Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قصرشيرين- ايرنا- معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار قصرشيرين، از ساخت 349 واحد مسکوني شهري و روستايي اين شهرستان که در جريان زلزله 7.3 ريشتري 21 آبان پارسال تخريب شده بود، خبر داد.

حشمت الله رضايي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از مجموع اين واحدهاي تازه احداث شده، 59 واحد در مناطق شهري و 290 واحد نيز در مناطق روستايي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: از مجموع واحدهاي تخريبي تاکنون صاحبان 729 واحد مسکوني با تشکيل پرونده به منظور دريافت تسهيلات بازسازي به بانک هاي عامل معرفي شده اند که از اين تعداد 349 واحد شهري و 380 واحد روستايي است.
معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار قصرشيرين با بيان اينکه در زلزله غرب کرمانشاه آبان پارسال در مجموع 960 واحد مسکوني تخريب شد، اظهار داشت: از واحدهاي تخريبي، 650 واحد مسکوني شهري و 310 واحد مسکوني روستايي است.
رضايي عنوان کرد: اکنون 667 واحد مسکوني شهري و روستايي قصرشيرين در مرحله پي کني، 669 واحد در مرحله پي سازي، 609 واحد در مرحله اسکلت بندي، 446 واحد در مرحله ديوارچيني، 506 واحد در مرحله سقف گذاري و 382 واحد نيز در مرحله گچ و خاک است.
وي گفت: پنج هزار و 267 تن از مالکان واحدهاي مسکوني آسيب ديده شهري و روستايي ناشي از زلزله 7.3 دهم ريشتري 21 آبان پارسال براي دريافت تسهيلات مورد نياز بازسازي به بانک هاي عامل اين شهرستان معرفي شده اند.
اين مقام مسئول گفت: از مجموع واحدهاي معرفي شده به بانک هاي عامل، مالکان پنج هزار و 173 واحد مسکوني با عقد قرارداد با بانک هاي عامل، موفق به دريافت تسهيلات مورد نياز شدند.
رضايي اضافه کرد که همچنين براي يک هزار و 611 مستاجر واحدهاي تعميري و احداثي در اين شهرستان تشکيل پرونده شده و تاکنون براي 10 واحد تجاري قصرشيرين توسط شهرداري نيز پروانه ساخت صادر شده است.
قصرشيرين در غرب کرمانشاه بيش از 27 هزار تن جمعيت دارد.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان سال گذشته در 11 کيلومتري بخش ازگله و 32 کيلومتري شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
اين زلزله به 10 شهرستان و يک هزار و 932 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزيابي بنياد مسکن انقلاب اسلامي 103 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي آسيب کلي و جزئي ديد.
البته در زلزله 6.4 ريشتري يکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 نفر مصدوم و بيش از چهار هزار واحد مسکوني خسارت ديده، به اين آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهاي خسارت ديده روستايي را تا پايان امسال و واحدهاي شهري را تا نيمه اول سال 98 تکميل مي کنند.
3012/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن گفت: از سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۴هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد از این تعداد اردیبهشت ماه امسال و مابقی در مناسبت‌های مختلف تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

اطهری با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی داشت و افزود: در سطح استان ۹هزار و ۴۵۰ خانه روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی استان است.

اطهری درباره مقاوم سازی خانه‌های روستایی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت خانوار‌های روستایی می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن از دیگر خدمات این اداره کل را صدور ۱۱ هزار پروانه ساخت به روستاییان، صدور سند‌های اراضی شهری و روستایی و واگذاری ۴۵۲ قطعه زمین در سال گذشته به روستاییان نام برد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن از سال ۵۸ تا به امروز ۶هزار و ۸۱۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است
  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال