Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - جمعی از کارگران و نیروهای شاغل در شهرداری سروآباد بخاطر عدم پرداخت حقوق و مزایای در چند ماه گذشته، حاضر به انجام وظایف کاری خود نشدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمعی از نیروهای شاغل در شهرداری سروآباد روز شنبه برای سومین روز (چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته) به عدم توجه مسئولان به وضعیت معیشیتی شان و در اعتراض به عدم دریافت حقوق سر کار خود نرفته و زباله های شهر را جمع آوری نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از کارگران شهرداری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چند ماه است حقوق و مزایا دریافت نکرده و همین امر باعث ایجاد مشکلات زیادی برای ما در این شرایط سخت اقتصادی شده است.
وی که خواست نامی از او برده نشود، افزود: ما کارگران بخش خدمات شهری توانایی تامین هزینه های اولیه زندگی خود را نداریم و شهرداری نیز تاکنون اقدامی برای پرداخت حقوق معوق ما نکرده است.
وی با اشاره به اعتراض اخیر کارگران شهرداری سروآباد گفت: قبل از دهه فجر نیز در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایا سر کار نرفتیم و دپوی زباله در شهر باعث اعتراض شهروندان شد.
وی اضافه کرد: مسئولین شهرداری با پرداخت بیش از 10 میلیون ریال به هر نفر از نیروهای شهرداری وعده دادند بعد از ایام دهه فجر پیگیری های لازم برای پرداخت حقوق و مزایای عقب افتاده ما خواهند بود در این شرایط به سر کار خود بازگشتیم.
وی یادآور شد: پنج روز از 22 بهمن می گذرد اما وعده مسئولین شهرداری تحقق نیافته و ما نیز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات به حق خود، سر کار نمی رویم.
شهردار سروآباد نیز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفت ماه حقوق و 40 ماه مزایای کارگران و نیروهای شهرداری این شهر پرداخت نشده است.
فرزاد اخترکاوان افزود: مشکلات مالی، نبود درآمد پایدار و عدم وصول مطالبات شهرداری مشکلات زیادی از جمله پرداخت حقوق و مزایای پرسنل را برای ما ایجاد کرده است.
وی یادآور شد: شهرداری سروآباد بیش از 50 میلیارد ریال بدهی دارد که بخش عمده ای از آن مربوط به حقوق و مزایای پرسنل است.
اخترکاوان با بیان اینکه شهرداری سروآباد فاقد درآمد پایدار است، اضافه کرد: البته شهرداری 20 میلیارد ریال نیز از دستگاه ها و نهادهای مختلف طلب دارد که در صورت پرداخت این مطالبات می توانیم تا حدودی مشکلات مالی شهرداری و بخشی از حقوق و مزایای پرسنل را پرداخت کنیم.
به گزارش ایرنا، شهر سروآباد دارای پنج هزار نفر جمعیت است و شهرداری آن 47 نیرو در بخش های مختلف دارد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت شهري اعتراض كارگران شهرداري سروآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!

کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اخیراً گفته بود: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. هنوز مشخص نیست که چه روز‌هایی تعطیل خواهد شد، اما ساعت کاری کارمندان در هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد.

در پی این اظهارات خانه صمت ایران در نامه‌ای به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از تعطیلی پنجشنبه‌ها به شنبه‌ها اعلام کرد که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است

محمد چکشیان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه درباره اعلام خانه صمت مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: این حرف نمی‌تواند اجرایی شود، چون تخلف است و کسی نمی‌تواند حقوق کارگر را کم کند و خلاف قانون کار اقدام کند لذا در صورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

چکشیان صیانت از حقوق کارگران، مطالبه حقوق و دستمزد، نظارت برکارگاه‌ها و مشکلات کارخانجات، تخلفات صورت گرفته در بنگاه‌ها و اجرای مباحث ایمنی را از جمله ماموریت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار برشمرد و گفت: اگر در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که طی ۳ سال گذشته افتاده با دوره قبل مقایسه و بررسی شود می‌بینیم که این وقایع و آمار‌ها و تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی و پشتوانه‌های اسناد بالادستی صورت گرفته بسیار بوده است با این حال این اتفاقات نمی‌تواند عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کند.

منبع: تسنیم

tags # حقوق کارگران ، تعطیلی ادارات سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • حال کارگران خوب است!
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • معاون رئیسی: دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده
  • دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده است
  • الزامی شدن پرداخت حق تأهل به کارگران
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است