Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@14:44:25 GMT

حکم قطعی باند «دومان توکان» صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۱۶۱۹

ساعت24- حکم قطعی باند دومان توکان از سوی قاضی صلواتی صادر شد.

حکم قطعی ۴ نفر از متهمان شرکت کلاهبرداری دومان توکان از سوی قاضی صلواتی رئیس شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به اتهامات اخلالگران و مفسدین اقتصادی صادر شد.

بر اساس حکم صادره، دومان سهند فرزند اصغر مدیرعامل شرکت دومان توکان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل بیست سال حبس، ۳۰ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رشید جباری فرزند محمد رئیس هیات مدیره شرکت دومان توکان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل ۱۸ سال حبس، ۲۵ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی، مهدی ذکایی فرزند یحیی معاون حقوقی شرکت دومان توکان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل ۱۵ سال حبس، ۲۵ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی، احسان حدیدساز فرزند محمدعلی جانشین مدیرعامل و رییس واحد جذب شرکت به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل هشت سال حبس، بیست ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شدند.

بر اساس رای صادره، دادگاه به استرداد وجوه سرمایه گذاران مالباخته و ضبط کلیه اموالی که متهمان از طریق خلاف قانون به دست آورده‌اند، حکم صادر کرده است.

گفتنی است پرونده در مورد ندا مختار زاده دیگر متهم پرونده مفتوح است.

بنابراین گزارش برای دادگاه اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی محرز و بر این اساس حکم صادر گردیده و به استناد ماده ۱۰ استجازه و ماده ۲۸ آیین نامه اجرایی نحوه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۹۷، حکم صادره قطعی است.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۱۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ شاکی در پرونده ۱۰۰۰ میلیاردی کلاهبرداری

سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: سال هاست افرادی با اسامی مستعار تحت عنوان شرکت‌های سرمایه گذاری و یا هرمی با تبلیغات فریبنده در فضای واقعی و مجازی توانسته اند با وعده سود‌های نجومی و تضمینی (فعالیت هرمی طرح پانزی) اقدام به کلاهبرداری از شهروندان علی الخصوص افراد ناآگاه نمایند که این امر چالش‌های عظیمی برای خانواده‌ها بخصوص قشر جوان جویای کار جامعه ایجاد نموده است.

او افزود: در همین راستا برابر اخبار واصله افرادی در سطح شهرستان ساری با تبلیغ شرکتی با عنوان WDC اقدام به عضوگیری و کلاهبرداری به صورت هرمی از افراد زیادی کردند که با توجه به حساسیت، موضوع سریعاً در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: در تحقیقات میدانی کارآگاهان، دو لیدر شرکت مذکور با همکاری یکی دیگر از برادران خود ساکن در کشور آلمان با تبلیغ پلت فرم شرکت بازاریابی شبکه‌ای WDC در فضای مجازی با وعده معاملات ارز دیجیتال و پرداخت سود‌های کلان با حداقل عضویت ۱۰۰ دلار اقدام به عضوگیری (برابر گزارشات بالغ بر ۶۰۰ نفر در سطح کشور) و در نهایت کلاهبرداری کردند که موضوع به مقام قضائی گزارش و دستورات لازم در خصوص تحقیق، شناسایی و دستگیری متهمان اخذ شد.

سرهنگ قیصری افزود: با توجه به حساسیت موضوع و اخبار واصله از منابع موثق مبنی بر احتمال متواری و فرار از کشور متهمان با توجه به انجام تحقیقات پلیسی و میدانی و همچنین اشرافیت اطلاعاتی بر محل سکونت، کارآگاهان این پلیس در یک اقدام ضربتی، آنها را شناسایی و دستگیر کردند.

او گفت: متهمان به پلیس آگاهی دلالت و در تحقیقات به عمل آمده سایر اعضای دخیل و تاثیرگذار شرکت شناسایی و با اخذ دستور قضائی سریعاً نسبت به دستگیر آنها اقدام که همگی به بزه انتسابی اعتراف و پرونده تکمیل و به همراه متهمان به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه متهمان با قرار مناسب روانه زندان شدند و پرونده با شناسایی شکات در حال رسیدگی در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس می‌باشد، خاطرنشان کرد: تا این لحظه بالغ بر ۳۰۰ فقره شکایت واصل و مبلغ بزه کلاهبرداری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال بوده و برابر اخبار تعداد شکات و مال باختگان بیش از ۶۰۰ نفر می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم تنها راه پیروزی در جنگ اقتصادی است
  • ۶۰۰ شاکی در پرونده ۱۰۰۰ میلیاردی کلاهبرداری
  • اجرای حکم عباس ایروانی متهم اصلی پرونده گروه عظام
  • جهش تولید با اتحاد و مشارکت اقتصادی رخ می‌دهد
  • دستگیری وکیل دادگستری به اتهام اخذ رشوه در کرج
  • دستگیری یک نفر متهم به اتهام اخذ رشوه
  • نوسازی مسکن روستایی تنها از طریق مشارکت‌های مردمی امکان پذیر می‌شود
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|حسین سرآبادانی
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب