Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-19@18:00:20 GMT

دپوی ۱۷هزارتن گوشت در گمرک توسط سودجویان

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۹۹۹۱

درحالی که سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز به کشور وارد می‌شود تا کسری تولید را تامین کند و ذخایر فعلی گوشت هم ۲۵ هزار تن است، هم اینک ۱۷ هزار تن گوشت در گمرک به طمع بهرمندی از معافیت مالیاتی دپو شده است.

درحالی که 17 هزار تن گوشت در گمرک مانده تا مشمول دریافت معافیت مالیاتی شود، هر کیلوگرم گوشت قرمز در بازار در محدوده 100  هزار تومان به فروش می رسد و مردم برای خرید گوشت های تنظیم بازاری در صف های طولانی می ایستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمار موجود سالانه حدود یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور مصرف میشود که از این رقم بیش از 100 هزار تن آن از طریق واردات و 900 هزار تن هم از محل تولید داخل تامین می شود.

بر اساس خبری که دادستان بندرعباس  داده است، 17 هزار تن گوشت قرمز در گمرک بندر شهید رجایی دپو شده است؛ درحالی که این رقم  معادل 17 درصد واردات سالانه گوشت قرمز است که وارد کنندگان به طمع بهرمندی از معافیت جدید گمرکی که دولت برای ورادات گوشت قرمز در نظر گرفته در گمرک ذخیره شده است.

گفتنی است، بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت برای تنظیم بازار گوشت، واردات انواع گوشت قرمز با حقوق ورودی چهار درصد مجاز شده است.

ابوالفتح ابوالهادی دادستان بندرعباس  اظهار کرد:در این منطقه مستقر شدیم و با همه مسئولان از جمله سازمان بنادر، گمرک، جهاد کشاورزی‌ و دامپزشکی دیدار و مستندات را دریافت و بررسی کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخشی از این محموله‌ها که تحت عنوان کالای متروکه و بخشی دیگر که مربوط به سازمان پشتیبانی امور دام است، می‌تواند ترخیص شود.

دادستان بندرعباس درباره علت دپوی این حجم از گوشت در بندر شهید رجایی گفت: به‌دلیل اینکه این کار به‌نفع واردکنندگان بوده تا از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند، عامدانه اقدام به دپوی گوشت در این منطقه کرده‌اند.

ابوالهادی تأکید کرد: اگر خود واردکنندگان به‌سرعت اقدام به ترخیص محموله‌های گوشت کنند که خیلی خوب است در غیر این صورت، مجبور هستیم خودمان برای این کار اقدام کنیم.

حجم گوشت باقی مانده در گمرک شوکه کننده است

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام نیز در این ارتباط  در پاسخ به اینکه چرا این حجم از گوشت در گمرک ذخیره شده است، اظهار کرد: 17 هزار تن رقم بسیار بالایی است و افرادی که این کار را کرده اند باید پاسخگوی رفتار خود باشند.

وی افزود: ورود این حجم گوشت به بازار تاثیر زیادی در تامین گوشت مورد نیاز و کاهش قیمتها خواهد داشت.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: ذخیره فعلی کشور برای گوشت قرمز 25 هزار تن است که این رقم بی سابقه است و حالا 17 هزار تن گوشت قرمز در گمرک باقی مانده و باعث شوکه شدن ما نیز شده است.

پوریان گفت: در ماه هایی که با کاهش عرضه گوشت قرمز در بازار و افزایش قیمت مواجه بودیم این گوشت ها در گمرک ذخیره شده بودند در حالی که توزیع آن در بازار مصرف، تاثیرات مشخصی بر بازار و قیمت ها خواهد داشت.

وی اظهار داشت: از نیمه اسفند میزان عرضه دام داخلی نیز در بازار افزایش خواهد داشت و قیمتها به تدریج قیمت ها کاهش می یابد.

پوریان افرود: در صورتی که گوشت تولید داخلی و وارداتی به درستی و به موقع توزیع شود در سال آینده نیز هیچ مشکلی برای تامین بازار کشور وجود نخواهد داشت.

تسنیم

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000CRE برچسب ها: گوشت قرمز ، گمرک ، دپو

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: گوشت قرمز گمرک دپو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری مهر، در بهمن ماه ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برابر با ۱۴۴۰.۴ بوده که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۱.۳ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۴۷.۶ درصد افزایش یافته است. همچنین میانگین شاخص ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ۵۳.۳ درصد افزایش یافته است.

کاهش تورم ماهانه

در بهمن ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به ۱.۳ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۱.۷ درصد)، ۰.۴ واحد درصد کاهش دارد. در میان اقلام گاوداری صنعتی، کمترین تورم ماهانه مربوط به شیر (۰.۱ درصد) و بیشترین آن مربوط به گاو ماده شیری (۶.۶ درصد) است.

افزایش تورم نقطه به نقطه

در بهمن ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ۴۷.۶ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۴۵.۸ درصد)، ۱.۸ واحد درصد افزایش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات گاوداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم‌های خود در داخل کشور، در بهمن ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۷.۶ درصد افزایش دارد. در بین اقلام گاوداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به شیر (۲۳.۱ درصد) و بیشترین آن مربوط به گاو تلیسه (۱۴۶.۳ درصد) است.

کاهش تورم سالانه

در بهمن ماه ۱۴۰۲، تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در داخل کشور در ۱۲ ماه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ۵۳.۳ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۵.۶ درصد)، ۲.۳ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد بررسی، در میان اقلام گاوداری‌های صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به شیر (۲۷.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به گوساله نر زیر ۴ ماه (۱۴۰.۵ درصد) است.

برای مشاهده جدول‌های آماری اینجا کلیک کنید.

کد خبر 6082322

دیگر خبرها

  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • ارز واردات ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز اختصاص یافت
  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