Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@23:57:30 GMT

سفر محمد بن سلمان به پاکستان به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۲۲۹۱

سفر محمد بن سلمان به پاکستان به تعویق افتاد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر محمد بن سلمان به پاکستان به جای ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) قرار است ۱۷ فوریه انجام شود.

سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان که قرار بود امروز صورت گیرد، به فردا موکول شد.
این سخنگو افزود: تنها سفر ولیعهد عربستان یک روز به تعویق افتاده و دیگر هیچ تغییری در برنامه سفر وی ایجاد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع دولتی پاکستان اعلام کردند تمام مسئولیت امنیتی هیئت عربستانی به نیرو‌های رنجرز، ارتش و محافظین شخصی بن سلمان واگذار شده است. در طول این مدت، ۲۸ تیم خنثی‌کننده بمب نیز هیئت عربستانی را همراهی خواهند کرد. همچنین ۶ فروند جنگنده جی اف ۱۷ مسئولیت نظارت هوایی و اسکورت هواپیمای حامل ولیعهد عربستان پس از ورود به خاک پاکستان را بر عهده خواهند داشت.

هزینه هنگفت سفر بن سلمان به پاکستان

رسانه‌های پاکستانی اعلام کرده‌اند که سفر بن سلمان به پاکستان هزینه هنگفتی برای دولت عمران خان که این روز‌ها با بحران اقتصادی سنگینی مواجه است، در بر داشته است. ۷ هتل بزرگ اسلام آباد برای هیات عربستانی رزرو شده و همچنین دولت پاکستان ۳۰۰ خودروی جدید و لوکس به آنان تحویل داده است. علاوه بر آن ۸۰ کانتینر از وسایل شخصی بن سلمان به پاکستان انتقال داده شده و تمامی آن به کاخ نخست وزیری پاکستان که به عنوان محل سکونت وی اختصاص یافته، منتقل شده است.

این در حالی است که سفر بن سلمان به پاکستان با اعتراضاتی از سوی جامعه مدنی، فعالان حامی حقوق‌بشر، جنبش‌های دانشجویی و مذهبی پاکستان مواجه شده است. برخی کارشناسان سفر بن سلمان به پاکستان را زمینه ساز تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ایجاد روابط دیپلماتیک با پاکستان می‌دانند. همچنین برخی دیگر معترض به جنایات آل سعود در یمن و دیگر کشور‌های منطقه می‌باشند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

خواجه محمد آصف سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را بسیار حائز اهمیت و موفقیت آمیز دانست و تاکید کرد: ما به یافتن راهی برای پیشبرد پروژه مشترک گازی با تهران خوشبین هستیم.

به گزارش ایرنا، وی درباره سفر اخیر سید ابراهیم رئیسی به اسلام‌آباد و دیدار با مقام‌های بلندپایه پاکستانی گفت: این یک سفر بسیار موفقیت آمیز بود و ما به دستاورد‌های آن اطمینان داریم.

وزیر دفاع پاکستان با اشاره تلویحی به آمریکا که اخیرا نسبت به تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد ابراز نگرانی کرده است، افزود: ما اهمیتی به مخالفت‌های خارجی نمی‌دهیم، لذا اگر کسی در پی سفر آیت‌الله رئیسی دچار دردی شده، ما دوایی برای درد آنان نداریم.

وی آینده خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را روشن توصیف و اضافه کرد: معتقدیم که راهی برای پیشبرد پروژه مشترک گازی پیدا خواهیم کرد و آن را به مرحله بهره‌برداری خواهیم رساند.

خواجه محمد آصف در بخشی دیگر از اظهاراتش، خواستار وحدت کشور‌های منطقه برای مقابله با چالش‌های مشترک شد و گفت: متاسفانه رویکرد دوگانه غرب و حمایت مستمر آنان از اسرائیل منطقه را به شدت آسیب پذیر کرده است.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت: منطقه ما شاهد افزایش مداخله قدرت‌های بزرگ است، لذا ما باید برای دفاع از منافع خود در یک جبهه حضور داشته باشیم. در چنین اوضاعی سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان بسیار حائز اهمیت است.

وی تروریسم را تهدید مشترک اسلام‌آباد و تهران دانست و افزود: غلبه بر تهدید تروریسم اجتناب ناپذیر است، از این رو هر دو کشور برادر مصمم به افزایش همکاری‌های خود در این حوزه هستند.

خواجه محمد آصف با اشاره به حمایت جبهه غرب از رژیم اسرائیل نیز گفت: حمایت از فلسطین مسوولیت و وظیفه پاکستان است و معتقدیم نسل کشی مردم غزه جنایتی است که مانند آن را در تاریخ مشاهده نمی‌کنیم.

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در بیانیه مشترک خود پس از پایان سفر رسمی سید ابراهیم رئیسی، خواستار آتش بس فوری و بی قید و شرط در غزه، دسترسی بلامانع مردم این منطقه به کمک‌های بشردوستانه و بازگشت آوارگان فلسطینی شدند.

ابراهیم رئیسی در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، صبح روز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

وی در اسلام‌آباد روز پرکار و فشرده‌ای داشت. محمد اسحاق دار وزیر خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت رئیس جمهور، با وی دیدار و سپس رئیسی راهی کاخ نخست وزیری شد؛ جایی که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان رسما از وی استقبال کرد. پس از آن دیدار‌های دوجانبه و سپس رایزنی میان هیات‌های بلندپایه به ریاست سران دو کشور برگزار شد.

مقامات ایران و پاکستان همچنین در حضور ابراهیم رئیسی و شهباز شریف ۸ تفاهم نامه همکاری نیز امضا کردند.

رئیسی سپس با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود دیدار کرد و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، تحولات منطقه و بین المللی به ویژه جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه نوار غزه و فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران