Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور ایالت یوتای آمریکا درباره واکنش دونالد ترامپ به قتل جمال خاشقجی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، میت رامنی، سناتور ایالت یوتا برای دومین بار از واکنش دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نسبت به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که در آمریکا زندگی می‌کرد و ستون نویس واشنگتن پست بود، انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رامنی در ماه نوامبر اظهار کرد، موضع دونالد ترامپ درباره جمال خاشقجی با سیاست خارجی آمریکا و منافع ملی این کشور هم‌سو نیست.

این قانونگذار جمهوری‌خواه این بار اما از ترامپ درخواست کرد درباره جزئیات وقایعی که برای خاشقجی اتفاق افتاده و واکنش دولتش به این ماجرا شفاف سازی کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رامنی در توئیتر نوشت: من نگران این هستم که دولت طبق قانون رفتار نکرده باشد. دولت همچنین دلیل خود را برای واکنشی که درباره این مساله داشته توضیح نداده است. همانطور که از طرف هر دو حزب درخواست شده، از دولت می‌خواهم به این شرایط پایان دهد و درباره پیشرفت خود در این خصوص به کنگره گزارش دهد.

او ادامه داد: سوالی که کنگره برای آن پاسخ می‌خواهد این است که آیا فردی از مقامات ارشد سعودی از جمله عضوی از خاندان سلطنتی سعودی مسئول قتل خاشقجی بوده‌اند یا خیر. طبق قانون، رئیس جمهور باید درباره یافته‌هایش در این باره و اعمال تحریم علیه مقامات سعودی به کنگره گزارش دهد.

در همین حال باب منندز، یکی از اعضای کمیته روابط خارجی سنا با ارسال نامه‌ای به مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا خواستار ارائه مدارکی پیرامون احتمال دست داشتن عضوی از خانواده سلطنتی عربستان از جمله ولیعهد این کشور در قتل جمال خاشقجی شده است.

این نامه همچنین از دونالد ترامپ خواسته پاسخگوی درخواست کنگره درباره اعمال تحریم‌هایی علیه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بر مبنای قانون ماگنیتسکی باشد.

تقریباً تمام اعضای کمیته روابط خارجی سنا نامه‌ای را در حمایت از نامه منندز امضا کرده‌اند که از رئیس جمهور می‌خواهد کنگره را از جزئیات پرونده خاشقجی مطلع کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا جمال خاشقجی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد (فیلم)

دیگر خبرها

  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • آمریکا بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل می‌دهد
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • شمس الواعظین: ایران در زمین نتانیاهو بازی نکند
  • تدوین فرهنگ‌نامه شهدای غریب در اسارت استان بوشهر