Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:17:09 GMT

روش هاي پخت کوفته برنجي

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۱۶۷۵

روش هاي پخت کوفته برنجي

خبرگزاري آريا -

پخت کوفته برنجي با گوشت
مواد لازم براي 3 نفر : براي کوفته برنجي با گوشت
برنج1 پيمانه لپه 1/4 پيمانه گوشت چرخ کرده250 گرم تخم مرغ کوچک 1 عدد* سبزي هاي معطر يا خشکبه مقدار لازمپياز متوسطا عددفلفل دلمه اي کوچک1 عدد
* سبزي هاي معطر کوفته (شامل برگ پيازچه، مرزه، جعفري، شويد و مقدار کمي شنبليله)
مواد لازم براي سس کوفته :
پياز ا عدد رب گوجه فرنگي 2 قاشق غذاخوريگوجه فرنگي 2 عدد ادويه شامل فلفل سياه، زردچوبه، کاري و دارچينبه مقدار لازم سيريک حبه (دلخواه)
طرز تهيه کوفته برنجي با گوشت :
ابتدا پياز را ريز خرد کرده کمي تفت مي دهيم در ظرف ديگر لپه را مي گذاريم بپزد در اين فاصله پياز تفت خورده و گوشت و سبزيجات و فلفل دلمه اي رنده شده و تخم مرغ و مقداري نمک را خوب با هم ورز مي دهيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مي توانيد مقداري از ادويه هاي سس را داخل کوفته اضافه کنيد.
وقتي لپه نيم پز شد برنج را شسته به آن اضافه مي کنيم کمي هم نمک به آن مي زنيم تا برنج وا نرود، دوباره در اين فاصله سس را حاضر مي کنيم پياز را خرد کرده تفت مي دهيم رب را اضافه مي کنيم و بعد ادويه ها را مي زنيم و گوجه را يا زير مي کنيم يا با رنده درشت رنده مي کنيم و به مواد اضافه مي کنيم و همه را با هم تفت مي دهيم در آخر آب اضافه مي کنيم (مقدار آب بايد به اندازه اي باشد که وقتي کوفته ها را در ظرف مي چينيم تا وسط کوفته را بگيرد) و مي گذاريم به جوش بيايد.
حالا برنج را آب کش کرده و به مواد گوشتمون اضافه مي کنيم خوب با هم مخلوط مي کنيم و ورز مي دهيم تا چسبناک بشه بعد به اندازه يک پرتقال از مواد برداشته و توي دست گرد مي کنيم و داخل سس مي گذاريم اين مواد 3 يا 4 کوفته مي شود وقتي آنها را در ظرف چيديد به مدت 35 الي 40 دقيقه به دم بگذاريد، کوفته خوشمزه ما حاضر است. نوش جان

طرز تهيه کوفته برنجي بدون گوشت
مواد لازم براي کوفته برنجي بدون گوشت :
برنج نيم دانه1 پيمانه لپهنصف پيمانه پياز متوسط دو عدد * سبزي هاي معطربه مقدار گفته شده آلور بخارا براي سس10 عددآلور بخارا براي کوفتهبه مقدار لازمرب گوجه فرنگي2 قاشق غذاخوريروغنبه مقدار لازمتخم مرغ1 عددزرشک1 قاشق غذاخوري سر پر
* سبزي هاي معطر (شنبليله خشک يک قاشق غذاخوري، شويد خشک نصف قاشق غذاخوري، مرزه نصف قاشق مرباخوري، جعفري يک قاشق غذاخوري)
طرز تهيه کوفته برنجي بدون گوشت :
يک پياز رنده ريز کنيد تفت بدهيد و رب گوجه فرنگي، فلفل و نمک و زردچوبه اصافه کنيد حدود دو ليوان آب بريزيد و کمي شنبليله خشک و آلوبخارا اضافه کنيد حدود ده دقيقه با دماي خيلي پايين جوش بيايد.
برنج و لپه را آبکش کنيد با گوشتکوب يا هر وسيله اي که در دسترس داريد کمي له کنيد و پياز رنده ريز کنيد سبزيجات معطر و فلفل و نمک زردچوبه و زرشک و تخم مرغ همه را با هم مخلوط کنيد 5 دقيقه با دست ورز بدهيد تا خوب مواد به خورد هم بروند.
حالا مواد کوفته آماده است و به اندازه دلخواه از مواد برداريد داخل مواد يک آلو بخارا بگذاريد مي توانيد از پياز خلالي سرخ شده و زرشک براي مواد مياني کوفته استفاده کنيد کوفته را با دو دست خوب ورز بدهيد و فرم بدهيد داخل سس داغ در حال پخت اضافه کنيد.
دو دقيقه اول کوفته ها را با دماي بالا بپزيد و شعله کم کنيد در ظرف را بگذاريد تا نيم ساعت خوب جا بيفتد اگر آب بخار شده بود مي توانيد از آب جوش براي بيشتر شدن سس استفاده کنيد. آب سرد باعث مي شود کوفته ها از هم بپاشد.
گردآوري: بخش آشپزي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۱۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌های کمبود ویتامین K

آفتاب‌‌نیوز :

کمبود این ویتامین در بزرگسالان نادر است، اما ممکن است در افرادی که دارو‌هایی مصرف می‌کنند که با این ویتامین تداخل دارند (نظیر آنتی بیوتیک ها، دارو‌های ضدتشنج مثل فنی توئین و دارو‌هایی که از جذب چربی جلوگیری می‌کنند مثل اورلیستات) و یا شرایطی که فرد دچار سوءجذب باشد (مثل افراد مبتلا به سندرم روده کوتاه، فیبروز سیستیک، بیماری سلیاک یا کولیت اولسراتیو)، رخ دهد.

کمبود ویتامین کا در نوزادان تازه متولد شده نیز ممکن است، مشاهده شود، زیرا این ویتامین از جفت عبور نمی‌کند و شیر مادر حاوی مقدار اندک از این ویتامین است. مقدار محدود پروتئین‌های لخته‌کننده خون در بدو تولد، در صورت عدم مصرف مکمل‌های ویتامین K، خطر خونریزی را در نوزادان افزایش می‌دهد.

شایع‌ترین علائم کمبود این ویتامین عبارت است از:

- طولانی‌تر شدن زمان لازم جهت لخته شدن خون

- خونریزی

- کاهش تراکم استخوانی و یا پوکی استخوان

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • عوارض جدی مصرف زیاد دارچین
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار