Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:57:53 GMT

«تتو»ی ایرانی برنده خرس بلورین برلین شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۲۳۰۷

«تتو»ی ایرانی برنده خرس بلورین برلین شد

«تتو» به کارگردانی فرهاد دل‌آرام موفق به کسب جایزه خرس بلورین بهترین فیلم کوتاه از سوی هیات داوران جوان بخش نسل جشنواره فیلم برلین شد.

به گزارش ایسنا، برگزیدگان بخش نسل جشنواره فیلم برلین در حالی معرفی شدند که فیلم کوتاه ایرانی «تتو» ساخته فرهاد دل آرام جایزه خرس بلورین بهترین فیلم کوتاه را از سوی هیأت داوران جوان بخش «Generation ۱۴ Plus» (ویژه آثار مرتبط با نوجوانان بالای ۱۴ سال) را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم‌های بخش نسل جشنواره برلین، از میان نزدیک به ۲۵۰۰ شرکت‌کننده انتخاب شده‌اند و در مجموع ۶۲ فیلم کوتاه و بلند از ۳۶ کشور و تولیدکننده در دو بخش «نسل کا پلاس» (ویژه آثار مرتبط با کودکان بالای ۴ سال) و «نسل ۱۴ پلاس» (ویژه آثار مرتبط با نوجوانان بالای ۱۴ سال) به نمایش گذاشته می‌شود.

فیلم کوتاه «مَگرالِن» محصول مشترک ایران و کانادا ساخته مریم زارعی نیز در بخش نسل امسال جشنواره برلین ۲۰۱۹ حضور داشت.

سال گذشته سینمای ایران با فیلم بلند «درساژ» در بخش نسل برلین حضور داشت که در پایان نیز تقدیر ویژه هیأت داوران این جشنواره را از آن خود کرد.

فیلم کوتاه «تتو» ششمین ساخته فرهاد دل آرام است. در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «برای تمدید گواهینامه رانندگی، دختری جوان به دلیل تَتوهایش به شهرک آزمایش فرستاده می‌شود.»

سایر عوامل این فیلم عبارتند از: فیلمنامه‌نویس و کارگردان: فرهاد دل‌آرام بر اساس طرحی از دنا رسام، تهیه‌کننده: دنا رسام، بازیگران: بهدخت ولیان، آناهیتا اقبال‌نژاد، علیرضا ثانی‌فر، مجتبی فلاحی، پوریا شکیبایی، محسن رومی، زهرا میرزایی، نوید عباسی، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان‌پناه، تدوینگر: میثم مویینی، صداگذاری و میکس: امیرحسین قاسمی، طراح صحنه و لباس: علی‌پویا قاسمی، صدابردار: سعید زند، فرزین زند، چهره‌پرداز: امیر ترابی، مدیر تولید: دیاکو خاکی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حسین مشعلی، دستیار دوم کارگردان: نگار نقوی، منشی صحنه: امین صدرایی، طراح استوری بورد: فائزه نکونام، عکاس: محمد معصومی، طراح گرافیک: فرناز کاویا

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۷ فوریه (۱۸ بهمن) آغاز شده و فردا ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) به کار خود پایان می‌دهد. «ژولیت بینوش» بازیگر برنده اسکار فرانسوی به عنوان رئیس هیأت داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بخش نسل جشنواره فیلم برلین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم کوتاه «لان» به نویسندگی و کارگردانی محمود اریب و تهیه کنندگی سیدمصطفی قاسمی‌پور، به عنوان نماینده سینمای کوتاه ایران به بخش رسمی مسابقه هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های ژانر وحشت «پاناما» Panama Horror Film Festival راه یافت.

این جشنواره از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آوریل در موزه هنرهای معاصر پاناما برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برندگان ملی و بین‌المللی این فستیوال در روز جمعه ۲۸ آوریل برگزار می‌شود.

فستیوال فیلم‌های ترسناک پاناما، تنها جشنواره‌ای بین‌المللی و مستقل در آمریکای مرکزی و در کشور پاناما با ژانر سینمای وحشت و کالت است که هر ساله در فصل بهار در پاناما برگزار می‌شود و عاشقان سینمای دلهره و وحشت را به خود جذب می‌کند.

«سول مورنو» دبیر فستیوال درباره این جشنواره می‌گوید: این جشنواره محلی برای نمایش آثار جدید از فیلم‌های کالت، وحشتناک و دلهره‌آور است. مخاطبان ما تشنه روایت‌هایی متفاوت از زندگی معمولی هستند، آن‌ها به دنبال داستان‌هایی خلاق و ترسناک هستند، البته لذت بردن از صحنه‌های وحشتناک کمیک را نیز بسیار دوست دارند. این جشنواره جایی است برای عاشقان سینمای کالت و دوستداران سینمای وحشت از سراسر جهان. فیلم کوتاه لان- The SUNK در ژانر فیلم کوتاه هیجانی تهیه شده است.

در خلاصه داستان این فیلم این‌طور آمده است: هر چیزی آن‌طوری که فکر می‌کنید نخواهد بود! باید در پشت هر پیچ منتظر اتفاقی بود، معمولاً در ساده‌ترین مکان‌ها مهم‌ترین اتفاقات رخ می‌دهند.

پیش از این فیلم کوتاه «لان» برگزیده فستیوال فیلم «تری‌فاینگ» تایلند، برنده جایزه ویژه هیأت داوران فستیوال فیلم‌های ترسناک هالیوود ایالات متحده، برگزیده فستیوال فیلم کوتاه ایدفا و برگزیده فستیوال فیلم کوتاه تایگا در روسیه شده بود.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: محمود اریب، تهیه‌کننده: «مهیار قاسمی‌پور»، مدیر فیلمبرداری: «حسین بدر طالعی»، مدیر تولید و صحنه: «فاطمه مهدی‌پور»، تدوین: «حامد اریب»، دستیار کارگردان: «مجتبی راسخ نژاد»، دستیار تهیه: «پرهام کاظمی»، صدابردار: «احمدرضا محمدی»، روابط عمومی: «نینا پنجه‌ای»، طراح لوگو: «بابک عاطفی»، لوگوموشن: «مبین آویژگان»، بازیگر:» «قاسم دباغچیان»، پخش بین‌الملل: «سیکا فیلم»

گفتنی است؛ این فیلم کوتاه در ژانر هیجانی-ترسناک تولید شده و مدت زمان این فیلم ۵ دقیقه است.

کد خبر 6087331

دیگر خبرها

  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • اسطوره استقلال، خوشحال‌ترین ایرانی از شکست الهلال!
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • «نون - خ» برنده صفا و سادگی
  • پس از درخشش برابر بارسا: یک جایزه ویژه برای جود
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس ایران و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • اسامی برندگان لاتاری در ایران | خاطرات برندگان لاتاری ایرانی