

کد خبر 6080759

دیگر خبرها

  • ارتش و سپاه در مقابل دشمنان جانانه ایستاده‌اند
  • پاسخ کوبنده ایران اسلامی در برابر هر تهدید دشمنان
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • سپاه و ارتش در کنار هم دژ مستحکم برای صیانت کشور هستند
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ارتش‌های قدرتمند منطقه است
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • پیام تبریک استاندارآذربایجان غربی به مناسبت روز ارتش
  • پیام تبریک استاندار آذربایجان غربی به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش
  • پیام‌ تبریک فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش
  • پیام وزیر دفاع به مناسبت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی