Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@16:47:19 GMT

پیدا شدن گنج در زباله‌های استکهلم (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۲۶۱۵

پیدا شدن گنج در زباله‌های استکهلم (+عکس)

تاج‌های طلایی و جواهرنشان که با سنگ‌های قیمتی و مروارید آذین شده اند، به پادشاه چالرز نهم و ملکه کریستینای بزرگ و به سال ۱۶۱۱ تعلق دارند. آن دو با تاج هایشان دفن شدند، اما پس از چندی تاج‌ها برای بازدیدکنندگان کلیسا به نمایش درآمدند.

یک نگهبان سوئدی در سطل زباله ای در حومه استکهلم، دو تاج و یک کره ی طلایی پادشاهی پیدا کرد که گفته می شود، به خانواده ای سلطنتی در قرن هفدهم بازمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۳۱ جولای، جواهرات سلطنتی از کلیسای اعظم شهر استراجانس که نزدیک استکهلم است به سرقت رفت. پلیس می گوید، جواهرات پیدا شده، همان جواهرات سرقتی است و تحقیقات برای تشخیص درستی این موضوع و اصل بودن جواهرات همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، دو مرد، جواهرات را جلوی چشم شاهدان به سرقت بردند و سپس در دریاچه مالارین سوار قایقی شده و غیبشان زد تا اینکه جواهرات در سطل زباله پیدا شد. این جواهرات، اشیای ملی سوئد به شمار می روند.

تاج های طلایی و جواهرنشان که با سنگ های قیمتی و مروارید آذین شده اند، به پادشاه چالرز نهم و ملکه کریستینای بزرگ و به سال ۱۶۱۱ تعلق دارند. آن دو با تاج هایشان دفن شدند، اما پس از چندی تاج ها برای بازدیدکنندگان کلیسا به نمایش درآمدند.

منبع: تابناک باتو

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهربانو منصوریان طلایی شد

 شهربانو منصوریان به مدال طلای رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین دست یافت.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از 38 کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان ایران برابر حریفان خود قرار گرفتند.

بعد از ظهر امروز شهربانو منصوریان ملی‌پوش باتجربه ایران در فینال وزن 75- کیلوگرم مقابل حریفی از چین به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

در حالی که الهه منصوریان خواهر کوچکتر شهربانو سرمربیگری تیم ملی را برعهده دارد، این قهرمان 39 ساله موفق شد یک طلای دیگر به کارنامه افتخارات خود آن هم با شکست حریف چینی اش در خاک این کشور اضافه کند.

او برای صعود به فینال ووشوکاری از بنگلادش را مغلوب کرده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شهربانو منصوریان: از انتخابات مجلس انصراف دادم افسانه سه خواهر مبارز در لیگ ووشو!

دیگر خبرها

  • ووشوکار ایرانی طلایی شد
  • بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت (+عکس)
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • معین تقوی طلایی شد
  • شهربانو منصوریان طلایی شد
  • فرار اسب‌های گارد سلطنتی انگلیس + فیلم
  • طلا و جواهرات خود را با سلیقه خود سفارشی سازی کنید
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان