Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:54:22 GMT

چهارمین شب موسیقی فجر در گرگان و گنبد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۰۶۲۲

چهارمین شب موسیقی فجر در گرگان و گنبد برگزار شد

گرگان - ایرنا - چهارمین شب از سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر استان گلستان شب گذشته در 2 شهر گرگان و گنبد با اجرای گروههای مختلف در سبک های گوناگون برگزار شد.

به گزارش شنبه خبرنگار ایرنا؛ در گرگان مرکز استان گلستان پنج گروه موسیقی شامل 2 گروه محلی، یک گروه پاپ و 2 گروه کلاسیک در 2 سانس برنامه های خود را اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر اجرایی این جشنواره گفت: از ساعت 18 در محل تالار فخرالدین اسعد گرگان گروه موسیقی نیمروز با اجرای محلی و سپس گروه موسیقی نجفی با سبک پاپ به سرپرستی علی نجفی قطعاتی را برای علاقمندان نواختند.
ابوذر اسماعیلی ثالث در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین گروه های لامیوو به سرپرستی هادی علی بیگی و کلاویر به سرپرستی طراوت عباسی با سبک کلاسیک و گروه روجا به سرپرستی محسن شربتی با اجرای موسیقی محلی از ساعت 21 به روی صحنه رفتند.
وی اظهار داشت: در گنبدکاووس که برنامه ها در مجتمع فرهنگی - هنری این شهرستان برگزار می شود، در سانس اول گروه فلامنگو به سرپرستی عرفان احمدی و گروه آداک و کر بزرگ گلستان به اجرای برنامه پرداختند؛ در بخش دوم نیز گروه های نجوای کتول، اندلیب و ترکمن برنامه های خود را به اجرا گذاشتند.
مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در گلستان با اشاره به استقبال 950 نفری از اجرای علیرضا قربانی در پنجشنبه شب گذشته گفت: تاکنون در مجموع چهار شب اجرا در گرگان بیش از سه هزار و 200 نفر از جشنواره استقبال کردند و شب گذشته در گنبد نیز در 2 سانس بالغ بر 500 نفر به محل برگزاری موسیقی فجر آمده بودند.
اسماعیلی ثالث افزود: امشب /شنبه/ در پنجمین شب اجرای این جشنواره از ساعت 18 گروه های دلارام و یسنا در سبک های محلی و پاپ و از ساعت 21 گروه های لله وا و نوا با سبک های محلی و پاپ در محل تالار فخرالدین اسعد گرگان به روی صحنه خواهند رفت و در ساعت 18 نیز در سالن نگاه گروه رودکی با سبک پاپ بطور همزمان اجرای برنامه خواهند داشت.
در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر استان گلستان که از 23 بهمن آغاز شده و تا 30 بهمن ماه ادامه دارد، سه گروه کوبه ای، 2 گروه سنتی، ٦ گروه محلی، یک گروه زهی کلاسیک، کرال بزرگ و تلفیقی، 2 گروه کلاسیک و 4 گروه پاپ و یک ارکستر بومی به هنرنمایی می پردازند.
3014/2729

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره موسيقي فجر گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد

محمدهادی طهرانی‌مقدم در مراسم گرامیداشت ثبت سیاه‌دوزی و مهارت ساخت عروسک لعبتک سیستان در فهرست میراث ملی ناملموس اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یکی از وظایف اصلی و اولویت‌های اداره کل میراث‌فرهنگی در سطح استان است که نمونه آن نیز برپایی جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی متنوع است.
وی افزود: در ایام نوروز امسال ۲۱۸ برنامه در استان تدوین شد که ۴۳ مورد آن مربوط به برگزاری جشنواره‌ها است و در کنار آنها نیز نوروزگاه‌های مختلفی را در پایگاه‌های ملی و جهانی پیش‌بینی کرده‌ایم.

به گفته طهرانی‌مقدم؛ در روز‌های پایانی سال گذشته توسط معاونت میراث فرهنگی، شش پرونده ثبت میراث ناملموس استان تهیه و پس از داوری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید که در این مراسم آثار ارزشمندی که شامل عروسک محلی لعبتک و سیاه‌دوزی که حاصل دست هنرمندان سیستان است رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شب‌های احیای تلویزیون برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • شب های احیا در شبکه جام جم
  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • برگزاری جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی در اروندکنار
  • جشنواره دیار علویان در ۳۰ نقطه مازندران برگزار می‌شود
  • جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی ویژه ماه رمضان در اروندکنار
  • مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد
  • اولین جشنواره کریمانه در شهرستان جم برگزار شد
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز