Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@23:16:36 GMT

خودارضايي مردان متاهل، دليل و درمان

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۱۰۹۶

خودارضايي مردان متاهل، دليل و درمان

خبرگزاري آريا -

دلايل خودارضايي در مردان متاهل ‎
چرا مردان به خودارضايي روي مي آورند مرداني که متاهل هستند و با وجود همسرشان به خودارضايي روي مي آورند چه آسيب هايي به رابطه زناشويي خود مي رسانند دليل آن ها براي اين کار چيست ؟چگونه مي توانيم براي ترک عادت به خودارضايي اقدام کنيم
زماني که خانمي احساس مي کند همسرش خودارضايي دارد، اول بايد از اين ماجرا مطمئن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهي اوقات خانم‌ها به اشتباه فکر مي‌کنند که همسرشان خودارضايي مي‌کند.
دلايل خودارضايي در مردان متاهل چيست؟
1 _ اعتياد به خودارضايي در دوران مجردي و عدم ترک آن قبل از ازدواج.
2 _ ديدن زناني با بدن هاي ويژه و روابط جنسي غير عادي در تصاوير و فيلم هاي پورن.
3 _ فرد لذت هاي زيادي را چشيده است که‌ ديگر قادر به لذت کافي بردن از همسر عادي خود نمي باشد.
4 _ عدم رابطه صميمانه، عاطفي و رضايت بخش با همسر.
5 _ وجود اختلالات جنسي مثل زود انزالي و عدم درمان آن.
6 _ بعضي خانم‌ها از اين شکايت دارند که همسرشان بعد از دوره‌ي بارداري و زايمان، و در اثر مدتي دوري از رابطه جنسي، شروع به خودارضايي مي‌کند، دليل اين اتفاق چيست؟
از آنجايي که ممکن است رابطه‌ي جنسي در زمان بارداري و تا چند هفته بعد از زايمان وجود نداشته باشد، آقايان به دليل نياز جنسي که در بدن شان است رو به خودارضايي مي‌آورند.
اين درحالي است که خانم‌ها تا قبل از ماه هشتم بارداري در حالت عادي منعي براي برقراري رابطه‌ي جنسي ندارند.
از آن طرف بعد از آن هم بسته به نوع زايمان مي‌توانند بعد از 4 تا 8 هفته رابطه‌شان را شروع کنند اما بعضي از زوج‌ها از ابتداي بارداري تا چند ماه پس از زايمان رابطه‌ي جنسي‌شان را به شکل کامل فراموش مي‌کنند و در اين موقعيت ممکن است آقايان نتوانند اين وضعيت را تحمل کنند و روي به خودارضايي بياورند.
اگر همسر فرد از اين ماجرا مطمئن بود بايد چه کند؟
بهترين راه اين است که اين مسئله را با همسرش در ميان بگذارد و به او بگويد از اين ماجرا اطلاع دارد. خانم‌ها بايد سعي کنند در زمان مناسب اين مسئله را با همسرشان در ميان بگذارند و بدون اينکه بخواهند به او متلک بيندازند يا سرزنشش کنند اصل موضوع را همانطور که هست بيان کنند و دلايل همسرشان را بشنوند.
ممکن است خانمي با ديدن صحنه‌ي خودارضايي همسرش، از او دلزده شود. در اين صورت بايد چه کاري انجام داد؟
خيلي وقت‌ها مشکلاتي که منجر به انجام خودارضايي مي‌شود به رابطه‌ي جنسي با شريک ربطي ندارد و فقط به دليل مشکلات روحي و فردي است که تاييد اين مسئله هم بايد توسط پزشک انجام شود و خيلي منطقي نيست خانم بخواهد براي اين موضوع خودش را ناراحت کند و مدام اين فکر منفي را در ذهنش پرورش دهد که «همسرم چون من را دوست ندارد، يا چون من راضي‌اش نمي‌کنم» خودارضايي مي‌کند.
اما اگر به محض بيان موضوع، همسرتان به شما بگويد به دليل اينکه از رابطه‌ي جنسي خودش با شما لذت نمي‌برد دست به اين کار مي‌زند آن موقع است که خانم حق دارد دلگير شود. اما جاي نگراني نيست چون اين مشکل با همراهي زوج حل مي‌شود نه قهر و دلگيري.

درمان خودارضايي در مردان متاهل ‎
دليل اصلي خودارضايي مردان متاهل چيست؟
دلايل متعددي دارد، مثلا آقايي که در دوران مجري خودارضايي انجام مي‌داده، بعد از ازدواج هم ممکن است طبق عادت و اعتيادي که در اين سال‌ها وارد زندگي‌اش شده اين کار را ادامه بدهد. مسئله ديگر نبود رابطه‌ي عاطفي و احساسي با همسر و رضايت‌بخش نبودن رابطه‌ي جنسي اين افراد است. مرداني که در کنار همسرشان احساس آرامش ندارند ممکن است دست به اين کار بزنند. مسئله‌ي مهم ديگر هم اختلالات روحي است که نبايد از آن غافل شد و بايد حتما آن را زير نظر پزشک درمان کرد. بعضي وقت‌ها مردان مشکلاتي مانند زود انزالي، دير انزالي و اختلال نعوظ دارند اما به جاي اينکه به فکر درمان باشند، از رابطه با همسرشان اجتناب مي‌کنند و دست به خودارضايي مي‌زنند.
بعضي خانم‌ها از اين شکايت دارند که همسرشان بعد از دوره‌ي بارداري و زايمان، و در اثر مدتي دوري از رابطه جنسي، شروع به خودارضايي مي‌کند، دليل اين اتفاق چيست؟
از آنجايي که ممکن است رابطه‌ي جنسي در زمان بارداري و تا چند هفته بعد از زايمان وجود نداشته باشد، آقايان به دليل نياز جنسي که در بدن شان است رو به خودارضايي مي‌آورند. اين درحالي است که خانم‌ها تا قبل از ماه هشتم بارداري در حالت عادي منعي براي برقراري رابطه‌ي جنسي ندارند. از آن طرف بعد از آن هم بسته به نوع زايمان مي‌توانند بعد از 4 تا 8 هفته رابطه‌شان را شروع کنند اما بعضي از زوج‌ها از ابتداي بارداري تا چند ماه پس از زايمان رابطه‌ي جنسي‌شان را به شکل کامل فراموش مي‌کنند و در اين موقعيت ممکن است آقايان نتوانند اين وضعيت را تحمل کنند و روي به خودارضايي بياورند.
چطور بايد براي ترک اين مسئله اقدام کرد؟
در مواردي که خودارضايي آقا از زمان بارداري همسر شروع شده، بهتر است زن و شوهر سعي کنند رابطه زناشويي را به صورت مرتب مثل قبل از بارداري از سر بگيرند. همزمان رابطه عاطفي‌شان را تقويت کنند تا هيچکدام از طرفين احساس خلا نکنند.
اما در کل وقتي اين موضوع بين زوجي پيش مي‌آيد، قدم اول طرح مسئله است تا آنها به نتيجه برسند که دليل خودارضايي، فردي است يا درون رابطه‌اي .بعد از مشخص شدن اين قسمت بايد حتما به روانشناس يا روانپزشک مراجعه کنند. اگر جلسات مشاوره براي فرد جواب بدهد و مشکل او را حل کند، نيازي به روانپزشک و دارو نيست اما در موارد اندکي، ممکن است به دارو هم نياز باشد که توسط روانپزشک تجويز مي‌شود.
توصيه‌هاي عمومي‌تان براي اين افراد چيست؟
آنها نبايد خودشان را در معرض خطر قرار بدهند. مثلا اگر تنهايي آنها را به فکر خودارضايي مي‌اندازد، نبايد خودشان را در موقعيتي قرار دهند که تنها باشد. به طور کلي آدم‌هايي که اعتياد به خودارضايي دارند نبايد در مکان‌ها، موقعيت‌ها و در کنار افرادي قرار بگيرند که باعث تحريک‌شان مي‌شود و آنها را به سمت خودارضايي سوق مي‌دهند.
اگر خانمي متوجه شود همسرش در حال خودارضايي است بايد چه عکس‌العملي نشان بدهد؟
زماني که خانمي احساس مي کند همسرش خودارضايي دارد، اول بايد از اين ماجرا مطمئن شود. گاهي اوقات خانم‌ها به اشتباه فکر مي‌کنند که همسرشان خودارضايي مي‌کند. قدم اول براي حل بحران اين است که از انجام اين عادت توسط همسرتان به صورت قطعي مطلع شويد، در غير اين صورت اگر بخواهيد مشکل خودارضايي‌اش را با او در ميان بگذاريد و او اين کار را انجام نداده باشد، با مشکلات زيادي روبرو مي‌شويد.
گردآوري: بخش زناشويي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوای خانگی در دوران بارداری بر سلامت جنین تأثیر دارد؟

ایسنا/خراسان رضوی تحقیق جدید درک اثرات آلودگی هوای خانگی در دوران بارداری را بهبود بخشید.

به‌نقل از مدیکال اکسپرس، در تحقیق جدید، محققان دپارتمان بهداشت زنان و باروری نافیلد آکسفورد بریتانیا دریافتند که مواجهه مادران باردار با آلودگی هوا ناشی از اجاق‌های خانگی به‌هیچ وجه از نظر آماری بر رشد نوزادان آنان تاثیر قابل توجهی نمی‌گذارد و باور رایج را در مورد تأثیر آلودگی هوای خانگی بر رشد جنین به چالش می‌کشد.

این تحقیق بین ۳۲۰۰ خانوار در محیط‌های فقیر از منابع در گواتمالا، هند، رواندا و پرو انجام شد و بر ارزیابی اثرات کاهش مواجهه با آلودگی هوای خانگی بر رشد جنین در  آزمایش کنترل شده تصادفی متمرکز بود.

احتراق ناقص سوخت‌های زیست‌توده مانند چوب، ضایعات محصولات کشاورزی و فضولات حیوانات که در ۳۶ درصد از خانواده‌ها در سراسر جهان برای پخت‌وپز استفاده می‌شود، منجر به آلودگی هوای خانگی می‌شود.

تخمین زده می‌شود که آلودگی هوای خانوارها، سالانه عامل ۲.۳ میلیون مرگ زودرس و ۹۱.۵ میلیون سال زندگی از دست رفته مرتبط با ناتوانی باشد. زنان که اغلب آشپزهای اصلی خانه هستند، بیشترین بار مواجهه با آلودگی هوای خانگی را متحمل می‌شوند.

برای ارزیابی تأثیر کاهش آلودگی هوا بر رشد جنین، نیمی از زنان باردار از اجاقی با گاز مایع  استفاده کردند که منجر به کاهش قابل توجهی ۶۶ درصدی در مواجهه با ذرات ریز شد، در حالی که نیمی از زنان باردار به استفاده از سوخت‌های زیست‌توده معمول برای پخت‌وپز ادامه دادند. برخلاف تحقیقات قبلی که فقط بر وزن هنگام تولد تمرکز داشتند، این تحقیق از سونوگرافی برای ردیابی رشد جنین استفاده کرد و درک دقیق‌تری از تأثیر آلودگی هوا بر رشد دوران بارداری ارائه کرد.

با این حال، علیرغم این کاهش قابل توجه در مواجهه، محققان هیچ تفاوت بالینی معنی‌داری در رشد جنین بین گروه مداخله و کسانی که به استفاده از سوخت‌های زیست‌توده ادامه دادند، پیدا نکردند. این نتایج با یافته‌های قبلی از همان گروه مربوط به تأثیر آلودگی هوا بر وزن هنگام تولد مطابقت دارد.

محقق ارشد این تحقیق، پروفسور ویلیام چکلی از دانشگاه جانز هاپکینز، اظهار کرد: در حالی که تحقیق ما بر اهمیت کاهش آلودگی هوای خانگی تاکید می‌کند، یافته‌های ما این باور عمومی را درباره تاثیر قابل توجه چنین آلودگی بر رشد جنین، به چالش می‌کشد.

چکلی ابراز کرد: یافته‌های ما نشان می‌دهد که ارتباط بین آلودگی هوای خانگی و رشد ضعیف جنین ممکن است کمتر از آنچه پیش از این تصور می‌شد، آشکار باشد.

وی بیان کرد: نتایج ما از استفاده از اجاق با گاز مایع بدون تهویه و سوخت‌رسانی به‌عنوان راهبردی برای کاهش رشد ضعیف جنین در محیط‌های با منابع محدود پشتیبانی نمی‌کند.

پروفسور آریس پاپاژورگیو، محقق این تحقیق از دانشگاه آکسفورد افزود: در این تحقیق، ما ارزیابی دقیقی از رشد جنین در طول بارداری در ۳۲۰۰ زن باردار در پرو، رواندا، گواتمالا و هند انجام دادیم. این مداخله تا حد زیادی در کاهش  مواجهه با آلودگی هوا موفقیت‌آمیز بود، با این حال ما هیچ مزیتی در مسیر رشد جنین، ازجمله وزن تخمینی جنین از طریق وزن هنگام تولد پیدا نکردیم.

این امر نشان می‌دهد که این زمینه نیازمند بازاندیشی در مورد راهبردهای مداخله‌ای است که هم آلودگی هوای خانگی را کاهش می‌دهد و هم نتایج جنین را بهبود می‌بخشد، اما راهبرد مبتنی بر اجاق با گاز مایع و سوخت رایگان به‌وضوح کافی نیست.

محققان با اذعان به محدودیت‌های این تحقیق، بر این احتمال تأکید کردند که مداخلات برای کاهش قرار گرفتن در معرض آلودگی هوای خانگی ممکن است در اوایل بارداری یا حتی قبل از لقاح انجام شود. علاوه بر این، علیرغم کاهش قابل توجه در مواجهه به‌دست آمده توسط گروه مداخله، میانگین مواجهه قبل از تولد همچنان از دستورالعمل‌های توصیه شده برای کیفیت هوا سه برابر فراتر رفت.

یافته‌های این تحقیق در مجله The Lancet Global Health منتشر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطر ناباروری با این نوع از رژیم‌های لاغری
  • استفاده از زبان کودکانه در انتقال مفاهیم
  • آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟
  • راه اندازی اولین مرکز ترس از زایمان کشور در کرمانشاه
  • تبرئه مربی متهم به آزار جنسی ۱۹ فوتبالیست زن!
  • تبرئه مربی متهم به آزار جنسی 19 فوتبالیست زن!
  • آلودگی هوای خانگی در دوران بارداری بر سلامت جنین تأثیر دارد؟
  • ستاره سپاهان متاهل شد
  • اولین مرکز ترس از زایمان کشور در کرمانشاه
  • رضا اسدی ازدواج کرد؛ مبادا یک زمان بی تو! + عکس