Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: دور افتادن از گفتمان انقلاب اسلامی و مساله فلسطین در سیاست خارجی کشور، خلاف عزت ملی، حکمت و مصلحت انقلاب و جمهوری اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا عرب کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به منشور گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت: نهضت مقاومت اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از مرزهای ایران فراتر رفته و منطقه غرب آسیا را به شدت متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موجودیت اسرائیل خط قرمز آمریکا است

وی با بیان اینکه هویت،گفتمان و راهبرد انقلابی و اسلامی ایران، وجه تمایز آن از فرهنگ ها و کشورهای دیگر منطقه ای و فرامنطقه ای است، عنوان کرد:اندیشه اتحاد اسلامی، اخوت اسلامی، بیداری اسلامی، بازگشت به خویشتن، مبارزه با هرگونه ظلم و ستم و نفی شرک و اعتلاء جهان اسلام و به ویژه محو رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف در هسته مرکزی آرمان ها و ارزشهای نهضت مقاومت اسلامی بوده و بخش اساسی از گفتمان انقلاب اسلامی است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد:با توجه به اینکه امنیت و موجودیت اسرائیل خط قرمز غرب و به ویژه آمریکا است درجه دشمنی آنان و متحدین منطقه ای شان را با انقلاب اسلامی درک خواهیم کرد.

عرب بیان کرد: در واقع انقلاب و نهضت مقاومت اسلامی با گسترش و تعمیق در سطح جهان اسلام علی رغم تمام دشمنی و موانع موجود به تهدیدی پایدار برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است  و تمامی معادلات راهبردی بین المللی و منطقه ای آنان  را برای سلطه و استعمار نو یکسره برهم زد.

متأثر شدن جوامع اسلامی از نهضت مقاومت

وی تأکید کرد:مهمتر اینکه هم اکنون نهضت مقاومت اسلامی تمامی جوامع و کشورهای اسلامی را البته با درجه شدت و عمق متفاوت، متاثر کرده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی متکی بر دین اسلام است که ریشه های عمیق و درونی در منطقه دارد، ابراز کرد:بنابراین علی رغم تلاش آمریکا و صهیونیسم برای مقابله و تحدید انقلاب اسلامی ، کشورهایی همچون لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، یمن و فلسطین در هسته اولیه نهضت مقاومت اسلامی جای دارند.

عرب با بیان اینکه فرهنگ مقاومت اسلامی در تمامی سطوح و لایه های جامعه آنها درونی شده و ریشه دوانده است، اظهار کرد: علاوه بر آنها بقیه کشورهای اسلامی هم هریک به نوعی از فرهنگ انقلاب و نهضت مقاومت اسلامی متاثر شده اند و این فرایند تعمیق و گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی با شدت و قوت ادامه دارد.

عزت،مصلحت و حکمت سیاست خارجه کشور مستلزم درک گفتمان انقلاب اسلامی

وی ضمن تأکید بر اینکه نهضت مقاومت اسلامی امنیت و بقای رژیم صهیونیستی را به شدت تهدید می کند، تصریح کرد: اشغال سرزمین اسلامی فلسطین و قلب قدسی آن یعنی قدس شریف و مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است، فاجعه ای بزرگ و سراسر خفت برای مسلمین و جهان اسلام تلقی می گردد؛ بنابراین  موجودیت رژیم صهیونیستی از نظر اسلام و مسلمین به هیچ وجه به رسمیت شناخته نخواهد شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد:این عدم مشروعیت دائمی و پایدار رژیم صهیونیستی، امنیت و بقای این رژیم را در معرض تهدید دائمی قرارداده است ؛ بنابراین اکنون فلسطین و مبارزه جهت آزادی آن یعنی  مبارزه با استعمار، استکبار، صهیونیسم و غربزدگی و فلسطین به قطب نمای نهضت اسلامی تبدیل شده است.

عرب عنوان کرد: اعتقاد واقعی به مبارزه با اسرائیل و آزادی فلسطین و انعکاس آن در  گفتمان و راهبردها، شرط لاینفک اسلامی بودن و اصیل بودن نهضت های مدعی اسلامگرایی است؛لذا عزت ،حکمت و مصلحت ما در سیاست خارجی در وهله اول مستلزم درک اهمیت گفتمان متفاوت انقلاب اسلامی و جایگاه رفیع مساله فلسطین در نقطه کانونی آن است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطر نشان کرد:دور افتادن از گفتمان انقلاب اسلامی و مساله فلسطین در سیاست خارجی کشور، خلاف عزت ملی، حکمت و مصلحت انقلاب و جمهوری اسلامی است و تاکید ما بر مساله مقاومت اسلامی و آزادی فلسطین قدرت نرم و نفوذ معنوی ما را در منطقه به نحو بی سابقه افزایش داده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان، جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با حضور دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، موضوع دقیق این جلسه پاسخ مقتدرانه ایران و جبهه مقاومت به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی بود.

احمدی‌نیا، تحلیلگر مسائل منطقه علاوه بر ابراز خشنودی از عملیات وعده صادق بیان کرد: به اذعان تمام تحلیلگران نظامی دنیا، اسرائیل هیچگاه این اتفاق مهم را پیش بینی نمی‌کرد، و اعتراف کرد تحلیلگران ما اشتباه کرده‌اند و پاسخ ایران دور از تصور ما بود.

وی افزود: تا قبل از این اتفاق مبارزه ایران با اسرائیل در سایه بود و غیر مستقیم پاسخ می‌داد، اما برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها، معادلات جمهوری اسلامی ایران ۴۵ سال بعد از انقلاب، از لحاظ راهبردی عوض شده است و برای اولین بار از خاک ایران به رژیم صهیونیستی حمله کرده است.

احمدی نیا گفت: در این واقعه قدرت اراده ملت ایران، به تمام دنیا نشان داده شد، زیرا امروزه جنگ جنگ اراده‌ها است، و اگر اسرائیل دوباره کاری کند، دیگر پاسخ ما نیابتی نخواهد بود و مستقیم از خاک جمهوری اسلامی به آنها حمله خواهیم کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما پایه‌گذار عملیات شبانه هستیم و در جنگ بین ایران و عراق طبق اصل غافلگیری عمل کردیم، اما اکنون عملیات ما غافلگیرانه نیست و آشکار محض است، آنگونه که ایران قبل از حمله به تمام دنیا اعلام کرد، و قریب به ۲۰ کشور دنیا در این عملیات هوا را قرق کرده بودند تا از موشک‌های ایران پیشگیری کنند.

خبرنگار: نسیم اسپید

انتهای خبر/

کد خبر: 1228246 برچسب‌ها بسیج دانشجویی

دیگر خبرها

  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد
  • ارسال پیام بازدارندگی در وعده صادق/ طوفان الاقصی ارکان رژیم صهیونیستی را به چالش کشید
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • هنیه: یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید/حمایت قدرتمندانه ایران
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد
  • دیوارنگاره‌ها به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل شدند