Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@13:26:25 GMT

عرضه دارو‌های بیماران خاص به صورت سهمیه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۱۷۵۱

عرضه دارو‌های بیماران خاص به صورت سهمیه‌ای

خبرگزاری ایسنا: دکتر مهدی پیرصالحی با اشاره به اینکه وضعیت دارویی کشور در شرایط نسبتاً مناسبی قرار دارد، گفت: در حال حاضر تعداد کمبود‌ها به حدود ۲۲ قلم می‌رسد و وضعیت دارو در شرایط خوب قرار دارد.

وی با تاکید بر حمایت سازمان غذا و دارو از تولید داخل، عنوان کرد: از شهریورماه امسال به دارو‌های دارای مشابه تولید داخل، مجوز واردات داده نشده است و این روند ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر واردات دارو و تجهیزات با ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت می‌گیرد، بر همین اساس نگرانی‌هایی برای قاچاق معکوس این دارو‌ها وجود دارد که با تدابیر اندیشیده شده به منظور جلوگیری از سو استفاده‌ها، دارو‌های بیماران خاص همچون فراورده‌های پلاسمایی ماهانه و به صورت سهمیه‌ای و براساس بیماران به استان‌ها اختصاص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه سازمان در نظر نداریم که به هیچ داروخانه دولتی مجوز داده شود، البته منعی نیز برای فعالیت داروخانه‌های دولتی که از گذشته مجوز دارند، وجود ندارد؛ بنابراین پروانه جدیدی برای داروخانه‌های نهاد‌های دولتی صادر نمی‌کنیم؛ چراکه معتقدیم این داروخانه‌ها امکان رقابت را از بخش خصوصی می‌گیرند.

پیرصالحی با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار داروخانه در کشور وجود دارد، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد گردش دارو در داروخانه‌های دولتی صورت می‌گیرد، اگرچه داروخانه‌های دولتی بیشتر در حوزه دارو‌هایی با حاشیه سود کمتر فعالیت دارند، اما معتقدیم در صورت تقویت داروخانه‌های خصوصی، آن‌ها نیز می‌توانند این خدمات را ارائه کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی با تاکید بر اینکه فعالیت داروسازان در بیمارستان‌ها باعث کاهش هزینه‌ها و داروی مصرفی می‌شود، عنوان کرد: باید خدمات جدیدی برای داروسازان در بیمارستان‌ها تعریف کنیم، تا با مداخله صحیح آن‌ها ضمن کاستن از برخی هزینه و ارائه خدمات کیفی به بیماران، به جایگاه داروسازان نیز کمک کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه میزان گردش مالی دارویی کشور در سال حدود ۲۴ هزار میلیاردتومان است، افزود: ۱۰ هزار میلیارد از این میزان؛ مجموع پرداختی بیمه‌ها و سازمان، ۱۰ هزار میلیارد آن پرداختی از جیب مردم و ۴ هزار میلیارد آن بلاتکلیف است و در صورتی که تعیین تکلیف نشود به صورت بدهی برای سال‌های بعد روی هم انباشته می‌شود که باید برای آن چاره اندیشی کرد، البته در حال پیگیری این موضوع هستیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: بیماران خاص دارو سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه داروی "وارفارین" در سراسر استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۵ هزار داروی وارفارین از ابتدای سال جاری در داروخانه‌های استان توزیع شد.

به گفته دکتر علی یادگاری از ابتدای سال بیش از ۱۵ هزار عدد داروی وارفارین در داروخانه‌های استان توزیع شد. این در حالی است که مصرف ماهانه وارفارین در استان ۱۰ هزار عدد است و با وجود توزیع چند برابری هنوز تا اشباع بازار فاصله داریم.

دکتر یادگاری افزود: با توجه به اینکه هیچگونه کمبودی در تهیه این دارو وجود ندارد و شرایط توزیع دارو در سطح استان مطلوب است، بیماران داروی وارفارین را به اندازه مصرف یک هفته تهیه کنند.

وارفارین از گروه دارو‌های ضد انعقاد خون است که موجب می‌شود خون راحت‌تر در رگ‌ها جریان پیدا کند.

سرپرست معاونت غذا و دارو نیز گفت: ظرفیت انبار داروخانه‌های استان برای سه تا چهار ماه آینده از شیرخشک مورد نیاز تکمیل است و امکان تهیه این قلم در داروخانه‌های استان به راحتی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • ولایی: هیچ دلیلی برای وجود داروی غیرمجاز در داروخانه‌ها قابل پذیرش نیست
  • در زالودرمانی فقط زالوی طبی عرضه شده در داروخانه‌ها مورد تائید است
  • داروخانه‌ها مجاز به فروش زالوی طبی هستند
  • تنها زالوی طبی عرضه شده در داروخانه تأییدیه دارد
  • زالوی طبی عرضه شده در داروخانه مورد تایید است
  • توزیع داروی "وارفارین" در داروخانه‌های استان مرکزی
  • ارائه داروی "وارفارین" در سراسر استان مرکزی
  • تلاش برای تسهیل تامین داروهای بیماران خاص/ دپو ۳ ماهه سرم در کشور
  • اختلال در سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت
  • ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال در حج ۱۴۰۳؛ محدودیت‌های اعزام برای بیماران