Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-25@12:25:48 GMT

زمینه‌های رشد و پیشرفت بینایی ماشین در سال 2019

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۱۵۶۴

زمینه‌های رشد و پیشرفت بینایی ماشین در سال 2019

ایتنا- در سال‌های گذشته، روند رشد بینایی ماشین به شکلی بوده است که همه نگاه‌های را به سمت خود جلب کرده است. در سال 2019 شاهد پیشرفت بینایی ماشین در زمینه تصویربرداری سه بعدی، یادگیری عمیق در فضای ابری، رباتیک، بازرسی صنعتی تصویربرداری حرارتی و تصویربرداری فراطیفی خواهیم بود. فناوری بینایی ماشین یکی از زمینه‌های فناوری است که چندی پیش مطرح شده است و در همین مدت موفق شد طرفداران زیادی را به سمت خود جلب و جذب نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حوزه در سال 2019، با پیشرفت‌های عالی و شگفت انگیزی همراه خواهد شد و در زمینه‌های مختلف و متفاوتی پیشرفت خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینداستری یورپ، یکی از حوزه‌های پیشرفت بینایی ماشین، تصویربرداری سه‌بعدی است. اتوماسیون صنعتی یکی از زمینه‌هایی است که کارخانجات و صنایع مختلف را به سمت صنعتی شدن پیش برده است.

یادگیری ماشین مدتی برای بازرسی کنترل کیفیت نهایی مورد استفاده قرار گرفت ولی صنایع جدید به سمت استفاده از ربات‌ها برای برداشتن قطعات حرکت کرده‌اند.
این ربات‌ها با استفاده از فناوری تصویربرداری سه‌بعدی ماشین را به سمت برداشتن اشیاء مناسب سوق می‌دهد و با این کار نیاز به انسان در فرآیند کمتر می‌شود.
 
با ورود شبکه‌های 5G به خودروهای خودران، امکان محاسبات بینایی ماشین مبتنی بر فضای ابری فراهم می‌شود. الگوریتم‌های یادگیری عمیق با استفاده از شبکه عصبی انعطاف‌پذیر امکان طبقه‌بندی تصاویر و شناسایی اشیاء را فراهم می‌کند.
مطابق پیش‌بینی صاحبنظران، در سال 2019، میزان رشد و توسعه این سیستم هوش مصنوعی و یادگیری عمیق بیشتر خواهد شد.  
حوزه دیگری که برای رشد بینایی ماشین مناسب است، رباتیک محسوب می‌شود. رباتیک در سال 2018 عملکرد بی‌نظیری داشت و فروش ربات‌های صنعتی 31 درصد افزایش یافت.
ربات‌های همکار انسان با ساده‌سازی یادگیری فرآیند به استفاده از ربات‌ها در اتوماسیون صنعتی کمک خواهد کرد.
در آینده، برنامه‌ریزی ربات‌های صنعتی آسان‌تر و سریع‌تر خواهد شد. کاهش پیچیدگی در استفاده از ربات‌ها منجر به استفاده گسترده از آنها و سیستم‌های بینایی در میان‌مدت و بلندمدت خواهد شد و همین مسئله رشد بینایی ماشین را رقم خواهد زد.
 
تصویربرداری فراطیفی و بازرسی صنعتی تصویربرداری حرارتی دو حوزه دیگر هستند. سیستم‌های تصویربرداری فراطیفی امکان آنالیز خواص مواد شیمیایی در محیط‌های صنعتی را فراهم می‌کند و بازرسی صنعتی تصویربرداری حرارتی که با استفاده از داده‌های صورت می‌گیرد می‌تواند در صنعت تولید قطعات الکترونیک و متحرک مفید باشد.
 

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان

به گزارش "ورزش سه"، استفانی فراپارت، داوری که در سال 2019 تاریخ‌ساز شد، بدون شک بدترین سال خود را تجربه می کند. این داور زن 40 ساله فرانسوی در لیست داوران منتخب برای قضاوت دو رویداد مهم ورزشی تابستان امسال قرار نگرفته است و در بازی های المپیک پاریس و یورو 2024 آلمان حضور نخواهد داشت.

"بهترین داور زن جهان" در سال‌های 2019، 2020، 2021 و 2022، بر اساس گزارش IFFHS، علیرغم این واقعیت که بالاتر از هر داور زن در سال های اخیر بوده و اولین زنی بود که برای داوری فینال سوپرجام فوتبال اروپا در سال 2019 منصوب شد، از حضور در مهمترین رویدادهای امسال محروم شده است. او در چند ماه پایانی سال 2023 و شروع سال جدید چند اشتباه تاثیرگذار داشته که برایش تاوان سختی داشت.

فراپارت همچنین اولین زنی بود که یک مسابقه را در رقابت‌های لیگ یک فرانسه قضاوت می‌کرد و در دسامبر 2020، اولین زنی بود که در لیگ قهرمانان اروپا داوری کرد. او همچنین اولین داور زن بود که در جام جهانی 2022 در قطر یک مسابقه فوتبال مردان را قضاوت کرد.

دیگر خبرها

  • ماجرای عکس تکان‌دهنده «آلن دلون» که جهان را شوکه کرد
  • ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟
  • ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف
  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن
  • گل انفرادی دیدنی گابریل مارتینلی در خانه چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۱۹/۲۰) / فیلم
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود