Web Analytics Made Easy - Statcounter

توکلی جزییات مرحله دوم ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸ را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، مرحله دوم ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1398 از فردا (28 بهمن ماه 1397) آغاز می شود. مرحله اول ثبت نام در این آزمون در آذرماه سال 1397 صورت گرفت.

 

در همین باره گفتگویی با «حسین توکلی» مشاورعالی سازمان سنجش و آموزش کشور داشته ایم که در زیر می خوانید:

 

توضیحاتی درباره ثبت نام مرحله اول آزمون کارشناسی ارشد ارایه دهید؟

مرحله اول ثبت نام در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته 1398 در6 گروه آموزشی و 131  کد رشته برای موسسات دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد از روز 16 آذر ماه 1397 آغاز شد و در روز 25 اسفند پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مرحله چه تعداد ثبت نام کردند؟

در مرحله اول ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال 1398، تعداد 454 هزار 733 نفر شرکت کردند که از این تعداد 236 هزار 11 نفر زن و 218هزار 722 نفر مرد هستند.

 

مرحله دوم ثبت نام در چه بازه زمانی صورت می گیرد؟

به منظور تسهیل فرآیند برای داوطلبانی که در مرحله اول ثبت نام کردند و امکان ویرایش نداشتند،  از فردا ( یکشنبه  28 بهمن 1397) می توانند با مراجعه به  سایت سازمان سنجش و آموزش کشور  اطلاعات خود را مشاهده و در صورت تمایل ویرایش کنند.

همچنین، به منظور مساعدت داوطلبانی که در زمان مقرر ثبت نام کارشناسی ارشد و بیست و چهارمنین المپیاد علمی  موفق به ثبت نام نشده می توانند از فردا (28 بهمن ماه 1397) تا رو تا چهارشنبه ( اول اسفند ماه 1397) با مطالعه دقیق دفترچه سازمان با مراجعه به سایت و خرید کارت اعتباری نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

هزینه ثبت نام چقدر است؟

هزینه ثبت نام ۴۵۰ هزار ریال (۴۵ هزار تومان) است که افراد باید با کارت های شبکه بانکی عضو شتاب که پرداخت الکترونیک آن فعال است هزینه را پرداخت کنند.

 

کارت ورود به جلسه چه زمانی توزیع می شود؟

کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه 1398 بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می گیرد.

 

آزمون چه زمانی برگزار می شود؟

بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کارشناسی ارشد و اولین مرحله بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای پنج‌شنبه  پنجم  و جمعه ششم اردیبهشت سال 1398 در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وزیر ارشاد فاطمیه ایام فاطمیه حادثه تروریستی انقلاب اسلامی جشنواره موسیقی فجر کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ سازمان سنجش و آموزش کشور کارشناسی ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا

مهلت توزیع کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ امروز پایان می‌یابد و رقابت داوطلبان از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهلت دریافت کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به همراه راهنمای شرکت در آزمون تا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال است.

داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند، دارای دو کارت هستند.

برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • آغاز آزمون سراسری از فردا
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله اول کنکور از فردا
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور؛ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام به هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام برای هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم