Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بدنبال پدیده رانش کوه مجتمع 18 واحدی ولی عصر و مجتمع های مجاور در محله میرآباد شرقی خیابان آل احمد و سقوط تکه سنگ هایی از کوه مجاور، موضوع بلافاصله به مسئولان گزارش شد و فرمانداری و ستاد مدیریت بحران پیگیری موضوع را از صبح امروز (شنبه) در دست بررسی قرار دادند.

فرماندار شهرستان شهرکرد در همین خصوص گفت: به محض دریافت گزارشی مبنی بر رانش زمین و سقوط سنگ از کوه به تمامی دستگاه های خدمات رسان اعلام حضور در صحنه داده شد و با تشکیل جلسه مدیریت بحران در حال بررسی این حادثه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالعلی ارژنگ افزود: هم اینک به ساکنان مجتمع مسکونی که بیشترین تهدید رانش زمین متوجه آنان است، دستور تخلیه داده شده تا با انجام عملیات خاکبرداری، سنگ ها و خاک هایی که به سمت این مجتمع در حال ریزش است، برطرف شود.

وی تصریح کرد: گرچه علت اصلی حادثه و چگونگی آن در دست بررسی است و اینک نمی توان نظر قطعی داد اما باید گفت که این موضوع یک حادثه طبیعی نبوده و انجام عملیات خاکبرداری، موقعیت جغرافیایی منطقه و ریزش باران شب گذشته نقش موثری در شکل گیری این حادثه داشته است.

وی گفت: این حادثه تلفات جانی و مالی نداشته است.

یکی از ساکنان مجتمع ولی عصر نیز با اشاره به وقوع این حادثه اظهار داشت: در حدود 2 هفته است که شاهد عملیات خاکبرداری در منطقه هستیم و در حالی که این موضوع برای ساختمان های اطراف مخاطره آفرین بود، موضوع را به دستگاه مربوطه اعلام کردیم اما تا امروز اقدامی برای جلوگیری از این اتفاق انجام نشده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرکرد نیز گفت: در اثر رانش زمین و در معرض خطر قرار گرفتن ساختمان ولی عصر در منطقه میرآباد ساکنان این مجتمع تخلیه شده اند.

مجید علیپور افزود: بر اثر بارش باران و رانش زمین و ریزش کوه این مجتمع در معرض خطر قرار گرفته است.

وی گفت: در راستای رفع مشکل برای ساختمان ولی عصر هم اکنون بولدوزرها در حال سبک کردن بار از این کوه هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خاک زمین سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی فرماندار شهرستان ولی عصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۰۱ قطعه زمین به جوانان متأهل در عسلویه

مدیر بنیاد مسکن شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر از واگذاری ۱۰۱ قطعه زمین مسکونی به جوانان متأهل دارای شرایط لازم در عسلویه خبر داد و گفت: در این راستا ۲۰۰ هکتار زمین به محدوده عسلویه افزوده شد. - اخبار استانها -

مهدی احمدی منفرد، در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره الحاق 200 هکتار زمین به محدوده روستاهای شهرستان عسلویه اظهار داشت: 200 هکتار اراضی ملی در محدوده طرح هادی سه روستای هاله، بنود و بساطین در شهرستان عسلویه با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر برای واگذاری به جوانان فاقد زمین افزوده شد.

وی با بیان اینکه در سه روستای یادشده 250 متقاضی دریافت زمین مسکونی هستند، تصریح کرد: پس از بررسی لازم به افراد واجد شرایط به هر متقاضی 300 متر مربع زمین برای ساخت مسکن واگذار می‌شود و به سرریز جمعیت شهر عسلویه هم به متقاضیان زمین در این روستاها در قالب طرح نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان‌های کنگان و عسلویه از واگذاری 150 هکتار زمین به متقاضیان ساخت مسکن در شهرها و روستاهای عسلویه خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته 101 قطعه زمین مسکونی به جوانان متأهل واجد شرایط در شهرها و روستاهای شهرستان عسلویه واگذار شده است.

احمدی‌منفرد از ساخت 70 واحد مسکونی در شهر بیدخون عسلویه خبر داد و تصریح کرد: عملیات اجرایی این واحدهای مسکونی در سه ماه نخست امسال آغاز می‌شود و در این راستا افراد فاقد واحد مسکونی مشمول دریافت این واحدها می‌شوند.

وی پرداخت 350 میلیون تومان وام کم‌بهره بانکی را برای ساخت این واحدها مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: علاوه بر این ساخت 300 واحد مسکونی خود مالک در عسلویه تخصیص یافته است و افرادی که دارای زمین مسکونی هستند می‌تواند در این طرح مشارکت کنند و ضمن پرداخت 350 میلیون تومان وام، 50 میلیون تومان هم به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان‌های کنگان و عسلویه با اشاره به اینکه تمام روستاهای بالای 20 خانوار عسلویه دارای طرح هادی هستند، خاطرنشان کرد: سال قبل در اجرای طرح هادی 15 روستای شهرستان عسلویه 13 میلیارد تومان تخصیص یافت.

احمدی‌منفرد، مقاوم‌سازی منازل مسکونی در روستاها و شهرهای عسلویه را 68 درصد اعلام و اضافه کرد: با تکمیل طرح‌های در دست اجرا مقاوم‌سازی منازل در شهرها و روستاهای عسلویه به 75 درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۰۱ قطعه زمین به جوانان متأهل در عسلویه
  • اطفاء حریق خودروی پژو در بلوار اقبال لاهوری شهرکرد
  • واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی و یک‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در استان سمنان 
  • ۱۱۵۸ قطعه زمین در استان سمنان به متقاضیان واگذار شدند
  • احداث ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان سمنان
  • حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است
  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • ۳۳ هزار واحد طرح نهضت ملی استان همدان در حال ساخت است
  • ۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان همدان در حال ساخت است
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار