Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نتانياهو هر چند نتوانستند اتحاد کشورهاي عربي عليه ايران را بدست آورد، اما حکام عرب سرنوشت انتخاباتي او را رقم زدند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، پايگاه اينترنتي روسيا اليوم در يادداشتي نوشت: اسرائيل فقط مي تواند وارد جنگي مجازي با ايران شود و اتکاي تل آويو به عرب ها بي فايده است زيرا آنها با ايران نخواهند جنگيد
روزنامه روسي نوشت: حتي يک کشور عربي به صورت علني با تل آويو متحد نخواهد شد و با ايران نخواهد جنگيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پايگاه اينترنتي روسيا اليوم در يادداشتي به قلم پيوتر اکوپوف[pyotr akopov] در روزنامه روسي وزگلياد[VZGLYAD] نوشت: اسرائيل فقط مي تواند وارد جنگي مجازي با ايران شود و اتکاي تل آويو به عرب ها بي فايده است زيرا آنها با ايران نخواهند جنگيد.
وي نوشته است: اظهارات بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در نشست ورشو به ويژه اظهارات وي درباره جنگ با ايران جنجال بزرگي بپا کرد. اگرچه دفتر نتانياهو بعداً اظهارات او را اصلاح کرد اما رسوبات اين اظهارات زنده نتانياهو همچنان باقي است. آيا اسرائيل واقعاً خود را براي جنگ با دشمن اصلي اش در خاورميانه آماده مي کند؟
ايران در مسئله فلسطين يا کل منطقه، دشمن شماره يک اسرائيل است. مسئله اشغال سرزمين هاي فلسطيني و قدس شرقي هيچ راه حل صلح آميزي ندارد زيرا حکومت يهود نمي خواهد آن را بازگرداند و عربها نيز نمي خواهند يا در واقع نمي توانند دست از اين اراضي بکشند. اسرائيل تصور مي کند که مي تواند با برخي مقامات کشورهاي عربي گفتگو و مشکل فلسطين را حل کند و فراموش کرده است که رژيم ها تغيير مي کنند اما مسائل منطقه اي و ديني همچنان باقي خواهند ماند.
اسرائيلي ها به دلايلي تصميم گرفته اند تا ريشه مشکلاتشان را به ايران مرتبط سازند. آنها چندين دهه است که تلاش مي کنند به جمهوري اسلامي ايران فشار وارد سازند. آمريکا در اين زمينه از اسرائيل حمايت جدي به عمل مي آورد و سال 2000 به صورت جدي در انديشه حمله به جمهوري اسلامي بود.
اسرائيل پس از آنکه متوجه شد نمي تواند انتظار مداخله آمريکا را داشته باشد به سراغ بازي کردن با تناقضات موجود ميان سني ها و شيعيان و نگراني سعودي از افزايش نفوذ ايران رفت. رؤياي اسرائيل و بازهاي آمريکايي ايجاد ائتلافي ضد ايراني با حضور کشورهاي عربي و به راه انداختن جنگ ميان مسلمانان است. اما صرف نظر از تناقضات سياسي و ديني موجود ميان سعودي ها و ايراني ها، آنها قطعاً براي جلب رضايت اسرائيل وارد جنگ نخواهند شد.
برهمين اساس نتانياهو مي تواند هرطور مي خواهد از مقابله با ايران و جنگ با اين کشور سخن بگويد اما حتي يک کشور عربي به صورت علني با اسرائيل متحد نخواهد شد و با ايران نخواهد جنگيد. اسرائيل به تنهائي قادر نيست با ايران بجنگد. فقط مي تواند اين کشور را هدف حملات موشکي قرار دهد و دستکم از نظر تئوري از سلاح هسته اي استفاده کند. اما عواقب اين مسئله براي اسرائيل بسيار سخت خواهد بود. به همين علت نبايد انتظار داشت اسرائيل دست به اقدامات انتحاري بزند.

اعراب به سوي جنگي ويرانگر سوق داده مي شوند
سردبير روزنامه فرامنطقه اي راي اليوم با انتقاد از مشارکت کشورهاي عربي در نشست ورشو، به کشيده شدن اين کشورها به سوي جنگي خانمان سوز از سوي آمريکا و اسراييل اشاره و خاطرنشان کرد، آنها هزينه اين جنگ را از خون ملت ها و نسل هاي کنوني و آينده خود خواهند پرداخت.
عبدالباري عطوان در تحليلي خاطرنشان کرد، روز گذشته دو نشست به طور همزمان برگزار شد، يکي نشست جنگ در ورشو که بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي آن را تلاشي ديگر براي بسيج کشورها عليه ايران ناميد و ديگري نشست صلح در سوچي که براي برقراري صلح در سوريه و خاموش کردن شعله جنگ در منطقه تلاش مي کند.
در نشست ورشو نتانياهو داماد بود و شرکت کنندگان عرب که بيشتر آن ها وزيران خارجه اين کشورها بودند سياهي لشکري بودند که توسط آمريکا و براي عادي سازي روابط با اسرائيل و تامين هزينه هاي مالي جنگ آينده احضار شده بودند.
دردآور اينکه "خالد اليماني" وزير خارجه دولت مستعفي يمن در کنار نتانياهو نشسته و با وي تبادل لبخند مي کرد و دردناک تر اينکه "يوسف بن علوي" وزير خارجه عمان که همواره به خاطر مواضع بي طرفانه مورد تحسين ديگران بوده است و از ورود به اختلاف هاي کشورهاي عربي خودداري مي کرد، تنها وزير خارجه عربي بود که به طور آشکار با نتانياهو در مقابل دوربين ها ديدار کرد تا از گذشته خود جدا شده و اسرائيل را "کشوري" اساسي و مهم در منطقه بداند.
مسئولان کشورهاي اروپايي که شرکاي اصلي آمريکا در ناتو هستند در پايين ترين سطح در اين نشست مشکوک شرکت کردند، آن ها براي جلوگيري از جنگي جديد و مسابقه هسته اي در منطقه تلاش مي کنند درحالي که وزراي خارجه عرب به پيمان ورشو جديد به سرکردگي آمريکا و اسرائيل براي جنگ عليه ايران پيوستند و اين نشست اوج ذلت و بيچارگي و کنار رفتن نقاب ها يا بخش باقيمانده از آن بود.
نتانياهو حق دارد که شادمان توئيت کند و با افتخار از ايستادن در کنار برادران عرب خود در يک سنگر براي مقابله با خطر ايران سخن بگويد ولي ما اطمينان داريم که اين خوشحالي ديري نخواهد پاييد زيرا آن ها که با وي دوستي و او را رهبر خود انتخاب کردند، نماينده ارزش هاي عربي و اسلامي و حتي نماينده ملت هاي خود نيستند.
به عنوان مثال اينکه خالد اليماني ميکرفون خود را در اختيار نتانياهو بگذارد تا او با صداي بلند عليه ايران و عرب ها سخن بگويد، بزرگترين لغزش ديپلماتيک و اخلاقي است ولي ملت يمن با وجود همه اختلاف هايي که ممکن است داشته باشند درباره دشمن بودن اسرائيل جنايتکار که برادران فلسطيني آن ها را قتل عام مي کند، اتفاق نظر دارند.
مرحله آينده همان طور که مايک پمپئو در نشست ورشو اعلام کرد مرحله رياست اسرائيل بر ائتلاف و پيمان جديد اعراب است ولي اين ائتلاف قطعا در منطقه تنها نخواهد بود و آسيبي به ائتلاف مقاومت، کرامت و عزت نفس عربي و اسلامي که بسيار قدرتمند و ريشه دار است نخواهد بود زيرا ما به خوبي مي دانيم که جنگ ها چگونه در اين منطقه آغاز مي شوند و پايان مي يابند، چه کساني ابتدا فرياد مي کشند و چه کساني در آخر کار، و بايد دانست کساني که با تجاوزهاي آمريکا و اسرائيل مقابله مي کنند نمونه اي ديگر از رهبران هستند و از همه آزمون هاي پيشين سربلند خارج شده اند.
گواراي وزراي خارجه عرب باشد شام پالوده به نان ذلت با نتانياهو و کوشنر و پمپئو و گواراي آن ها باد جنگي که توسط آمريکا و اسرائيل به سوي آن کشيده خواهند شد و هزينه آن را از خون ملت ها و نسل هاي کنوني و آينده خود خواهند پرداخت و شهرهاي خود را به آوار و چاه هاي نفت خود را به کانون آتش و آب شيرين کن هاي خود را به تلي از خاک تبديل خواهند کرد.
اميدوار بوديم حتي يکي از وزيران عرب شرکت کننده در اين نشست، اين شجاعت را داشت که ميکرفون را گرفته و درباره خطر اسرائيل بر منطقه يا هفت ميليارد دلار هزينه آمريکا براي شعله ور کردن جنگ در عراق، افغانستان، سوريه، ليبي و يمن و کشتار ميليون ها نفر با بمب هاي هوشمند و اورانيوم ضعيف شده سخن بگويد ولي دوران وزيران شجاع به پايان رسيده است.
نمي دانيم شرکت کنندگان اين نشست چگونه مي خواهند با ملت هاي خود روبرو شوند ولي اطمينان داريم وقتي که نتانياهو را به زعامت و رياست ائتلاف جديد خود برگزيدند، ايران را به رمز مقاومت و دفاع از امت هاي عربي و اسلامي و مقدسات آن تبديل خواهند کرد.
اين نقطه عطفي تاريخي است که ما اطمينان داريم کساني که آمريکا را در افغانستان، عراق و سوريه و اسرائيل را دوبار در جنوب لبنان و چهار بار در نوار غزه شکست دادند، در هر جنگي در آينده نيز پيروز خواهند شد.

گُنده گويي و سخنان توخالي
تحليلگران صهيونيست نشست اخير ورشو را «گُنده گويي و سخنان توخالي » توصيف کردند که به گفته آنان اين گنده گويي هيچ تهديدي عليه ايران نيست.
به گزارش شبکه تلويزيوني المنار، تحليلگران صهيونيست نشست اخير ورشو را «گُنده گويي و سخنان توخالي » توصيف کردند که به گفته آنان اين گنده گويي هيچ تهديدي عليه ايران نيست. و در اين زمينه گزارش داد: بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي با هدف انتخاباتي و اعراب حاضر در نشست ورشو با هدف فروختن آرمان فلسطين، به ورشو آمده بودند.
علي بدوي گزارشگر المنار در اين زمينه گفت مسئولاني از کشورهاي عرب حوزه خليج ( فارس) و برخي ديگر از کشورهاي عربي به همراه صهيونيستها در ورشو و زير نظر آمريکا بر سر يک ميز نشستند.
گزارشگر گفت اتفاق تازه اي در دوستي کشورهاي عرب خليج (فارس) با صهيونيستها نيفتاده است فقط اين دوستي که ساليان طولاني سرّي بود آشکار شد.
اميلي لانداو پژوهشگر مؤسسه مطالعات امنيت ملي رژيم صهيونيستي به تلويزيون اين رژيم گفت :« اهميت اين نشست در آن است که امور ، علني و آشکار شد و کشورهاي عرب خليج ( فارس) براي برقراري رابطه با اسرائيل طاقت نياوردند که منتظر بمانند تا مسئله فلسطين حل شود. بين کشورهاي عرب خليج ( فارس) و اسرائيل در زمينه هاي اطلاعاتي و تروريسم همکاري وجود دارد و ما دشمن مشترکي داريم و همين پايه و اساس روابط عميق تر است.»
گزارشگر المنار گفت: سرفصل نشست ورشو نيز ايجاد ائتلاف واقعي عليه ايران بود اما تحليلگران صهيونيست اتفاق نظر دارند اين ائتلاف فقط در تحکيم روابط اسرائيل با برخي از کشورهاي عربي موفق خواهد بود.
باراک راپيد خبرنگار سياسي کانال سيزده تلويزيون رژيم صهيونيستي گفت :« چه بسا ديدارهايي بين نتانياهو و مسئولان عرب صورت بگيرد که از آنها تصوير برداري نشده است و نتانياهو کشورهاي عرب خليج ( فارس) را به همکاري با اسرائيل براي مهار گسترش نفوذ ايران در منطقه دعوت خواهد کرد.»
گزارشگر گفت ارزيابي اسرائيل آن است که هدايايي که نتانياهو با آنها از ورشو باز مي گردد فقط گُنده گويي ها و سخنان توخالي و بي محتوا درباره تهديدات ايران خواهد بود.
گزارشگر افزود آنان بر سر دشمني با ايران گردهم آمدند . کشور ميزبان به شعارهاي شرکت کنندگان در اين کنفرانس اهميت زيادي نمي دهد اما نتانياهو در حالي به اسرائيل باز خواهد گشت که اميدوار است نشست ورشو به شانس انتخاباتي اش که مملو از خطرات و شکايتها درباره فساد اوست کمک کند . اما تاريخ درباره اعرابي
که در اين نشست شرکت کردند ، خواهد گفت آنان براي فروختن آرمان فلسطين به ورشو آمده بودند.

