Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه عبری زبان در واکنش به اتفاقات نشست ورشو نوشت که کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در یک جبهه هستند و این رژیم در مرحله جدیدی از عادی سازی روابط خود با کشورهای عربی است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی درباره اتفاقات نشست ورشو نوشت: در یکی از نشست‌های پشت درهای بسته ورشو زمانی که نوبت بنیامین نتانیاهو برای سخنرانی رسید وی میکروفون را گرفت اما صدای او شنیده نشد در همین حال وزیر خارجه دولت (مستعفی) یمن که در کنار نتانیاهو نشسته بود میکروفن خود را به او قرض داد و نخست‌وزیر اسرائیل که از این اتفاق تعجب کرده بود در پاسخ به شوخی گفت که "همکاری جدیدی میان اسرائیل و یمن وجود خواهد داشت".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، پس از کنفرانس مادرید در سال ۱۹۹۱ تاکنون این اولین باری بود که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس بین‌المللی مشارکت می‌کرد که وزرای خارجه و معاون وزرای خارجه ۱۱ کشور عربی در آن حضور داشتند.

آحارونوت در ادامه نوشت: اسرائیل وارد مرحله جدیدی از عادی سازی روابط با کشورهای عربی شده است و مشکلات موجود با فلسطینی‌ها که در کنفرانس مشارکت نکردند دیگر مانع پیشرفت روابط کشورهای مذکور با تل‌آویو نیست و تهدید مشترک ایران است که از اهمیت بیشتری برای همه برخوردار است و آنها را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: خبرنگاران اسرائیلی بر اظهار نظر خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین تمرکز کردند که گفت، وی اطمینان دارد روابط دیپلماتیک با تل‌آویو در آینده برقرار خواهد شد. نتانیاهو نیز گفته است: من نمی‌خواهم از خاورمیانه جدید صحبت کنم اما چیز بزرگی در اینجا اتفاق می‌افتد، اگر در گفت‌وگوهای پشت درهای بسته حاضر بودید شگفت زده می‌شدید! از مجموع پنج وزیر خارجه عربی که سخنرانی کردند چهار تن از آنان از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر ایران حمایت کردند. آنها (وزرای خارجه عرب) گفتند که ابتدا باید راه حلی برای مشکل ایران پیدا شود، چرا که پیش از آن نمی‌توان نزاع (میان فلسطین و اسرائیل) را حل کرد.

یدیعوت آحارونوت در ادامه به اظهارات وزیر خارجه بحرین پرداخته و به نقل از او آورده است: تهدید ایران در حال حاضر خطرناکتر و مهم‌تر از مساله فلسطین است. وی در یک ویدیویی که در یوتیوب منتشر شده و مربوط به یکی از جلسات کنفرانس ورشو است، مدعی می‌شود که در مراحل اخیر چالشی بزرگتر و خطرناک‌تر را در تاریخ جدید شاهد هستیم که تهدید ایران است!

وی در اظهاراتی فرافکنانه مدعی می‌شود، این چالش از سال ۱۹۷۹ (تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی ایران) یک چالش بی حد و مرز بوده و خطر ایران مانعی در حل مساله فلسطین است!

این رسانه عبری زبان با اشاره به اظهارات عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه، نیز تاکید کرد که وی اتهامات زیادی را علیه ایرانی‌ها مطرح کرد.

طبق گزارش یدیعوت، خبرگزاری‌ها پس از انتشار ویدئوی مذکور اعلام کردند که دفتر نخست‌وزیر رژیم اشغالگر طرفی است که موارد سری (نشست) را منتشر کرده است اما این دفتر این اخبار را تکذیب کرد و کمی بعد این ویدئو را حذف کرد.

این رسانه صهیونیستی در پایان گزارش خود نوشت: از نتانیاهو پرسیده شد که آیا قصد سفر به کشور دیگری در حوزه خلیج (فارس) را دارد یا خیر؟ وی پاسخ داد: چه کسی به شما گفته است که من به کشور دیگری در حوزه خلیج (فارس) سفر نمی‌کنم؟ من تمام کارهایی که انجام می‌دهم را بازگو نمی‌کنم، دیدارهایم با مقامات عربی و حضور در محافل جهان عرب بیش از آن چیزی است که تصور می‌کنید.

در همین راستا، روزنامه "تایمز آو اسرائیل" نیز نوشت: کنفرانس ورشو به ریاست آمریکا که آل خلیفه و نخست‌وزیر اسرائیل در آن حضور داشتند و در آن نتانیاهو در کنار رهبران عرب ایستاده بود با امید کمک به جبهه مشترک آنها در مقابل ایران بود و راه را برای عادی سازی گسترده روابط (با اسرائیل) هموار می‌کند.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه آورده است: نتانیاهو در مراسم شام افتتاحیه این کنفرانس که در کاخ سلطنتی ورشو برگزار شد نسبت به گفت‌وگو با مقامات بلند پایه عرب از جمله عربستان، امارات و بحرین که هیچ‌کدام اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند، ابراز خرسندی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط با اسرائیل کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • انتقاد معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • ایران آماده جنگ است اگر... | انتقاد تند معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • انتقاد معاون دبیرکل حزب‌الله از کشورهای عربی به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی برای دفع حمله ایران
  • کانال 13 اسرائیل: مشاجره نسبتا شدیدی بین وزیر خارجه آلمان و نتانیاهو رخ داد
  • گزارش محرمانه مشاجره وزیر خارجه آلمان با نتانیاهو
  • اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد