Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو عمرانی در گفتگو با با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با اشاره به اینکه تاکنون ۴۸۰ هکتار از زمین‌های دشتستان و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های دشتی و تنگستان سم پاشی شده است، افزود: در دیر نیز تعدادی ملخ صحرایی دیده شده که در حال بررسی وضعیت و روش مبارزه با آن هستیم.

وی شهرستان‌های دشتی، دشتستان و تنگستان را کانون مبارزه با ملخ‌ها عنوان کرد و ادامه داد: اکنون مبارزه با ملخ‌ها در اطراف شهر دلوار شهرستان تنگستان، روستای چاوشی شهرستان دشتی و روستای عیسوند شهرستان دشتستان صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۳۵ گروه ردیاب کانون ملخ‌های صحرایی در استان، گفت: به علت بارندگی، سم پاشی از یکی دو روز گذشته متوقف شده است که با بهبود وضعیت آب و هوا مجدد مبارزه را آغاز خواهیم کرد.

عمرانی با اشاره به اینکه از دیروز چهار خودرو سم پاشی به ناوگان مبارزه زمینی با ملخ‌های صحرایی اضافه شده است، افزود: در اسفند مبارزات گسترده تری با ملخ‌ها انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: برای مبارزه زمینی با ملخ‌های صحرایی در هر هکتار ۲۵۰ سی سی و در سم پاشی هوایی ۱.۵ لیتر سم مصرف می‌شود و مشکلی در تامین سم مورد نیاز وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، از دامداران و زنبورداران استان خواست با توجه به تاثیر ۱۲ روزه مواد موجود در سم‌های مصرفی بر روی گیاهان، از چرای دام و زنبور عسل در این مناطق خودداری کنند.

عمرانی از هم استانی‌ها نیز درخواست کرد، با دیدن کانون ملخ‌های صحرایی در اطرف محیط زندگی خود با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی، به گروه‌های ردیاب اطلاع دهند تا اقدام لازم برای نابودی این ملخ‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/ک

پیوستن چهار خودرو سم پاش به ناوگان مبارزه با ملخ‌های صحرایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر جهاد کشاورزی فیروزه گفت :کشت انگور در  اراضی شیبدار در  روستاهای شورگشت،شورورز،قره باغ،چزگ و فیض آباداجرا شد.

کلیدری افزود: مزایای کشت در اراضی شیبدار،ایجاد سامانه های آبگیر در اطراف انگورها تا با ذخیره سازی و تجمع آب باران در فصول بارش و استفاده از این رطوبت در ماههای گرم تیر و مردا ،تامین آب منابع آبی زیرزمین،جلوگیری از تخریب مزارع،جلوگیری از بروز خسارت و آسیب در حوادث سیلابی،کنترل سیلاب ها و روان آب ها،جلوگیری از تبخیر بیش از حد،کنترل باران های نا به هنگام  است.

وی گفت :‌ارقام بومی انگور دیم در منطقه فیروزه ارقام دیوانه و سیاه ساروغی است و رقم رشه که بومی مناطق دیم کرمانشاه است،بصورت آزمایشی در برخی مناطق کاشته شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه
  • تخصیص ۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای دو مصوبه سفر رییس جمهور به بوشهر
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه‌های عمرانی مرند
  • تامین تجهیزات عمرانی برای تقویت گروه های جهادی سازندگي
  • تقویت گروه های جهادی با تامین تجهیزات عمرانی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرح‌های عمرانی مرند
  • کشف بیش از ۹۴ کیلو تریاک از خودروی تاکسی در رودسر
  • قرارگاه آب‌رسانی هرسین کرمانشاه برگزار شد
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر
  • پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی بوشهر