Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@18:47:55 GMT

همه چیز در مورد گرفتگی(کرامپ) عضلات ساق پا

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۲۱۹۹

همه چیز در مورد گرفتگی(کرامپ) عضلات ساق پا

به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، فوق تخصص بیماری های روماتیسمی و مفاصل مرکز آموزشی درمانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: در بسیاری از مواقع این گرفتگی های عضلانی دلیل مشخصی ندارد، اما دلایلی مانند ساختمان غیرطبیعی پا مانند کف پای صاف، ایستادن یا راه رفتن طولانی مدت روی سطح سفت و سخت، تغییر در تعادل مایعات بدن که می تواند در موارد استفاده از داروهای دیورتیک، افرادی که دیالیز می شوند و تعریق زیاد رخ دهد، ورزش، در برخی شرایط مانند پارکینسون، الکلیسم، کم کاری تیرویید، حاملگی که در برخی مادران با پایین آمدن سطح منیزیم خون همراه است، می توانند باعث ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر «سیده مریم علوی» راهکارهایی مانند دوچرخه ثابت زدن پیش از خواب به مدت چند دقیقه، انجام ورزش های کششی، نوشیدن آب به مقدار فراوان البته در صورتی که پزشک نوشیدن آب را محدود نکرده باشد، محدود کردن مصرف الکل و کافئین و ورزش کردن در محیط های خنک را برای کاهش گرفتگی شبانه عضلات ساق پا، توصیه کرد. وی افزود: وقتی دچار کرامپ پا می شویم، باید آهسته ماهیچه منقبض شده را بکشیم، برای پیشگیری از کرامپ مجدد می توانیم مواردی مانند قدم زدن یا آهسته پای خود را تکان دادن، دراز کشیدن و پای خود را بالا نگه داشتن، گرفتن دوش آب گرم و پاشیدن آب روی محل کرامپ به مدت پنج دقیقه یا استفاده از وان آب گرم، استفاده از یخی که داخل حوله پیچیده شده و ماساژ روی منطقه کرامپ را انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: الکل پزشک حضرت علی برنا پا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۸ درصدی مصدومین ناشی از گزش سگ در مازندران

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت:در سال گذشته ۱۲۳ مصدوم ناشی از گزش سگ برای بررسی صدمات و جراحات به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشت. 

او ضمن اظهار نگرانی از افزایش گاز گرفتگی سگ از این تعداد ۶۸ نفر مرد و مابقی زن اعلام کرد و افزود: بیشترین سن مصدومین ناشی از گاز گرفتگی سگ بین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۳۱ نفر و کمترین سن بین ۱۱ تا ۲۰ سال با ۱۰ نفر گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان بیشترین آمار گاز گرفتگی سگ مربوط به شهرستان‌های ساری با ۲۴، تنکابن با ۲۰، آمل با ۱۴ نفر و کمترین آن مربوط به شهرستان‌های نکا، محمودآباد، فریدون کنار و جویبار هر کدام با یک مورد گزارش شده است.

در سال هزار و چهارصد و یک، ۱۰۴ نفر مصدوم ناشی از گاز گرفتگی سگ برای بررسی صدمات و جراحات به پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۷۹ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • لغزنده بودن معابر وآب گرفتگی خیابانهای شهر زرند
  • برق گرفتگی در مریوان حادثه آفرید
  • برق گرفتگی جان خیاط را گرفت
  • اجرای طرح‌های جلوگیری از آب گرفتگی در شهر‌ها + فیلم
  • خیس بودن کف کارگاه خیاطی، حادثه آفرید
  • راه‌های برطرف کردن سریع گرفتگی بینی
  • افزایش ۱۸ درصدی مصدومین ناشی از گزش سگ در مازندران