Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-18@11:21:22 GMT

تازه ترین اقدامات وزارت نیرو برای تامین برق

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۲۲۸۶

تازه ترین اقدامات وزارت نیرو برای تامین برق

ایران از حیث انرژی خورشیدی و بادی ظرفیت بسیار بالایی دارد، چراکه وجود تونل‌های باد مناسب، روزهای آفتابی و شدت تابش قابل توجه، ظرفیت خوبی برای ساخت توربین‌ها و تجهیزات لازم برای نیروگاه‌های بادی و خورشیدی فراهم کرده است. بر این اساس، وزیر نیرو از بهبود وضعیت خرید تضمینی برق و بهبود سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه خبر داده و می‌گوید که تا این مرحله، مجلس به درخواست دولت پاسخ مثبت داده و برای خرید تضمینی در سال ۱۳۹۸ منابع ریالی بیش‌تری پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، هم‌چنین با اشاره به جهت‌گیری این وزارتخانه به‌سمت نیروگاه‌های خرد، ظرفیت‌های کمتر و تعداد بیش‌تر تصریح کرد: در این برنامه، علاوه بر تامین انرژی، اهدافی هم‌چون معیشت جایگزین برای مناطق خشک و کم‌آب کشور به‌ویژه در شرق و جنوب شرق را دنبال می‌کنیم.

حذف ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر از تصدی دولت

علاوه‌بر این، محمد صادق‌زاده - معاون وزیر نیرو - با بیان این‌که از دو سال گذشته، ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر از تصدی دولت حذف شد، اظهار کرد: ورود بخش خصوصی به این عرصه موجب شد نرخ رشد احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر از سال ۱۳۹۶ به سال ۱۳۹۵ معادل ۷۰ درصد رشد داشته باشد.

وی، با بیان این‌که متاسفانه در این مدت، به‌دلیل تلاطم‌های ارزی، توسعه تجدیدپذیرها با کندی مواجه شد افزود: برای مقابله با این مسئله دو راهکار از سوی وزارت نیرو در نظر گرفته شد، به گونه‌ای که بخش خصوصی به راحتی توانست در دشت‌ها، به تولید برق اقدام و برق تولیدی خود را به راحتی به کشورهای دیگر صادر کند.

صادق‌زاده، راهکار دیگر در حل این مسئله را افزایش نرخ خرید تضمینی برق دانست و افزود: بی‌شک پتانسیل‌های بالایی برای تولید برق از تجدیدپذیرها در ایران وجود دارد که با تدابیر در نظر گرفته شده، اکنون بخش خصوصی می‌تواند فارغ‌تر از گذشته در این عرصه گام بردارد.

به‌طورکلی، باید گفت که در حال حاضر، فرهنگ استفاده از تجدیدپذیرها در کشور توسعه یافته و نقدینگی‌های سرگردان وارد عرصه شده‌اند و به همان مقیاس، سرمایه‌گذاری‌های خارجی که در سال گذشته صورت گرفته، موجب جذب منابع داخلی می‌شود. البته تنها مانعی که وجود دارد، بحث تعرفه‌هاست که ظرف چند ماه آینده با توجه به افزایش نرخ ارز تعرفه‌های خرید تضمینی برق باید به‌روز شده و افزایش یابد که این مساله نیز در دستور کار دولت قرار دارد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی ۶۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم

علی ملکشاهی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه مراکز خرید تضمینی گندم با آغاز برداشت گندم از مزارع استان فعال خواهند شد، گفت : اقدامات لازم برای ایجاد ۶۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان انجام شده است.

ملکشاهی افزود: امسال هفت مرکز خرید تضمینی دولتی و ۵۳ مرکز خرید تضمینی بخش خصوصی و مباشر تعاون روستایی عهده دار کار خرید تضمینی گندم در استان خواهند شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه افزود: در صورتی که نیاز باشد امکان افزایش تعداد مراکز خرید تضمینی گندم در استان وجود دارد.

ملکشاهی با بیان اینکه مراکز خرید تضمینی گندم همزمان با آغاز برداشت محصول از گندمزار‌های استان آغاز بکار می‌کنند، گفت: احتمالا برداشت گندم از مناطق گرمسیر استان از نیمه دوم اردیبهشت آغاز خواهد شد.

 وی با اشاره به ادامه‌دار بودن کار برداشت گندم در مناطق سردسیر استان تا اواخر شهریور ماه، گفت: مراکز خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت گندم به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

ملکشاهی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی استان، امسال میزان خرید گندم در استان از ۸۰۰ هزار تن پیشی خواهد گرفت.

 وی یادآور شد: سال زراعی گذشته بیش از ۸۰۵ هزار تن گندم در استان کرمانشاه تحویل مراکز خرید تضمینی گندم شد و کرمانشاه رتبه چهارم را از نظر خرید تضمینی گندم در کشور کسب کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه
  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم
  • خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی