Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار اول فرابورس ایران ۵ اسفند شاهد عرضه عمده ۳.۰۴ درصد سهام غیرمدیریتی شرکت بیمه سامان است و بانک دی در ۲۵ اسفند ۹۰ درصد از سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند را در بازار دوم در معرض فروش می‌گذارد.  به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از فرابورس ایران، سهامداران در هفته‌ای که شاهد روی تابلو رفتن دوازدهمین عرضه اولیه سهام در فرابورس با عرضه ۲۰ درصد از سهام شرکت کشت و دامداری فکا در بازار دوم بودند، در بازار‌های اول و دوم به ترتیب ۱۳۵ و ۹۶۵ میلیون سهم به ارزش ۴۰۵ و ۲۷۲۳ میلیارد ریال را میان خود دست به دست کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین در بازار پایه نیز ۱۱۹۸ میلیون سهم به ارزش ۲۷۹۲ میلیارد ریال تغییر مالکیت یافت و در بازار ابزار‌های نوین مالی ۳۵ میلیون ورقه به ارزش ۵۳۷۴ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.

شیمیایی‌ها صدرنشین صنایع فرابورسی

در بازار ابزار‌های نوین مالی هفته گذشته در نخستین روز از مهلت پذیره‌نویسی اوراق منفعت شرکت هواپیمایی ماهان، یک میلیون ورقه از این اوراق با نرخ ۱۶ درصد سالانه تا سررسید به فروش رسید. این سری اوراق ۴۸ ماهه بوده و مواعد پرداخت اجاره آن هر ۳ ماه یکبار تا سررسید است.

در بازار پایه نیز مدیر پذیرش فرابورس ار درج دو نماد معاملاتی مربوط به بانک‌های گردشگری و مواد ویژه لیا در تابلو ب. این بازار خبر داد. بر این اساس نماد «وگردش» در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و نماد «شلیا» در گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی در تابلو ب. بازار پایه به ترتیب به عنوان دویست‌وسی‌وپنجمین و دویست‌وسی‌وششمین نماد درج شدند.

همچنین در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام به رقم ۵۶۹۰ میلیارد ریال رسید که از این میزان گروه شیمیایی‌ها با معاملاتی به ارزش ۸۶۵ میلیارد ریال، ۱۵ درصد از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفت و صدرنشین شد.

پس از آن گروه‌های فلزات اساسی و زراعت و خدمات وابسته با اختصاص ۱۴ و ۱۲ درصد از ارزش کل معاملات، در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

رویداد‌های پیش رو در بازار‌های فرابورس

بازار اول فرابورس ایران یکشنبه ۵ اسفندماه شاهد عرضه عمده ۳.۰۴ درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت بیمه سامان در نماد «بساما۴» خواهد بود که این میزان سهم از سوی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه عرضه خواهد شد.

بر این اساس تعداد ۴۵ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۷۲۷ سهم شرکت بیمه سامان با قیمت پایه هر سهم ۴۵۰۰ ریال روی تابلو معاملات بازار اول خواهد رفت. سپرده لازم برای حضور در رقابت خرید این عرضه رقمی بیش از ۲۰ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال و شرایط پرداخت ثمن معامله به صورت نقد بوده و کارگزار عرضه‌کننده این سهام نیز شرکت کارگزاری ارگ هومن است.

همچنین شنبه ۲۵ اسفندماه، بانک دی تعداد ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون سهم معادل ۹۰ درصد از سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند را در بازار دوم فرابورس با قیمت پایه هر سهم ۴۱ هزار و ۹۰۰ ریال در معرض فروش می‌گذارد.

سپرده حضور در رقابت خرید این عرضه عمده سهام کنترلی رقم ۱۰ هزار و ۴۰۷ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال و شرایط پرداخت ثمن معامله نیز نقد و یا نقد و اقساط است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازار اول فرابورس ایران عرضه اولیه سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد

مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

بر این اساس ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

۱۰ درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است ۵ درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • جزییاتی از نحوه واگذاری سهام سرخابی ها
  • واگذاری حداکثری سهام سرخ آبی‌ها به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی