Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@08:28:51 GMT

ادعای ترامپ درباره نامزدی جایزه «صلح نوبل»!

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۱۲۵۶

دونالد ترامپ ادعا کرد نخست وزیر ژاپن او را به خاطر مذاکره با کره شمالی برای دریافت جایزه صلح نوبل نامزد کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از جایزه صلح نوبلی که در سال ۲۰۰۹ به باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا اهدا شد، انتقاد کرد و گفت ممکن است او نیز بتواند این جایزه را برنده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در کنفرانس خبری که در کاخ سفید برگزار شد، اظهار کرد: شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن گفت "من با احترام شما را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل از طرف ژاپن معرفی کرده‌ام و از آنان می‌خواهم که این جایزه را به شما بدهند".

وزارت امور خارجه ژاپن امروز (شنبه) اظهار کرد، از بیانات ترامپ آگاه است اما نمی‌تواند درباره جزئیات تعاملاتی که بین رئیس جمهور آمریکا و شینزو آبه صورت گرفته، اظهار نظر کند.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی که او هم ترامپ را برای آغاز مذاکره با کره شمالی تحسین می‌کند، در خصوص جایزه صلح نوبل از رئیس جمهور آمریکا حمایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترامپ اظهار کرد، گفت‌وگوهای ابتدایی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پر از "آتش و خشم" بود اما این دو رهبر جهانی از زمان نخستین دیدارشان که سال گذشته میلادی در سنگاپور صورت گرفت، رابطه خوبی را ایجاد کرده‌اند.

به گفته ترامپ، آبه از طرف کشور خود او را نامزد صلح نوبل معرفی کرده زیرا نگران آزمایش‌های موشکی کره شمالی و خطر آن برای ژاپن بوده است.

باراک اوباما سال ۲۰۰۹ جایزه صلح نوبل را برای "پیش‌برد تعهد آمریکا در راستای ایجاد صلح و امنیت در جهانی بدون تسلیحات هسته‌ای" دریافت کرد.

ترامپ در بیانات خود از اوباما انتقاد کرد و گفت، او تنها "حدود ۱۵ ثانیه" پیش از دریافت جایزه‌اش در محل اعطای جوایز حضور پیدا کرده بود.

ترامپ افزود: ممکن است هرگز این جایزه را دریافت نکنم اما مشکلی نیست. آنان آن را به اوباما دادند که حتی نمی‌دانست برای چه این جایزه را دریافت کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ترامپ رئیس جمهور آمریکا جایزه صلح نوبل نامزدی ادعا شینزو آبه نخست وزیر ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با اعلام اسامی فینالیست‌های بخش‌های مختلف فستیوال MENA Games Industry Awards ۲۰۲۴، دو بازی «امپراتور‌های قلابی» از استودیو «پرشالند» و «پسرخوانده» از استودیو «پاییزان» نامزد دریافت جایزه از این فستیوال شدند.

بازی پسرخوانده از تولیدات استودیو پاییزان در بخش «بومی‌سازی» نامزد دریافت جایزه شده است. نکته جالب و هیجان انگیز اینکه بازی پسرخوانده در این بخش باید با بازی مطرح  Assassin's Creed Mirage از تولیدات یوبیسافت، برای کسب جایزه نخست این بخش رقابت کند.

در این بخش این جایزه به استودیو‌هایی اعطا می‌شود که سال گذشته بازی‌هایی را در زمینه‌های بومی‌سازی پشتیبانی کرده‌اند. همچنین تضمین می‌کنند که هم نسخه‌های جدید و هم به‌روزرسانی‌های جدید با کمترین مشکلات ممکن منتشر شوند و به‌طور مناسب برای بازار‌های هدف MENA بومی‌سازی شوند.

اما دیگر بازی ایرانی کاندید دریافت جایزه از این فستیوال یعنی امپراتور‌های قلابی ساخته مهرداد رضایی در استودیو پرشالند، در بخش مهم «بازی سال منا» نامزد دریافت جایزه شده است. رقابت در این بخش نیز با توجه به دیگر بازی‌های نامزد دریافت جایزه، بسیار سخت و تنگاتنگ خواهد بود.

جایزه این بخش بر اساس خلاقیت، مکانیک بازی، دستاورد‌های فنی، هنری و شنیداری، نوآوری، درگیر شدن با مخاطب و موفقیت‌های انتقادی و تجاری به بازی برگزیده اعطا می‌شود.

اعلام اسم بازی امپراتور‌های قلابی در فهرست نامزد‌های بازی سال فستیوال منا در حالی اتفاق افتاده است که این بازی به تازگی جایزه بهترین بازی موبایل و تبلت از فستیوال «گیم کانکشن» آمریکا را کسب کرده است.

فهرست نهایی متخبان این فستیوال توسط هیئت داوری متشکل از بیش از ۸۰ متخصص صنعت بازی در حال رای‌گیری است و برندگان در روز پنج‌شنبه ۲ می (۱۳ اردیبهشت)، به عنوان بخشی از اجلاس گیم اکسپو دبی ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • آل پاچینو در یک فیلم ترسناک
  • آل پاچینو بازیگر فیلم ترسناک شد
  • آل پاچینو در مستندترین جن‌گیری تاریخ آمریکا + جزئیات
  • آل پاچینو بازیگر فیلم ترسناک شد/ دن استیونز دیگر بازیگر فیلم
  • جهادگر اردبیلی عنوان برگزیده آیین جایزه نوبل ایرانی را کسب کرد
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • پرتاب توپ بسکتبال از میانه میدان و دریافت جایزه 20 هزار دلاری توسط تماشاگر حاضر در سالن