Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@21:16:00 GMT

مذاکرات تجاری آمریکا و چین این هفته از سرگرفته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۲۴۱۸

مذاکرات تجاری آمریکا و چین این هفته از سرگرفته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، آمریکا و چین این هفته مذاکرات تجاری خود را در واشنگتن از سر خواهند گرفت تا در زمان اندکی که از ضرب‌العجل ترامپ باقی مانده است مشکلات تجاری خود را حل‌وفصل کنند. هرچند ترامپ روز جمعه مجددا تکرار کرد که احتمالا موعد این ضرب‌العجل را برای رسیدن به توافق تمدید خواهد کرد و فعلا تعرفه‌های واردات برای کالاهای چینی افزایش نخواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم ایالات‌متحده و هم چین پس از ۵ روز مذاکرات تجاری هفته گذشته، در گزارشات خود به پیشرفت در مذاکرات اشاره کرده‌اند.

ترامپ که جمعه شب در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد گفت: آمریکا از هر زمان دیگری در تاریخ خود، به یک توافق تجاری واقعی با چین، نزدیک‌تر شده است. او گفت که باعث افتخار است که در صورت رسیدن به یک توافق تجاری، تعرفه‌ها را حذف کند.

اما او همچنین گفت که مذاکرات بسیار پیچیده است.

منشی خبری کاخ سفید، سارا سندرز، گفت: مذاکرات با جزئیات بسیار و فشردگی بالا، باعث شده است که در بین دوطرف پیشرفت حاصل شود، هرچند هنوز کارهای زیادی باقی مانده است.

ترامپ همچنین گفت که اگر ببیند مذاکرات در مسیر درستی پیش می‌رود و احتمال دستیابی به توافق تجاری بالاست، ۶۰ روز دیگر پس از ضرب‌العجل ۱ مارچ، نرخ تعرفه کالاهای چینی را بالا نمی‌برد.

کد خبر 4543226

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا جنگ تجاری چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط قرمز ایران روی رویای خاورمیانه جدید و کریدور IMEC

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «پروژه‌هایی مانند کریدور تجاری IMEC برای مدت نامحدودی از مسیر فعالیت خارج شده است». این بخشی از گزارش موسسه تحقیقات فناوری جورجیا آمریکا پس از حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل است.
کریدور تجاری IMEC بنا بود پیوندی اقتصادی، سیاسی و امنیتی میان هند، امارات، عربستان و اسرائیل در جهت توسعه این کشورها باشد، ایده شکل‌گیری کریدور و بخشی از ایده آمریکا برای مدیریت غرب آسیا به حساب می‌آید و پیشتر نتانیاهو از آن به عنوان طرح خاورمیانه جدید نام برده بود.

این کریدور یکی از رقبای جدی کریدور شرق به غرب از مسیر ایران به حساب می‌آید. سفیر سابق هند در آمریکا و اسرائیل آرون کی سینگ نفوذ در غرب آسیا بدون در نظر گرفتن نقش ایران را اشتباه راهبردی دانسته و می‌گوید که «اتکاء صرف به اعراب و اسرائیل در غرب آسیا برای هیچ طرفی دستاورد ندارد».

دیگر خبرها

  • کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • خط قرمز ایران روی رویای خاورمیانه جدید و کریدور IMEC
  • منابع مصری: حماس نرمش نشان می‌دهد، اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • پروازهای فرودگاه کرمان از سرگرفته شد
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید/ درخواست وزیر اسرائیلی برای اشغال نوار غزه
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح
  • مذاکرات مصر، رژیم صهیونیستی و آمریکا در مورد عملیات رفح