Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-25@18:06:11 GMT

ترامپ: تحریم ها علیه کره شمالی ادامه می یابد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۲۳۹۳

گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی حاکی است همزمان با اعزام یک هیات کره شمالی به ویتنام برای فراهم کردن مقدمات دیدار سران آمریکا و کره شمالی، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بر استمرار تحریم ها علیه پیونگ یانگ تاکید دارد.

به گزارش ایرنا خبرگزاری یونهاپ روز شنبه نوشت؛ رییس جمهوری آمریکا گفته است ما هیچ شتابی برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی نداریم و تحریم ها سرجای خود باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: بهترین روابط را در طول تاریخ مناسبات آمریکا و کره شمالی با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی برقرار کرده ایم.
با این وصف رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد به فشارها علیه کره شمالی ادامه خواهد داد و آنچه فعلا می خواهد این است که کره شمالی دست به آزمایش های هسته ای و موشکی نزند.
ترامپ گفت: مساله فوری برای ما این است که چنین آزمایش هایی انجام نشود و برای خلع سلاح هسته ای فرصت وجود دارد.
رییس جمهوری آمریکا گفت: چین و روسیه هم چون تحریم ها را تاکنون اجرا کرده اند در واقع به برنامه آمریکا برای فشار بر کره شمالی مساعدت و با آن همراهی کرده اند.
گزارش خبرگزاری کره جنوبی حاکی است که یک هیات شامل 12 نفر از مقام های کره شمالی به ریاست 'کیم چانگ سون' رییس ستاد رهبر آن کشور وارد پکن شده اند.
این هیات قرار است از طریق چین راهی ویتنام محل برگزاری دومین دیدار سران کره شمالی و آمریکا شود.
بر اساس اعلام ترامپ دیدار وی و کیم رهبر کره شمالی روزهای 27 و 28 فوریه در ویتنام انجام خواهد شد، رییس جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرده است این نشست نیز مانند نشست نخست آنها در سنگاپور در نیمه اول سال 2018 میلادی موفق باشد.
این در شرایطی است که از آن زمان تاکنون کره شمالی برنامه تسلیحاتی اتمی خود را رها نکرده و آمریکا نیز تحریم ها را با قدرت اعمال کرده است.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد

رئیس‌جمهوری با اشاره به دیدار و مذاکرات با مسئولان عالی پاکستان گفت: در سفر به پاکستان درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیم‌هایی گرفته و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه یابد.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (پنجشنبه، ششم اردیبهشت) پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفت‌وگویی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر بیان کرد: بخش نخست سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: باوجود بعضی از محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان روبه‌رو شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

رئیس‌جمهوری دیدارها با مسئولان عالی پاکستان را نیز بیشتر ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و تصریح کرد: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیم‌هایی گرفته و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه یاید، همچنین در حوزه‌ همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار در گام نخست هدف‌گذاری شد.

رئیسی با بیان اینکه در دیدارهایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آنها مصمم بودند کار را به‌نحوی دنبال کنند که در زمانی کوتاه به حجم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسیم، گفت: در حوزه کار فرهنگی نیز به‌دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی تصمیم‌های سازنده‌ای گرفته شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت بین دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد، همچنین در مذاکرات انجام شده با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.

وی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا گفت: نخستین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات مطلوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با فناوری کاملا روزآمد و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی - مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، افزود: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیم‌های خوبی درباره آنها اتخاذ شد.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشورهای آسیایی به‌ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش‌ازپیش گسترش یابد، تصریح کرد: این سفر در مقطع کنونی می‌تواند گام مثبتی برای توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل باشد.

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند