Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-28@20:59:37 GMT

در خانه تکانی شب عید این وسیله ها فراموش نشود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۲۵۸۲

در خانه تکانی شب عید این وسیله ها فراموش نشود

رکنا: نقاط و سایلی در خانه که باید در خانه تکانی شب عید آن ها را تمیز کنید.

منزل، لباس، وسایل و اطراف شما گرد و خاکی می شوند و احتیاج به تمیز کردن دارند و باید شسته شوند، شما علاوه بر اینکه وسایل خود را تمیز می‌کنید هر روز حمام نیز می‌کنید. اما چند وقت یکبار وسایل خود را می‌شویید؟تمیز کردن پنکه‌های سقفی

دیدن روی پنکه‌های سقفی کار ساده‌ای نیست و دسترسی به آن شاید برای شما دشوار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر از روی یک صندلی به بالای پنکه‌تان نگاه کنید از دیدن مقدار زیاد گرد و خاک جمع شده روی آن متعجب خواهید شد.

تمیز کردن تشک برای دوری از آلودگی

ملافه‌ی خود را مرتباً می‌شویید اما تا به‌ حال شده است تشک تخت را تمیز کنید؟ ذرات گرد و غبار، توده‌های مو، تکه‌های ریز پوست و چربی تعریق و بدن شما روی تشک جمع می‌شوند. در هر فصل کاملاً روی تخت را خالی کنید. زمانی که ملافه‌ها را برای شستن داخل ماشین گذاشته‌اید، کمی جوش‌شیرین روی سطح تشک بپاشید. سپس کاملاً روی آن را جاروبرقی بکشید. زمانی که کارتان تمام شد تشک را برعکس کنید تا مانع ایجاد شیار و تا شدن تشک شوید. ملافه‌های تمیز را روی آن بکشید و از یک خواب خوب لذت ببرید.

نظافت زیر تخت

افراد زیادی اطراف تخت خود را جارو می‌زنند اما زیر آن را فراموش می‌کنند. این فضا برای جمع شدن گرد و خاک و توده‌های مو عالی است.

استفاده از مرطوب‌کننده یا تصفیه‌کننده‌ی هوا

یک مرطوب‌کننده در کنار تخت در شب‌های زمستان به شما بسیار کمک کرده و رطوبتی که سیستم گرمایش از بین برده است را به پوست، چشم‌ها و گلوی شما برمی‌گرداند. تصفیه‌کننده‌ی هوا نیز ایده‌ی خوبی برای تمام سال است و گرد و خاک، ذرات ریز و مواد شیمیایی را از محیط دور خواهد کرد. اما اگر این وسایل برای زمانی طولانی تمیز نشوند، هر دو می‌توانند خطراتی برای سلامت داشته باشند. آب دستگاه بخور را هر روز عوض کرده و برنامه‌ی پیشنهادی آن برای تمیز کردن فیلتر را دنبال کنید. همچنین مخزن آن را بشویید. برای دستگاه تصفیه‌ی هوا نیز همین کار را انجام دهید.

نگهداری از گیاهان خانگی برای تصفیه هوا

گیاهان خانگی تصفیه‌کننده‌های طبیعی هوا هستند اما مانند هر چیز دیگری گرد و خاک روی آن‌ها جمع می‌شود. این گردها نه تنها ظاهر زیبایی ندارند بلکه تنفس از طریق برگ‌ها را برای گیاه دشوار خواهند کرد. بهتر است چند بار در سال برگ‌های گیاه خود را تمیز کنید.

شستن آویزهای پرده

هر نوع پرده یا آویزی که دارید روی آن خاک جمع خواهد شد. هر بار که پرده را کنار زده یا پنجره را باز و بسته می‌کنید این ذرات در هوا پخش می‌شوند. اگر نمی‌توانید پرده‌هایتان را بشویید با استفاده از سره‌ی مخصوص جاروبرقی روی آن بکشید تا گرد و خاک از سطح پرده دور شوند.

شستشوی روبالشتی

حتی اگر بالشتتان رویه داشته باشد، باز هم عرق و چربی مو را جذب خود خواهد کرد. برچسب نگهداری بالشتتان را نگاه کنید. اگر می‌شد آن را داخل ماشین لباسشویی انداخته و با آب گرمی که برای آن مناسب باشد، بشویید. سپس قبل از استفاده بگذارید کاملاً خشک شود. شما باید چند بار در سال بالشتتان را بشویید و اگر آسم یا حساسیت دارید این دفعات را بیشتر کنید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت زیبایی سلامت زیبایی شب عید گرد و خاک سیستم ماشین دوری عکس فیلم حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان پرونده مرگ فروش تبهکاران زاهدان پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی مطهری: درگیر نوروز هستیم و موضوع غزه را فراموش کردیم

آفتاب‌‌نیوز :

علی مطهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایت‌های ادامه رژیم صهیونسیتی علیه مردم فلسطین و غزه، خاطرنشان کرد: جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا جنایت خیلی بزرگی بوده و باید دنیای اسلام و مجمامع بین‌المللی را تکان دهد. اما متأسفانه می‌بینیم هیچ حرکتی صورت نمی‌گیرد و فقط در این بین، کشور یمن تحرکاتی انجام می‌دهد؛ کشور‌های جهان و مجامع حقوق بشری سکوت کرده‌اند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، افزود: مصر و اردن که هم‌مرز با فلسطین هستند نیز فقط نظاره‌گر هستند، البته که از مجامع بین‌المللی انتظاری نیست، چراکه دست‌نشانده آمریکا و صهیونیست‌ها هستند، اما کشور‌های اسلامی باید اقدامی انجام دهند.

مطهری تصریح کرد: متأسفانه اکثر کشور‌های اسلامی این موضوع غزه را فراموش کردند و در ایران هم که همه‌مان در این ایام درگیر نوروز هستیم و به‌طور کلی همه موضوع غزه را فراموش کردند و به نظرم به خاطر ظلمی که به مردم غزه شده ما اصلا نباید عید می‌داشتیم. جبران این جنایت‌های غیر انسانی جبران خون بیش از ۲۰۰ هزار شهید و مجروح و مفقود و افراد زیر آوار امکان‌پذیر نیست و تنها راه جبران آن نابودی رژیم صهیونیستی است. این جنایتی که اخیرا در بیمارستان شفا انجام شده، واقعا بی‌شرمانه و غیرانسانی است و واقعا تنها جبران آن نابودی اسرائیل است. صهیونیست‌ها باید کامل فلسطین را تخلیه کنند و فلسطین به دست مردم فلسطین بیفتد. انشاءالله فلسطینی‌ها بعد از این همه شهید راه هم وطنان شهید خود را را ادامه خواهند داد و بقیه مسلمانان هم همراهی خواهند تا شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

مطهری در ادامه تصریح کرد: این جنایت بیمارستان شفا و تجاوز به زنان، مقاومت اسلامی را در منطقه مصمم‌تر و جدی‌تر می‌کند و شاید طوری بشود که کم‌کم توده‌های مسلمان برخیزند چرا که هنوز مردم مسلمان برخی از کشور‌های اسلامی عمق فاجعه و اهمیت این موضوع را درک نکرده‌اند. یک دلیل اینکه برخی عمق فاجعه را درک نکرده‌اند این است که حاکمان این کشور‌های اسلامی تحت سلطه غرب هستند و اجازه قیام مردم مسلمان را نمی‌دهند و اگر راه را باز بگذارند مردم مسلمانان قیام خواهد کرد.

مطهری در پایان خاطرنشان کرد: بالاخره این جنایت اثر خودش را در یمن و ایران جبهه مقاومت خواهد داشت و انشاءالله که ببینیم که انتقام مردم فلسطین گرفته شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ترفند تمیز کردن سطوح با ترکیب دو ماده ساده که شما را شگفت‌زده می‌کند
  • (ویدئو) یک ترفند فوق‌العاده ساده برای سفید کردن ماهیتابه
  • کامبک‌های فراموش‌نشدنی در دنیای فوتبال / فیلم
  • نویتکس و پرسپولیس؛ یک تیم تمیز
  • (ویدیو) تهران تمیز را از ارتفاعات فرحزاد ببینید
  • نحوه صحیح استفاده از توالت فرنگی را می‌دانید؟
  • علی مطهری: درگیر نوروز هستیم و موضوع غزه را فراموش کردیم
  • پنج تصویر فراموش‌نشدنی از بازار خودرو در سال ۱۴۰۲
  • فرآیند تمیز کردن ماتی چراغ جلو توسط استاد کانادایی (فیلم)
  • توسعه شرقی خط ۴ مترو؛ نیازی که فراموش شده است