نتانياهو  پيروزي انتخاباتي اش را قطعي کرد
شبکه العالم در تحليلي نوشت: مسلمانان وفادار به آرمان فلسطين و ديگراني که با صهيونيسم مخالفند پس از نشست ورشو مجبور خواهند بود چند سال ديگر هم نتانياهو را تحمل کنند اين سرنوشتي است که حکام عرب شرکت کننده در اجلاس ورشو براي آنان رقم زدند.
واقعيت آن است که ستاره پرفروغ اجلاس کم جان ورشو لهستان نتانياهو بود، رييس دولت اسرائيل حالا درحالي به سرزمين هاي اشغالي برگشته که اصلا با کابوسي به نام شکست در انتخابات آينده مواجه نيست. در اين خصوص چند نکته قابل تامل است.
اول: در حالي که دو تهديد بزرگ يعني ناکامي در تامين امنيت اسرائيل و پرونده سنگين ارتشا و قوت گرفتن فراخوانده شدن نتانياهو به دادگاه به کابوس نتانياهو تبديل شده بودند و نخست وزير اسرائيل هراسناک با اين دو مقوله دست به گريبان بود به نظر مي رسد حضور در کنفرانس ورشو در حقيقت آب سردي است که بر آتش اين تهديدات ريخته شده است حالا نتانياهو مي تواند به افکار عمومي اسرائيل بگويد نه تنها دشمنان 70 ساله را بر سر ميز صلح نشانده بلکه توفيق يافته با ساخت دشمن مشترک جديدي به نام ايران از سويي نوک پيکان دشمني تاريخي با اسرائيل را از جهت اصلي اش منحرف کرده و به سوي ايران نشانه گيري کند و از ديگر سو آنان را مطمئن کند که از ناحيه دشمنان قديم نه تنها از اين به بعد دشمني نخواهند ديد بلکه آنان را در جبهه اي به فرماندهي رژيم صهيونيستي بسيج کرده است.
دوم: در حالي که نتانياهو پيش از اين و با هدف حفظ موقعيتش از حضور در دادگاه براي پاسخگويي در خصوص اتهاماتش طفره مي رفت در شرايط جديد نه تنها بر اين امر اصرار خواهد ورزيد که دستگاه قضايي اسرائيل نيز به پاس دستاورد جديدش قطعا پرونده را مسکوت خواهد گذاشت.
سوم: پيش از اين قابل پيش بيني بود که نشست آمريکايي ورشو سه هدف اساسي را تعقيب مي کند اول تعميق دشمني با ايران دوم مقدمه چيني براي عملياتي کردن "معامله ترامپ" و بلاخره کمک به پيروزي نتانياهو در انتخابات پيش رو در اسرائيل. اما حالا با قطعيت مي توان گفت تمرکز برنامه ريزي اين نشست بر پيروزي نتانياهو و ضمانت بخشيدن به ان بوده است چرا که با تحقق اين مساله بشکل خودکار دو مساله ديگر نيز در فترت زماني چند ساله ناشي از حکومت او قابل برنامه ريزي و دستيابي است.
چهارم: نتانياهو در دوره صدارتش مساله شهرک نشيني را توسعه اي اساسي داد، مساله يهودي سازي حکومت را نهايي کرد و از همه مهم ترمساله معطل مانده انتقال سفارت امريکا از تل اويو به قدس را پايان داد او در دوره دو ساله ترامپ موفق شد رييس جمهور امريکا را باخود به شکل کامل همراه کند.
تامساله اوارگان فلسطيني را با اصرار بر تقليل دادن تعداد انها از 5 ميليون نفر به 40 هزار نفر بلا اثر کند، کمک هاي انروا به فلسطينيان را به نصف کاهش دهد و .... اين ها يعني آنکه اعراب شرکت کننده در اجلاس ورشو هم دستان نتانياهو را به خاطر اين اقدامات بوسيدند و هم به ترامپ دست مريزاد گفتند و بلاخره دست هر دو را براي همکاري هاي آينده در زدن تير خلاص به مساله و آرمان فلسطين به سختي فشردند.
پنجم: اگر چه در نشست ورشو نماينده عمان با نتانياهو رو در رو مذاکره کرد و تلخي حضور نخست وزير اسرائيل در کشورش را مجدد براي مسلمين جهان ياداوري کرد، وزير خارجه نامشروع دولت غيرقانوني يمن در کنار نتانياهو نشست و با اهداي بلندگوي خود به او هم نامشروع بودن دو حکومت هادي و نتانياهو را ناخواسته متذکر شد و هم بر اين نکته صحه گذاشت که بيش از همگان چشم به دستان اسرائيل دارد و بلاخره نمايندگان سعودي، بحرين و امارات که تا اين زمان جسارت علني کردن روابط کشورهايشان با اسرائيل را نداشتند بر سر يک ميز و رو در رو تابوي تاريخي ارتباط ميان مسلمانان و اسرائيل را شکستند اما واقعيت ان است که در خلال 70 سال گذشته همواره خط فاصلي اساسي ميان دو جماعت "هوادان فلسطين" و "خائنين به ارمان فلسطين" وجود داشته است و تنها تفاوت اين "نقطه عطف تاريخي" به تعبير نتانياهو با تاريخ 70 ساله گذشته، فقط در اين است که صفوف مدافعين و خائنين به شکلي جدي، اساسي و علني از هم تفکيک شد و اعراب شرکت کننده در ورشو فقط خود را در سطح ابزار سخيف و کم ارزش تبليغاتي نتانياهو پايين آوردند. تاريخ نشان خواهد داد اسرائيل از اين جماعت مرعوب، رسوا و بي منزلت چگونه قدرداني خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نتانياهو ايران ورشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد نتانیاهو خواستار مداخله وزرای خارجه انگلیس و آلمان جهت جلوگیری از صدور قرار بازداشت او توسط دیوان کیفری بین‌المللی شده است.

روز گذشته نیز قائم مقام رهبر حماس در کرانه باختری و مسئول پرونده اسرا و شهدای این جنبش در مصاحبه با شبکه خبری المیادین با اشاره به ادامه جنگ طلبی شورای جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جنگ خود در غزه مصمم است و جدیتی برای آزادی اسرا ندارد.

همزمان روز گذشته «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده است که در دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دو طرف فرصت‌های گسترش همکاری‌های دو سویه از جمله همکاری‌های نظامی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

فیدان افزود: تاکید کردیم که جنایت‌های اسرائیل در غزه خطراتی را در دل خود نهفته که این درگیری را به جنگ منطقه‌ای تبدیل می‌کند. نتانیاهو تلاش دارد منطقه را به جنگ بکشاند تا در قدرت بماند. کسانی که بدون قید و شرط از نتانیاهو حمایت می‌کنند باید در موضع خود تجدید نظر کنند.

وی ادامه داد: اسرائیل باید قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد را اجرا کند و کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه وارد کند. آمریکا باید به اسرائیل بگوید کافی است. ترکیه از تلاش‌های قطر برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه حمایت می‌کند. ما به حمایت از برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ ادامه خواهیم داد.

پیش از این نیز، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا خواستار محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی شده بود. «ایون بیلارا» در بیانیه‌ای تاکید کرد که ما در حزب «بودیموس» نسبت به رنج و محنت‌های مردم فلسطین طی دهه‌های گذشته بی‌مبالات نیستیم و امروز می‌خواهیم با صدای بلند اعلام کنیم که اسرائیل در نوار غزه دست به نسل‌کشی زده و طی آن صدها هزار نفر از دسترسی به آب و غذا و برق محروم شدند و افراد غیرنظامی بمباران می‌شوند که این مجازات دسته‌جمعی و نقض صریح و خطرناک قوانین بین‌الملل و جنایت جنگی است. او همچنین از اتحادیه اروپا خواست دست از همکاری با نتانیاهو که یک جنایتکار جنگی است، بکشد و در بیان مواضع خود مستقل عمل کند.

کد خبر 6082212

دیگر خبرها

  • اقدامات نتانیاهو برای اسرائیلی‌ها هم مضحک است
  • شکسته شدن هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از دستاورد‌های مهم وعده صادق بود
  • نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • وزیر امور خارجه در نشست شورای امنیت: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • عوارض تکرار حماقت نتانیاهو
  • عکس/ کاربر صهیونیست: جنگ با ایران اسرائیل را در آتش خواهد سوزاند