Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@18:34:15 GMT

آب « چشمه علی » شهر ری دوباره قطع می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۱۰۴۰

آب « چشمه علی » شهر ری دوباره قطع می شود

شهر ری- ایرنا- رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران از قطعی احتمالی آب چشمه علی شهرری از اوایل اسفند ماه به علت فعالیت دستگاه «تی بی ام » مترو خبر داد.

حسن خلیل آبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با مکاتباتی که با شرکت مترو تهران انجام شده، آب این چشمه تاریخی به علت فعالیت دستگاه تی بی ام مترو از پنجم اسفند ماه جاری به مدت پنج تا 10 روز قطع می شود و به محض اتمام کار تا 15 اسفند ماه، دوباره آب در این چشمه جاری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در زمان حاضر آب در چشمه علی شهر ری جاری است و کاهش دبی آب نیز به خاطر برهم خوردن سرشاخه و هدر رفت آب در حفاری تونل مترو بوده است.
به گزارش ایرنا، چشمه علی به عنوان محلی تاریخی و گردشگری با قدمتی هشت هزار ساله در ری بر اثر حفر تونل مترو تهران در ابتدای سالجاری خشک شده بود که میراث فرهنگی تهدید کرد در صورت حل نشدن مشکل پیگیری حقوقی را در دستور کار قرار خواهد داد و مسئولان مترو قول جاری شدن آب تا 15 تیرماه امسال را در این چشمه داده بودند.
در نهایت با پیگیری میراث فرهنگی و شورای شهر تهران جریان آب تنها در حوضچه دوم چشمه جاری شد و آب حوضچه اول به عنوان منبع اصلی هیچوقت جاری نشد، داستان خشک و جاری شدن این چشمه همچنان ادامه دارد.
شیارهایی برای تخلیه آب های زمینی در جهت ایجاد تونل مترو توسط مجری طرح خط 6 مترو تهران زده شده که این شیارها علت اصلی کاهش آب چشمه علی هستند.
خشکی آب چشمه علی طی ماه های گذشته در سطح ملی خبرساز شد و خشک شدن چندین باره این چشمه موجب نگرانی مردم شده، چشمه ای که سالمندان این منطقه سال ها با آن خاطره داشته اند.
شهرری با یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.
6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي خليل آبادي ري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت: در ابتدای این جلسه گزارشی از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در ارتباط با اقداماتشان در ایام عید نوروز، ماه مبارک رمضان و عید فطر ارائه خواهد شد.

وی افزود: پس از ارائه این گزارش، مجمع عمومی شرکت واحد نیز برگزار خواهد شد؛ چرا که مدت‌زمان بازرس آن به پایان رسیده و باید بازرس جدید انتخاب شود. پس از آن نیز در مورد بهای خدمات استفاده از معابر شهری بحث و گفتگو و تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: کمیسیون نامگذاری نیز در این جلسه علاوه بر چند نامگذاری جدید، یک طرح دو فوریتی را نیز ارائه کرده که مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار می‌گیرد.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص جوابیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اظهاراتش درباره ورود واگن‌های جدید مترو به کشور گفت: ما موضع‌گیری خاصی نداریم تنها می‌گوییم که به درد مردم برسید و موضوع تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید. برای این اقدام باید یک عمل جهادی انجام شود و بررسی‌ها به صورت جهادی انجام شود. بی‌تردید این بحث موضوعی نیست که دو تا سه ماه بماند. اگر متخصص ندارند باید کمک بگیرند. ما مخلص همه آنها هستیم.

وی افزود: بحث ما این است که هر یک روز که موضوع به تأخیر بیفتد مردم از داشتن یک‌هزار واگن عقب می‌مانند و این مشخص نیست به نفع کیست. اگر اشکال از ماست بیایند رفع کنند. در این شرایط نباید اداری پیش رفت و بعد اعلام شود نمی‌شود و موضوع بماند. جزئیات را ما و آنها می‌دانیم. موضوع کارشناس است و مترو کارشناس این مساله است. البته از شرکتی خارج از مترو هم کمک می‌گرفتند. ما نمی‌خواهیم اسراف و بریز و بپاش اضافی صورت بگیرد. اگر تقصیر ماست ما را فلک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • نصب ۶۰ دستگاه پله برقی در سه ماه آینده
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • داستان شغل ۵۰۰ ساله با ۳۳ چشمه مهارت
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید