Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@11:21:37 GMT

گردآوری ١٤٠ هزار آثار شهدا در گرمسار

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۲۹۶۹

گردآوری ١٤٠ هزار آثار شهدا در گرمسار

به گزارش ایکنا از سمنان، داود حسنی، رزمنده دوران دفاع مقدس امروز، 27 بهمن در جمع خبرنگاران از گردآوری ١٤٠ هزار قلم آثار شهدا در گرمسار خبر داد و گفت: این آثار در بخش حجمی شامل لباس، سجاده، صنایع دستی، پوتین و ... و در بخش مکتوب مشتمل بر ٣٥ تا ٤٠ هزار سند دستخط شهدا شامل شناسنامه، دفترچه خاطرات، وصیت‌نامه، کارت های رزمندگان، دلنوشته و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

وی ادامه  داد: جمع‌آوری ٢٠٠ هزار عکس شهدا از دیگر اقدامات است که تاکنون بیش از ٢٠ هزار عکس وارد رایانه شده است.

حسنی تولید بیش از ١٠٠ تا ١٥٠ کلیپ ویژه شهدا و حدود دو هزار ساعت فیلم از شهدا شامل اعزام نیرو، مصاحبه، فیلم در جبهه و ... را نیز از دیگر اقداماتی دانست که در این مدت انجام شده که در این راستا این آثار را با هزینه شخصی گردآوری و در موز‌ه‌ای به وسعت دو هزار مترمربع در دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار به نمایش در آمده است.

این چانباز دفاع مقدس با اشاره به اینکه به علت محدودیت مکان موزه بخش عمده‌ای از آثار به نمایش درنیامده یادآور شد: در جوار گلزار شهدای گرمسار زمینی اختصاص یافته است تا به‌عنوان موزه شهدا احداث و این آثار گرانقدر در آن به نمایش درآید.

به گفته وی، عشق و علاقه به شهدا و تلاش برای حفظ آثار و انتقال آن به نسل‌های بعدی برای بیان رشادت‌های شهدا و رزمندگان اسلامی از مهم‌ترین اهداف در جمع‌آوری این آثار بوده است و تببین نقش رزمندگان استان سمنان و شهرستان گرمسار در ٢٤ عملیات دوران دفاع مقدس از دیگر اهداف است.

یادآور می‌شود، شهرستان گرمسار با پنج هزار و ٥٣٧ نفررزمنده اعزامی به جبهه‌های دوران دفاع مقدس ٣٢٨ شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری قرآن اثار شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاج محمد کیانی جهادگر و راوی دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، او یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس بود که به گفته سرهنگ علی بابایی همرزم وی، بیش از ۱۷ عملیات را فرماندهی کرده است.
مرحوم محمد علی کیانی پس از دوران دفاع مقدس، به مدت ۵ سال در مناطق غربی کشور از جمله در دفاع از مرزها در عنوان های مختلف تلاش می کرد.
او سالها با روایتگری از خاطرات دوران دفاع مقدس از پیشکسوتان و جهادگران جهاد تبیین بود و زبان شیوای همراه با مستندات عینی که از دوران دفاع مقدس ارائه می کرد او را به گنجینه ای از ناگفته های این دوران تبدیل کرد.
پیکر مطهر این فرمانده دوران دفاع مقدس روز چهارشنبه در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد تشییع و در زادگاهش هرچگان به خاک سپرده می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • حاج محمد کیانی جهادگر و راوی دوران دفاع مقدس
  • درگذشت رزمنده دوران دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری
  • پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه دفاع مقدس است
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • عملیات «وعده صادق» مایه اقتدار و افتخار جمهوری اسلامی ایران شد
  • عملیات وعده صادق موجب اقتدار ایران اسلامی است
  • تشییع پیکر رزمنده ۸ سال دفاع مقدس در آبادان
  • نخل‌های قصر شیرین، نمادی از ایستادگی ایران در طول دفاع مقدس + فیلم