Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد دادرس، مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: بارش برف که از دیروز در کوهستان‌های گیلان آغاز شده است، همچنان در مناطق کوهستانی تالش برف می‌بارد.

وی با اشاره به اینکه، تاکنون در کوهستان محدوده اسالم ۴۰ سانتی متر برف باریده است، افزود: جاده‌های کوهستانی تالش باز است و رفت و آمد در آن جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: رانندگانی که در جاده‌های کوهستانی به ویژه جاده اسالم به خلخال تردد می‌کنند باید به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز باشند.

محمد دادرس، همچنین از بارش ۱۵ تا ۲۵ سانتی متری برف در مناطق ییلاقی بخش رانکوه املش خبر داد و افزود: بارش برف کوهستان‌های رودبار را نیز سپید پوش کرده است.

وی با بیان اینکه،۲۰ سانتی متربرف در منطقه کوهستانی شاه شهیدان رودبار به زمین نشسته است، گفت: در کوهستان‌های کلیشم و عمارلو رودبار نیز ۱۰ سانتی متر برف باریده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان از بارش برف در گردنه حیران آستارا نیز خبر داد و افزود: بارش برف که از بامداد امروز در این محور آغاز شده است همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.

محمد دادرس گفت: تاکنون بیش از ۱۵ سانتی متر برف در گردنه حیران آستارا باریده است و زیبایی این محور را دو چندان کرده است.

وی، با بیان اینکه بارش برف که ازشب گذشته در شهرک تاریخی ماسوله آغاز شده همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد، افزود: ارتفاع برف در منطقه کوهستانی ماسوله به بیش از ۲۰ سانتی متر رسیده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: بیش از ۵۰ سانتی متر برف در کوهستان‌های شاه معلم، کهنه ماسوله، دهرا، کوله بار و خلیل دشت باریده است.

محمد دادرس از سپید پوش شدن کوهستان استیلی و گردنه لاری خوانی دیلمان خبر داد و افزود:حدود ۲۰ سانتی متر برف در این مناطق باریده است.

وی از بارش برف زمستانی در مناطق کوهپایه‌ای ماسال نیز خبر داد و گفت: بارش برف در مناطق اولسبلنگاه، شنبه راه، آریدول، رامینه، سوئه چاله، شالماء که از دیشب آغاز شد همچنان ادامه دارد.

مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: افزود: تاکنون ۵ تا ۱۰ سانتی متر برف زمستانی در این مناطق بر زمین نشسته است.

محمد دادرس با اشاره به اینکه، در کوهستان‌های گیلان برف و در جلگه‌ها باران می‌بارد، تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه سرد بارشی که از دیروز وارد استان شده بود از عصر امروز به تدریج از استان خارج می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

سپید پوش شدن  مناطق کوهستانی گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی امشب از همدان خارج می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدحسن باقری شکیب افزود: با ورود سامانه جدید، شرایط جوی ۲۴ ساعت گذشته همدان با بارش همراه بود، اما طی امروز شاهد بارش خفیف و پراکنده باران در نیمه شرقی استان هستیم.

 او تصریح کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، این سامانه اواخر امشب از همدان خارج می‌شود و تا اواسط هفته آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: همچنین کاهش نسبی ۲ الی ۳ درجه سانتیگراد دمای همدان را طی امروز شاهد هستیم، اما از فردا به همین میزان افزایش دما در پیش خواهیم داشت.

محمدحسن باقری شکیب افزود: دمای هوای همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۳ تا ۶ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی امشب از همدان خارج می‌شود
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • بارش شدید باران در راه گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • بارش‌های شدید بهاری در راه گیلان
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش‌های رگباری در ارتفاعات کرمان 
  • فعالیت سامانه بارشی بهاری از امروز در ایلام آغاز می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق
  • خروج یک سامانه بارشی از سیستان و بلوچستان و ورود دیگری