Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، علی مؤمن فرزند آیت الله مومن به وضعیت جسمانی آیت الله مومن عضو خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آیت الله مؤمن در بخش آی سی یو بیمارستان تحت نظر پزشکان معالج هستند از روز گذشته وضعیت حال ایشان بحرانی شد گفت: توسط کادر پزشکی این روند پیشرفت نداشته و تحت مراقبت‌های ویژه می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزند آیت الله مؤمن عنوان کرد: متاسفانه برخی رسانه‌ها اخبار خلاف واقع را مخابره کردند و این دور از اخلاق حرفه‌ای یک رسانه است.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهم که برای وی دعا کنند، البته کادر درمان تمام تلاششان را برای مداوای آیت الله مؤمن انجام می‌دهند و درمان پدرم ادامه دارد.

انتهای پیام/ح

روند درمانی آیت الله مؤمن با تلاش کادر پزشکی ادامه دارد/ برخی رسانه‌ها شیطنت کردند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع تقلید سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری هموفیلی قابل کنترل است


هرمزگان-جام جم انلاین-دکتر سید علی وطن‌خواه متخصص داخلی شاغل در بیمارستان تأمین‌اجتماعی خلیج فارس بندرعباس، به مناسبت روز جهانی هموفیلی (۲۸ فروردين)؛ از قابل کنترل بودن این بیماری ارثی خبر داد و به بیماران هموفیلی توصیه کرد برای کنترل این بیماری، به توصیه‌های پزشک و درمان‌های دارویی توصیه شده دقت ویژه داشته باشند.
به گزارش روابط‌عمومی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان، بیماری هموفیلی یک اختلال انعقادی ارثی است که در آن، بدن به اندازه کافی پروتئین‌های خاصی را که برای لخته شدن خون لازم هستند، تولید نمی‌کند.   این امر می‌تواند منجر به خونریزی‌های طولانی و شدید در اثر جراحت، ضربه یا حتی فعالیت‌های روزمره شود.   دکتر سیدعلی وطن‌خواه متخصص داخلی بیمارستان تأمین‌اجتماعی خلیج‌فارس بندرعباس با اشاره به ارثی بودن بیماری هموفیلی می‌گوید: علائم شایع هموفیلی شامل خونریزی‌های مکرر از بینی، خونریزی لثه، کبودی‌های عمیق و خونریزی طولانی‌مدت پس از جراحی یا کشیدن دندان است که پس از مراجعه به پزشک و انجام آزمایشهای تشخیص طبی، برای بیمار بر ملا می‌شود.   وی با اشاره به وجود دو نوع اصلی هموفیلی ادامه می‌دهد: هموفیلی A شایع‌ترین نوع آن است که در اثر کمبود یکی از فاکتورهای خونی به نام فاکتور VIII ایجاد می‌شود و هموفیلی نوع B نیز به دلیل کمبود فاکتور IX در بیماران رخ می‌دهد.   علاوه براین دون نوع اصلی بیماری، انواع نادرتری از هموفیلی نیز وجود دارد که به دلیل کمبود سایر فاکتورهای انعقادی ایجاد می‌شوند که ۸۰ درصد انتقال بیماری ارثی بوده و در پسران نیز شیوع آن بیشتر است.   این متخصص داخلی در خصوص روش‌های پیشگیری و کنترل هموفیلی می‌افزاید: متأسفانه، هموفیلی قابل پیشگیری نیست. با این حال، اقداماتی برای کنترل بیماری و کاهش خطر خونریزی مانند هورمون درمانی جایگزین وجود دارد که در این روش، فاکتورهای انعقادی کمبودی از طریق تزریق وریدی به بیمار، جایگزین می‌شوند.   این درمان می‌تواند به طور موقت کمبود فاکتور را جبران کرده و به لخته شدن خون کمک کند، روش دیگر استفاده از داروهای خاص است که در این روش داروها می‌توانند به جلوگیری از خونریزی‌های جزئی مانند خونریزی لثه یا خونریزی بعد از کشیدن دندان کمک کنند .   همچنین روش پیشگیری از آسیب نیز مبتنی بر اجتناب از فعالیت‌هایی است که احتمال آسیب‌دیدگی و خونریزی احتمالی را افزایش می‌دهند مانند برخی ورزش‌ها یا مشاغل خاص که می تواند به کاهش خطر خونریزی غیرقابل کنترل کمک کند.   دکتر وطن‌خواه با اشاره به پیشرفت‌های درمانی امیدآفرین متخصصان و پژوهشگران حوزه هموفیلی می‌گوید: تحقیقات در زمینه درمان هموفیلی به طور فعال در حال انجام است و امیدهای جدیدی برای بیماران مبتلا به این بیماری وجود دارد که ازجمله می‌توان به روش ژن درمانی، درمان مبتی بر سلول‌های بنیادی و توسعه و تولید داروهای جدید مؤثر در کنترل خونریزی برای کنترل و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به هموفیلی اشاره کرد.   متخصص داخلی یمارستان تأمین‌اجتماعی خلیج‌فارس بندرعباس همچنین به بیماران مبتلا به هموفیلی و خانواده‌هایشان توصیه می‌کند که با مراجعه منظم به پزشک متخصص در حوزه هماتولوژی انکولوژی، از آخرین روش‌های درمانی و مراقبت‌های پزشکی بهره‌مند شده و با امید و روحیه‌ای قوی، بر چالش‌های این بیماری غلبه کنند.
گفتنی است؛ تعداد 12 پزشک متخصص خون و انکلولوژی با سازمان تأمین‌اجتماعی در استان هرمزگان طرف قرارداد هستند که به 162 بیمار بیمه‌شده هموفیلی شناسایی شده و دارای پرونده در این استان خدمات ارائه می‌دهند.   با توجه به شناسایی هموفیلی به عنوان یک بیماری خاص، در مورد بیماران بیمه‌شده تأمین‌اجتماعی درصورت مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد با مدیریت درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان، هزینه کلیه خدمات و مراقبت‌های سلامت طبق دستورالعمل بسته خدمتی بیماران خاص و بر اساس تعرفه دولتی در بخش سرپایی و بستری با فرانشیز صفر ( رایگان) ارائه می شود.   تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی برای درمان و کنترل بیماری هموفیلی شامل تزریق فاکتورهای انعقادی، تزریق خون و فراورده‌های خونی، آزمایشات، تعویض مفصل و آزمایشات مرتبط با هموفیلی است و در صورت مراجعه به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد با بیمه تامین‌اجتماعی، پرداخت هزینه خسارت متفرقه، پرداخت هزینه صورتحساب غیرشمول و پرداخت هزینه طبق بسته خدمتی صعب‌العلاج برای بیماران با مراجعه به معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان انجام می گیرد.

دیگر خبرها

  • ارتش مؤمن و مقتدر مایه آرامش خاطر مردم و هراس دشمنان است
  • بیماری هموفیلی قابل کنترل است
  • ناگفته‌های همسر ناصرعبداللهی از مرگ او بعد از ۱۸ سال: ناصر را زده بودند، اما به من اجازه پیگیری ندادند
  • ناگفته‌های همسر ناصرعبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال؛ به ما می‌گفتند شما ناصر را کشتید!
  • ناگفته های همسر ناصرعبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال ؛ ناصر را زده بودند اما به من اجازه پیگیری ندادند
  • مردم با اجرای ‌طرح مقابله با بی‌حجابی همکاری کنند
  • درباره انسان‌های بی‌مثال معاصر
  • امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد/ از صاحبخانه‌های بی‌انصاف مالیات دریافت می‌شود
  • واکنش گروهی از مردم ایران به هر بحرانی
  • ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال در حج ۱۴۰۳/اعزام ۳۸۰ نفر کادر درمان به عربستان