Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-20@00:00:21 GMT

شاخ غول هوایی اروپا شکست

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۰۴۰۵

شاخ غول هوایی اروپا شکست

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، شرکت هواپیمایی امارات تنها مشتری ایرباس‌های آ ۳۸۰، دیگر تمایلی به خرید این غول مسافربری ندارد.

 

در پی این اتفاق، شرکت هواپیماسازی ایرباس تنها پس از ۱۴ سال از اولین پرواز آ ۳۸۰ و ۱۲ سال سابقه در جابه جا کردن مسافران اعلام کرد که تولید بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان را متوقف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با اعلام این تصمیم، انتظار می‌رود خط تولید آخرین ایرباس‌های آ ۳۸۰ در سال ۲۰۲۱ و پس از تحویل آخرین سفارشات از جمله ۱۴ فروند ایرباس‌ آ ۳۸۰ برای شرکت هواپیمایی امارات به پایان رسد.

 

مقامات این شرکت می‌گویند که ایرباس‌ آ ۳۸۰ با ظرفیت ۵۴۴ مسافر، تنها زمانی سودآور است که هواپیما پر باشد. هر صندلی خالی هزینه مضاعفی برای شرکت در جهت تامین هزینه سوخت این هواپیمای غول‌آسای دو طبقه است.


عقب نشینی مشتری بزرگ

به گزارش خبرگزاری رویتز با کاهش میزان گردشگران و آهسته شدن چرخ صنعت گردشگری از سپتامبر ۲۰۰۱، سفارشات این هواپیما کاهش یافت.

 

دبی و شرکت هواپیمایی امارات با سفارش‌های ایرباس‌ آ ۳۸۰ در واقع تبدیل به حامی مالی این هواپیما شدند. وابستگی تولید ایرباس‌ آ ۳۸۰ به تنها یک مشتری، باعث شکست پروژه تولید هواپیمای غول‌آسا شد. با اعلام تصمیم شرکت هواپیمایی امارات مبنی بر تجدیدنظر در سفارش بیست فروند آ ۳۸۰، شرکت ایرباس مجبور شد پایان تولید این هواپیمای غول‌آسا را اعلام کند.

 

 

مدیر عامل اجرایی گروه ایرباس، تام اندرس در این باره به خبرنگار بلومبرگ گفت: « به علت تصمیم شرکت هواپیمایی امارات و با وجود تلاش‌های ما برای فروش آ ۳۸۰ به دیگر خطوط هوایی در سال‌های اخیر، ما چاره‌ای جز پایان دادن به تولید این هواپیما نداریم.»

 

شکست پروژه‌ای اروپایی

از همان ابتدای تولید هواپیمای ایرباس‌ آ ۳۸۰، یک پروژه اروپایی تمام عیار مطابق بر روح جمعی اتحادیه اروپا بود. نخست وزیر وقت بریتانیا، تونی بلر ایرباس‌ آ ۳۸۰ را «نماد قدرت اقتصادی» دانست و نخست وزیر اسپانیا این پروژه مشترک اروپایی را «به حقیقت پیوستن یک رویا» خواند.

 

به گفته خبرگزاری بلومبرگ، بال‌های ایرباس‌ آ ۳۸۰ در بریتانیا ساخته و دیگر قطعات آن از کارخانه‌های مختلفی در سراسر فرانسه و آلمان به شهر تولوز در فرانسه فرستاده تا لایه رنگ نهایی در هامبورگ به ایرباس‌ آ ۳۸۰ زده و به مشتری ارسال شود.

 

حال با بروز اختلافات سیاسی بین بریتانیا و اتحادیه اروپا، پایان یافتن تولید این هواپیمای غول‌آسا، نمادی از شکست پروژه ای اروپایی است.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بلومبرگ ایرباس امارات اروپا یورونیوز بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار شگفت انگیزی که شکست؛ الهلال بعد از چند بازی مقابل العین شکست خورد؟

الهلال در خانه العین با نتیجه 4-2 شکست خورد.

الهلال عربستان که به دنبال تداوم رکورد شگفت‌انگیز خود در عدم شکست بود، امشب در دیداری نفس‌گیر مقابل العین امارات مغلوب شد.

الهلال امشب در ورزشگاه جاسم بن زاید شهر العین امارات به مصاف این تیم اماراتی رفت. این تیم که در 42 بازی اخیر خود 34 پیروزی و 8 تساوی کسب کرده بود، در این دیدار با نتیجه 4-2 مغلوب العین شد.

الهلال پس از 34 پیروزی متوالی در تمامی رقابت‌ها و رکوردشکنی در تاریخ فوتبال، سرانجام طعم شکست را مقابل تیمی چشید که ماه گذشته النصر را نیز از پای در آورده بود.

العین با درخشش و هت تریک سفیان رحیمی یک پیروزی شیرینی خانگی را کسب کرد و با اندوخته‌ای کاملا مناسب به ریاض سفر خواهد کرد.

بازی برگشت الهلال و العین 6 روز دیگر در استادیوم کینگدام آرنا به میزبانی الهلال برگزار می‌شود.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • سیل دبی نتیجه تغییرات آب و هوایی بود یا باروری ابرها؟
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • خوشحالی الوصل در شب گلزنی عزت‌اللهی!
  • گل زیبای سعید عزت اللهی در شب شکست شباب الاهلی
  • شکست شباب الاهلی در شب گلزنی سعید عزت اللهی (+فیلم)
  • شکست شباب الاهلی در شب گلزنی سعید عزت‌اللهی
  • آمار شگفت انگیزی که شکست؛ الهلال بعد از چند بازی مقابل العین شکست خورد؟
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد+ فیلم